Fájó búcsú - BMW 320d

2005.03.22. 8:12

Forrás: Autó-MotorA hajtásról gondoskodó második generációs 20d motor nem véletlenül favorit, hiszen rendkívül jó fogyasztással büszkélkedhet, de ha megsarkantyúzzák, akkor sem jön zavarba. Nem elírás, 17 ezer kilométer megtételét követően 6,1 literes átlagfogyasztást regisztráltunk, a rekord - persze, rekordkísérleti hozzáállással - 5,4, az eddigi plafon pedig 6,8 liter gázolaj 100 kilométerenként. A használatra általánosan a 70/30 százalékos arányú országút/város forgalmi környezet jellemző, gyakori autópályás és hegyvidéki etapokkal.

Forrás: Autó-MotorA valóban példás fogyasztási adatok más karakterű igénybevétel esetén nyilván eltérőek lesznek, kivételek pedig vannak, így mi is végeztünk gyorsulási, rugalmassági és végsebességi próbát, az általános normál használatra - amilyenre egy dízel 3-as valóban felhatalmazza gazdáját - azonban a konszolidált stílus jellemző.

A motorhoz csatlakozó alapáras hatfokozatú, manuális sebességváltó fokozataival élvezet ugyan játszani, de nincs rá szükség. A brutális nyomaték és az áttételsor arányai ugyanis lehetővé teszik, hogy akár már 70 kilométeres tempónál hatodikat kapcsoljunk, vagy ha úgy hozza hangulatunk, mondjuk csak 120-nál váltsunk fel negyedikbe. A 320d-nek a szélsőségeken túl persze megvan a kedvenc tempótartománya: autópályán a 2500 és 3000-es fordulatszám között érzi elemében magát, a sebesség ekkor 150 és 170 km/óra közötti, a pillanatnyi fogyasztás pedig a domborzati viszonyoktól függően 4 (!) és 8 liter között ingadozik.

Kis család

Ajánló - AM 2005/5.
A 3-as fedélzetén utazni jó, vezetni pedig még jobb. Az első két férőhely az alapáras magasságállításnak köszönhetően remekül testre szabható, négy felnőtt azonban már csak passzentosan, öt viszont kényelmetlenül utazhat. A rakodóterek kihasználhatósága igen jó, az ajtózsebekben például szemtelenül sok holmi elfér. Visszatérve a négyfős konfigurációhoz (65 kg-os átlagos testsúllyal számolva), az 500 kg-os terhelhetőség ekkor még számos lehetőséget tartogat, de józan körülmények között nincs az a pakk, amit a 3-as nem bírna elcipelni, legfeljebb az űrméret szab korlátokat. A teszt kezdetekor mindössze 9 kilométeres, tehát "zsír új" autó részleteinek feltérképezéséből még jócskán van hátra idő és távolság, de a 30 ezres futásterv természetesen nem lehet egyenértékű egy többéves tulajdonosi tapasztalat észrevételeivel. Mi mindenesetre igyekszünk, hogy a rövidesen leköszönő, de az utakon még hosszú évekig szolgáló E46-os 3-asról a lehető leghitelesebb képet tárhassuk önök elé. Aztán majd az utód vizsgálata következik...
 
Szabó Róbert, fotó: Hilbert Péter

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK