Tanulékony Opel-robotváltó haszongépjárművekhez

Vágólapra másolva!
A Movano után a Vivaróhoz is kínálja az Opel az opcionális Tecshift hatfokozatú robotváltót, amely egyesíti a manuális és az automata sebességváltó előnyeit, és tíz százalék körüli fogyasztáscsökkenést, illetve fokozott komfortot kínál.
Vágólapra másolva!

A Tecshift a hatfokozatú manuális sebességváltón alapul, de nincs szükség hozzá kuplungpedálra, annak feladatát az elektrohidraulika veszi át, a fokozatokat pedig elektromotoros állítóművek váltják.

Az optimális sebességváltás eléréséhez az elektronika figyelembe veszi például a menetsebességet, a gázpedál állását, a gyorsulási és lassulási folyamatokat, a motor fordulatszámát, a hűtőfolyadék hőmérsékletét, az emelkedőt és a lejtőt, valamint a jármű terhelését.

A rendszer tanulóképes, így alkalmazkodik a vezető stílusához, amelyre a gáz- és a fékpedál működtetésének gyorsaságából következtet. E kiterjedt információs bázis alkalmazása több előnnyel jár. Ha például automatikus üzemmódban akarunk élénken gyorsítani, akkor a dinamikus padlógáz-funkció különösen gyors visszakapcsolást eredményez.

Erős fékezéskor mindig a pillanatnyi menetsebességnek megfelelően kapcsol vissza a berendezés, szükség esetén át is ugrik egyes fokozatokon. Lejtmenetben és hirtelen gázelvételnél a motorfék fenntartására a Tecshift visszakapcsol.

Motorindításkor a Tecshift automatikus üzemmódja aktivizálódik, ezután szabad a választás, a vezető bármikor, álló helyzetben vagy menet közben is válthat a kétféle üzemmód között, és közben nincs szükség gázelvételre.

Az automatikus és a manuális üzemmód mellett a Tecshift három további programja fokozza a komfortot és a biztonságot. Az úgynevezett dombsegéd és parkolósegéd a lassú manőverezést és a felfelé elindulást könnyíti meg. Mindkét üzemmódban gombnyomással hívható le a terheléses, illetve vontatásos program.

Ez csökkenti a kuplungcsúsztatást, és a minél nagyobb vonóerő érdekében elcsúsztatja a kapcsolási pontokat, így megkönnyíti a súlyosan megterhelt jármű elindulását. A téli program csökkenti a hajtott kerekek túlpörgését, és elősegíti az elindulást csúszós úton.

A Vivaro és a Movano Tecshift sebességváltós változatainak menetteljesítményei szinte azonosak a manuális modellekével. Mivel a robotváltó alig súlyosabb a kézi kapcsolásúnál, változatlan marad a nagy hasznos teherbírás is. A Tecshift karbantartása nem jár nagyobb ráfordítással, mint a hagyományos váltóké.

A Tecshift váltó a Vivaro-család valamennyi változatához kapható, a közös nyomócsöves 2,5 literes, 99 kW/135 LE teljesítményű turbódízellel kombinálva, illetve a 73 kW/99 LE vagy 84 kW/114 LE teljesítményű 2.5 CDTI motoros Movanókhoz.