Vágólapra másolva!
Svédország után Mexikóban is a norvég Solberg nyert - a ralivébé harmadik futamán győzelemmel debütált a 2005-ös Subaru Impreza WRC. Második és harmadik a Peugeot-t hajtó finn Grönholm, illetve az észt Märtin lett. Jó hétvégéje volt még a Mitsubishinek, kevésbé a Citroennek, a Fordnak és az új Fabiával premierkedő Skodának. Solberg egyéni összetettben is az élre állt, a konstruktőrök pontversenyét a Peugeot vezeti.
Vágólapra másolva!

A szezon első murvás meccsén a világbajnoki címvédő Loeb a pénteki napot még a 14. helyen zárta, hogy aztán fantasztikus hajrával negyedik legyen. Solberg rajt-cél győzelmet aratott, a Peugeot pilótái nem tudták, aztán már meg sem próbálták elkapni. Rovanperä nagyot autózott az ezek szerint murván sem rossz Mitsubishivel, az eddigi éllovas Gardemeisternek és a Fordnak ezúttal csak egy hatodik hely jutott. Folytatás Új-Zélandon, április 8-10.

20. Mexikói rali (14 szakasz, 356 km), végeredmény (élcsoport):
1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 3:41:06.2 ó (96,6 km/ó)
2. Grönholm, Rautiainen (finn, Peugeot 307 WRC) + 34.5 mp
3. Märtin, Park (észt, brit, Peugeot 307 WRC) + 1:38.3 p
4. Loeb, Elena (francia, Citroen Xsara WRC) + 3:51.1 p
5. Rovanperä, Pietilainen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 3:58.1 p
6. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) + 4:05.6 p
7. Warmbold, Orr (német, brit, Ford Focus) + 6:01.0 p
8. G. Panizzi, H. Panizzi (francia, Mitsubishi Lancer WRC) + 6:01.7 p
9. Schwarz, Wicha (német, Skoda Fabia WRC) + 8:05.3 p
10. Pons, Julia (spanyol, Peugeot 206 WRC) + 18:49.0 p
11. Wilks, Pugh (brit, Suzuki Ignis) + 21:53.9 p
12. Trivino, Del Barrio (mexikói, Peugeot 206 WRC) + 22:59.5 p
13. Paasonen, Vainikka (finn, Skoda Fabia WRC) + 29:04.8 p
14. P-G Andersson, Andersson (svéd, Suzuki Ignis) + 30:58.2 p

Forrás: EPA

Kattintson a képgalériáért!

A Mexikói rali sajátossága, hogy bizony többször 2500 m tengerszint feletti magassággal, ritkább levegővel küszködhettek a motorok, ergo gyengébb hűtés, csökkenő erő, és hát fékproblémák okozta nehézségek hátráltatták az elitet (más kérdés, hogy mindössze 38 autó indult, és egyébiránt 29 bírta végig).

A Subaru és a Skoda bevetette új WRC-jét, az Impreza jelesre vizsgázott, a Fabia közepesre. Hiszen előbbivel ugye Solberg nyert, az újonc Atkinson is sokáig brillírozott, aztán jól kiesett. A "csehektől" Schwarz és Paasonen is célba ért, mindez egyetlen gyári pontocskát hozott a konyhára. A Mitsubishi belerakta a Lancerbe az első aktív difit is, talán ennek is köszönhető Rovanperä és Panizzi, kiváltképp előző remeklése. Mondjuk a finnek több tapasztalata volt/van León környékéről, hiszen járt már itt, sőt győzött is 2002-ben, amikor még csak szó volt arról, hogy vb-futamot rendezhetnek Mexikóban...

A beharangozott esőzésből nem lett semmi, por volt, meleg, csúszkálás, kövek. Kisebb sziklák. Ezek aztán csúnyán hazavágtak egy-két gépet, kereket, felfüggesztést.

A világbajnok Citroen a Svéd ralit követően most sem ment sokra, bár a mezőnyben öregecskének számító Xsara azért megmutatta, hogy nem szabad leírni (Loeb négy szakaszt nyert, Duval is harcban volt a pódiumért, amíg ki nem purcant az erőforrás). Az eddig éllovas Ford egységei közül az eddig éllovas Gardemeisterék hatodikak lettek, Sola feladta, Kresta pedig csak magának szerzett volna pontot, ha ki nem esik. De kiesett. Egy 2003-as Focus volánja mögött egyész rendesen ment Warmbold, tőle bravúr a hetedik hely. A kékoválosok amúgy sorozatban 47. ralijukon gyűjtöttek pontot, nem kis széria a 2002-es Monte óta.

Konstruktőrileg bezzeg már a Peugeot vezet - kiforrott a 307-es. Grönholm biztonságit autózott, ahogy elmondta, vasárnap már unatkozott, de egyszerűen nem tehette meg, hogy hibázik, és nem termeli a pontokat magának és a csapatnak. Märtin negyedik volt a Montén, második Svédországban, most meg harmadik - jól nyomja, ezüstös az összetettben. És még csak barátkozik a 307-essel...

Forrás: EPA

Kattintson a képgalériáért!

JWRC: Suzuki-söprés - első a brit Wilks, második a címvédő, svéd P-G Andersson a strapabíró Ignisszel. Harmadik a fiatos, olasz Cecchettini

Egy kis statisztika: a 14-ből Solberg 6, Loeb 4, Grönholm 3, Märtin 1 gyorson volt a leggyorsabb, másképp Subaru 6, Citroen, Peugeot 4-4. Megint másképp Pirelli-Michelin 10-4. A junioroknál Wilks 11, Andersson 3 szakaszt nyert. Solberg és Wilks is az első perctől az utolsóig élen állt, ebből a szempontból uncsi volt.

Ha viszont a pontverseny állására pillantunk, már egészen vérpezsdítő a helyzet: egyéniben minden bizonnyal az első öt közül kerül majd ki a világbajnok, és nincsenek messze egymástól. Gyárilag is lőtávolban a nagyok. Végre jó a Peugeot is, a Mitsubishi kiváló szereplése kellemes meglepetés, a Subaru igazából továbbra is egyemberes, Sainz nélkül egyelőre a Citroen is. A Ford iparkodik, már csak a Skodának kéne összeszednie magát, és nemcsak pár szakaszon, de teljes versenyeken is villogni.

Következik szúk egy hónap múlva a szintén murvás, sebes Új-zélandi rali, Grönholm nagy kedvence. De Solberg is imádja, Märtin sem utálja, Loeb meg tuti vissza akar vágni - emberes adok-kapok várható.