A 607-es járat

2005.03.21. 17:12

Szórakoztató és napsütéses, nosztalgikus és modern, levegős és kényelmes, tesztvezetéssel egybekötött sajtóbemutatón ismerkedtünk a megújult 607-essel. Kiváltképp a 2.7-es csúcsdízellel a Peugeot ismét jó eséllyel indul harcba a felsőkategóriás vásárlókör kegyeiért.

Budapest, Nyugati pályaudvar, reggel 9 óra. Akarom mondani, 9.40, késve indulás, dugóban bosszankodás. Amúgy is, mit keresek én a sínek mellett korán reggel? Na, a vonatunkat már hiába, az elpöfögött, de semmi baj, majd visszafelé azzal jövünk, Tatáról. Oda meg személygépkocsival közlekedünk, konkrétan egy új Peugeot 607-es limuzinnal. Motorterében egy biturbós, 2.7 literes, 204 lóerős dízel erőművel, ami 440 Nm nyomatékot présel ki magából 1900-as fordulaton - remekül hangzik, nem? De. Megmondom őszintén, jobban is örültem, mert a vonatnál mindenképp kényelmesebb, gyorsabb és élvezetesebb, meg hát mégiscsak ez a "csúcsragadozó" a főszereplő, nem? De.

Más kérdés, hogy a vonatunkat, a vonatozást alábecsültem, de erről később. Szóval harmadikként becsatlakozás az egyik 607-esbe, továbbra is feltétlen jókedv a tavasznak hála, de már nemcsak. Hiszen a Peugeot felfrissített felsőkategóriása, óriása kényeztet, és az nem rossz, sőt. Tesztvezetünk hát Tatára ki a fővárosi kényszerből sztrádára, főútra, dimbes-dombos, hepehupás, kanyargós szakaszokra, kézről kézre jár a volán, illetve nem is, mert  a kormány az fix, csak sofőrcserélgetünk rendre.

És meglepetésre - a kurflik okán úgy 130 km alatt - mindnyájan ugyanarra jutunk, hogy kifinomultabb, elegánsabb, minőségibb lett Oroszlánék legújabb limója. "Az egyszerű stílus olyan, mint a fehér ragyogása: összetettsége láthatatlan." Többek közt ezt a gyöngyszemet kapjuk "üzenőfüzetünkbe" az egyik checkpointon, rendben, értelmezni meg sem próbáljuk. Kapisgáljuk. És eltelünk a "tökéletes boldogság érzésével".

Forrás: [origo]

Több és nagyobb képért tessék kattintani!

No egyelőre ennyit a marketingről. Tény, hogy nagy megelégedésre utazunk, s ha már valami negatívumot kell találni (persze nem kell, de jó vagy rossz szokásunk): kicsinykét indirektnek találtatik a kormányzás, franciailag feszesnek a futómű, a hatgangos, Porsche Tiptronic-rendszerű automata néha eltöpreng, a motorfék a vártnál nagyobb, közben meg nem lelünk hátsó szellőzőkre (kiderül, hogy az ülések alatt bújnak), és ennyi.

Az ajnározást meg természetesen az erőforrással kell kezdenünk, amely Euro 4-es, biturbó, V6-os HDi FAP, azaz részecskeszűrős, ráadásul "karbantartásmentes".  A Ford és a PSA gyermeke, ismerhetjük már Jaguarból, megkapja majd a 407-es, meg a Land Rover, a Citroen is. Miatta három centivel nőtt a 607-es hossza, az első túlnyúlás, hogy beférjen a blokk. Amely 2,7 literből 204 lóerős maximális teljesítmény  leadására képes 4000-es, 440 Nm-es übernyomatékra már 1900-as fordulattól, a végsebesség 230 km/h. Amit nem próbálunk ki, de 170-180-ig azért feltornázzuk az órát, és csak ezért tudjuk, mennyivel is hasítunk, mert tökéletes csend honol az utastérben, némi szélzaj és passz. A motorról bentről meg nem mondani, hogy dízel, és persze nem erőlködik, kultúráltan, fölényesen teszi a dolgát. Tízliteres átlagfogyasztást jelez a fedélzeti számítógép, de még téli gumikon vagyunk, meg ugye rövid időn belül több láb taposta a gázpedált, mégiscsak tesztvezetünk. Szóval a vegyesben 8,4-es gyári adat egyáltalán nem tűnik hülyeségnek, legalábbis tuti könnyen megközelíthető és tartható. És akkor a 80 literes tartálynak is hála közel 1000 kilométert megtehetünk egy tankkal, ez sem mellékes szempont.

Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Több és nagyobb képért tessék kattintani!

Mindez a zászlóshajóra, a 2.7-es dízelre vonatkozik, más motorral nem volt mód menetpróbálni az új 607-est. Ami nem is baj, hiszen vitán felül ez a legjobb, mindenben ez a leg. Árában is, ami meg a legfontosabb - és hát ebben a H szegmensben ez a 12 millió nem is vészes. A felsorolni sem tudom, mennyi extrán túl csak a színes, mindentudó navigációs rendszer szépen muzsikáló JBL hifivel, a bőrkárpit meg a metálfény feláras, ezekre számítsunk kábé még egy milliót.

Kétféle felszereltség vagyon: a Supreme és az Executive - nos az "alap" sem fapados. A megannyi igen hasznos cucc közül tán az ergonómiai csomag szolgáltatásait emelném ki, ezekből is speciel a tolatáskor lebillenő visszapillantókat - jobb, ha nem padkázzuk lefelé a méretes (már 17 colos), szép és drága kerekeket. Meg van hozzá akár egy jó kis parkolássegítő rendszerünk, meg még hozzá keréknyomás-ellenőrzőnk, amely nemcsak azt tudatja, ha bibi van, de azt is megmondja, hol, melyik abroncsnál. Ésatöbbi.

Forrás: [origo] Forrás: [origo] Forrás: [origo]

Több és nagyobb képért tessék kattintani!

Zárásképp meg arról, hogy Tatáról vissza Budapestre isteni nosztalgiavonatozás, kirándulás- és megintcsak tavaszfíling. Közben prezentáció-hallgatás és okosodás. Megtudtuk például, hogy a H szegmens, azaz a felsőkategóriás autók osztálya a teljes európai tortából 11,2 %-os szelet, minden második "nagyágyú" továbbra is limuzin, 2002 óta pedig ebben a kategóriában is törnek előre a dízelek - szóval érthető a Peugeot 607-es ráncfelvarrt zakatolása. A magyarországi projekt megözelítőleg újra annyit eladni, mint három éve (133), ezzel 4 %-os részesedéshez jutni - tegyük hozzá, hogy idehaza  csupán 1,5 % a H szegmensé. Demográfiailag, célcsoportilag: tíz ilyen autóból kilencet férfi vásárol, a fele meg legalább 50 éves.

És most már tényleg végezetül annyit, hogy egy - a vevőkör szokásait figyelembe véve - kívül finoman, belül (technikájában) komolyabban megújított, ízléses és kiváló autót ismertünk meg a 607-es Peugeot-ban. Marketing, de igaz, hogy elegánsan dinamikus, hivalkodás nélkül is eredeti és stílusos. Nekem bejön formailag és azért is, mert nem túlzottan drága. Többet, mást majd egy tesztet követően. Műszaki meg mindenféle adatok, árak a következő oldalon - tessék csak megnézni!

Kántor István

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK