A multitronic 1999-ben, az Audi A6 2.8 modellben mutatkozott be, amely 280 newtonméter nyomatékot és 193 lóerőt produkált. Az Audi ezzel olyan forgatónyomatéki régióba lépett, amelyről korábban senki sem hitte, hogy folyamatosan változó áttételű sebességváltóval elérhető. A multitronic másik erőssége: ez volt az első alkalom, hogy egy CVT-váltó esetében sikerült megszüntetni a "gumiszalag-effektust". A motor e gázadást követő, érezhető gyorsulás nélküli rövid fordulatszám-tartománya egészen eddig a folyamatosan változó áttételű sebességváltó kellemetlen tulajdonságának számított.
Egyre növekvő népszerűsége és az ügyfelek körében tapasztalt átlagon felüli elfogadottsága eredményeképpen a multitronic az A4 és A8 modellekben is megjelent. Az Audi a rendszer kifejlesztésekor szorosan együttműködött az LuK közismert beszállítóval. A multitronic legfontosabb eleme, az 1025 egyes láncszemből és 150 bölcsőalakú köztes tagból álló lánc ugyanis az LuK terméke. Gyorsításkor akár nyolc tonnás terhelés is juthat a szemek közötti kapcsolatot biztosító köztes elemekre.
A multitronic fejlesztése nem állt meg, napjainkban a próbapadon már akár 400 newtonméter forgatónyomaték átadására alkalmas váltóműveket is vizsgálnak.