2,5 méter biztonság

2005.04.04. 12:15

Miközben úgy-ahogy megmenekült a márka, fővárosi sajtótájékoztatón a smart autók aktív-passzív biztonságáról hallhattunk és láthattunk érveket, tényeket és képeket. Lényeg, hogy a smart jóval masszívabb, mint hinnénk.

Hogy az időzítés, a sajtótájékoztatás mikorja mennyire volt tudatos, igazából mindegy. Ami biztos, hogy nagyon nem fenékig tejfel az élet smartéknál, és ennek megfelelően lépett a "gondviselő" Mercedes, illetve hát a DaimlerChrysler. A döntésről a smart-sors című kis keretesben olvashatnak.

Visszatérve a budapesti audienciához: az esemény a smart kisautók komoly aktív és passzív biztonságáról volt hivatott meggyőzni az újságírókat - sikerült. Csak magamból indulok ki, amikor azt mondom: egészen elképesztő és meglepő bizonyítékokkal szembesültünk. Mindezek alapján bátran kijelenthető, hogy a smart biztonságos. Sőt, sokkal inkább az, mint amennyire pöttöm.

Mert kívülről nagyjából és egészében annyit állapíthat meg az utca embere a smartról, hogy jé, milyen kicsi (és aranyos). És, hogy akkor milyen ideális a városba, fürge, könnyű vele parkolni, gazdaságos, környezetbarát. Nem hiába van belőle arányosan sokkal több a nyugat-európai országokban.

Na de mivel ennyire pici, tuti nem biztonságos. Hisz' nincs, ami megvédjen, nincs ütközőzóna - gondolhatnók. Talán van bennünk valami olyan kép, hogy smart = Mercedes, a Merci meg biztonságos, jól felszerelt, de akkor is. A smart kicsi és kész.

Bevallom őszintén, kábé nekem is ez jött le - eddig. Aztán most meghallgattam ezt a biztonsági előadást, láttam videókat és fotókat, és nincs mese, meg vagyok győzve. Kiváltképp a smart találkozása az E osztállyal, na az ütött, meg az az irdatlan mennyiségű hárombetűs, amit mind beszerelnek a szuperminibe...

Mielőtt bárki azt hinné, kilóra megvettek, következzenek hát a tények, ha valamelyest marketingnyelven is.

ki

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK