Varga esete a tehénnel

2005.03.19. 9:10

A Szalay Dakar Team mindkét egysége sikeresen túl van a tereprali sprint Európa-kupa szardíniai viadalának második napján. A Szalay Balázs, Tagai Róbert (Opel Frontera) duó a 16. helyről, a csapathoz nemrég csatlakozó Varga Ákos (KTM) pedig az élről várja a szombati két szelektív szakaszt.

Az olasz rendezőket valószínűleg nem dicséri majd meg a Nemzetközi Automobil Szövetség ellenőre, mivel a péntekre rendelt hat szelektív szakasz közül kettőt törölni kellett a programból. Az elsőt a "jóég" tudja miért, az utolsót meg azért, mert az időbeli csúszás miatt rásötétedett a mezőnyre. Ezen kívül volt még egy szakasz, amelyen az egyik autós az út közepén szerelte az autóját, emiatt a harmadik helyezettől kezdve átlagidőt kaptak a párosok, így Szalayék is. Ők azonban emiatt nem bánkódtak túlságosan, mert körülbelül a szakasz felénél tönkrement az első fékjük, így bizonyosan hátrányba kerültek volna a szűk utakon.

A harmadik szelektívvel kezdődött tehát el igazából a verseny, amelyen jó tempóban hajtott végig a magyar kettős, a következő szakasz kétharmadánál azonban elszakadt az ékszíj. Szalay úgy döntött: nem áll meg, így azonban a célban már szinte forrt minden a kocsiban. Szerencsére maradandó károsodás nem érte a motort, ennek ellenére a hatodik szakaszon óvatosan autózott Szalay, a hetediket meg ugye, a sötétedés miatt törölték. (Ha tényszerűek akarunk lenni: a tervezett 324 kilométer helyett 130-at teljesített versenyben a mezőny.) Az időbeli különbség nem túl nagy (az elsőhöz képest 10:51 perc), de a hátralévő két szelektív szakasz sem túl sok a hátrány ledolgozására.

"Versenyben vagyunk, és ez a legfontosabb" - mondta Szalay. "Volt néhány apróbb technikai problémánk, és azáltal is hátrányba kerültünk egy kicsit, hogy a Mitsubishik jóval rövidebbek, mint a mi autónk, így a szűk hegyi kanyarokba könnyebben befordultak. Nekünk minden szelektíven legalább egyszer tolatnunk kellett, pusztán azért, mert a Frontera adottságilag hosszabb, mint a Pajerók. Egyébként őszintén megvallom, néha féltem a szerpentineken. Az út egyik oldalán sziklafal volt, a másikon meg pokoli mély szakadék, bele se mertem gondolni, mi történne, ha leesnénk..."

A Szalay Dakar Team motoros tagjának, Varga Ákosnak nem volt különösebb gondja pénteken: a motoron mindössze annyit kellett dolgoznia este, hogy kereket cserélt rajta. A januári Dakart sikeresen teljesítő pilóta tízperces előnyt gyűjtött össze a második helyezettel szemben, és az egyetlen meglepetés akkor érte, amikor az egyik szakaszon az út közepén keresztbe állt előtte egy tehén. Szerencsére simán ki tudta kerülni, és a megszokott tempójában folytatta a száguldást.

Italian Baja, a tereprali sprint Ek 1. futama, Szardínia

Az állás 5 szelektív szakasz után (kettőt töröltek):

Autósok:

  • 1. Rui Sousa, Carlos Silva (portugál, Nissan Pick-Up) 2:56:08 ó
  • 2. Codeca, Ferro (olasz, Mitsubishi Pajero) + 4:08 p
  • 3. Luchini, Fedullo (olasz, Suzuki Vitara) + 5:46 p
  • ... 16. Szalay Balázs, Tagai Róbert (magyar, Opel Frontera) + 10:51 p

Motorosok:

  • 1. Varga Ákos (magyar, KTM) 3:15:09 ó
  • 2. Morassutti (olasz, Husqvarna) + 10:02 p
  • 3. Kastan (cseh, KTM) + 12:49 p

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK