Vágólapra másolva!
Vezetéstechnikai tréningen jártunk, Mercedes transzportereket láttunk. Szabad volt locsolni, a tököli reptér vizes aszfaltján csúszkálni, aktív-passzív biztonságilag tanulni, rakományt rögzíteni.
Vágólapra másolva!

A Mercedes-Benz a biztonságos közlekedés úttörőjeként vezetéstechnikai tréninget rendezett a tököli reptéren. Figyelmet felkeltendő transzporterei aktív, passzív biztonsági rendszerére, illetve lehetőséget biztosítva arra, hogy a meghívottak extrém körülmények között is kipróbálhassák önmagukat, sofőri képességeiket. Emellett a rakományok helyes rögzítéséről is sok mindent megtudhattak a résztvevők.

Forrás: [origo]

Történt mindez a gyakorlatban úgy, hogy egy kis elmélet után Vitókkal, Sprinterekkel egy jól fellocsolt pályán állóra fékeztünk vagy éppen a gázt taposva tekeregtünk a bólyák között. Elfogadva a blokkolásgátló, a menestabilizátor, a kipörgésgátló, a fékerőelosztó meg még egy rakás hárombetűs biztonsági rendszer nyújtotta segítő jobbot. Aztán megtapasztaltuk, milyen az, amikor majdnem jól felborulunk, de persze - a támasztókerekeknek hála - mégsem, majd súlyelosztásilag, rakományrögzítésileg, áruszállításilag okultunk, ergo a "testnevelésen" túl fizika- és matekóra volt a napi menü.

Amikor egy, a gépháztetőre szerelt alkalmatosságba teniszlabdát raktak, nekünk meg az volt a feladatunk, hogy szlalomozás közben vigyázzunk, nehogy leguruljon, mindamellett minél gyorsabban érjünk be a célba, na akkor nem valami nagy sebességgel közlekedtünk. De feltűnt, milyen könnyen és pontosan is lehet manőverezni ezekkel a transzporterekkel, amúgy meg roppant erősek, nyomatékosak, és még komfortosak is - de ez egy másik cikk témája.

Forrás: MTI

A Mercedes szakértői tényleg szakértenek, íme például azok a teendők, elindulás előtti ellenőrzések, amelyek nagy jelentőséggel bírnak a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtéséhez - 20 pontban:

  • 1. Mindig rögzítse rakományát, még rövid utakon is!
  • 2. Figyeljen a rögzítő elemek maximális terhelhetőségére!
  • 3. Szerelje fel haszongépjárművét rögzítőhevederekkel, csomagrögzítő hálókkal, csúszásgátló szőnyeggel, távtartó rudakkal, valamint egyéb rögzítésre szolgáló elemekkel!
  • 4. Különös figyelmet fordítson arra, hogy a feltornyozott rakomány az ajtó nyitásakor kiborulhat!
  • 5. Gondoskodjon ugyanolyan következetesen a rakomány biztonságáról, mint a sajátjáról!
  • 6. Használja a gépjárműbe épített rakomány-rögzítő felszereléseket!
  • 7. Vegye figyelembe, hogy nyitott rakfelületek esetén a menetszél lefújhatja a rakomány darabjait!
  • 8. Igazítsa vezetési stílusát a megrakott gépjármű megváltozott menettulajdonságaihoz!
  • 9. A rakomány nehéz elemeit mindig alulra helyezze!
  • 10. Figyeljen a járműve megengedett legnagyobb hasznos terhelésére és tengelyterhelésére!
  • 11. Azt a rakományt, amelynek magassága nagyobb, mint szélessége, mindig biztosítsa borulás ellen!
  • 12. Gondoljon arra, hogy a nehéz, rögzítetlen rakomány áttörheti a válaszfalat!
  • 13. Rögzítse különös gondossággal a "Veszélyes áru" - jelzéssel ellátott rakományokat!
  • 14. Az utánfutón elhelyezett árut ugyanolyan gondosan rögzítse, mint a gépjármű rakfelületén elhelyezettet!
  • 15. Különös gonddal rögzítse a gépjármű tetején elhelyezett rakományt!
  • 16. Próbálja meg elkerülni a hézagokat a rakomány között, vagy biztosítsa azokat!
  • 17. A rakományt csak a raktérben szállítsa, sohasem a vezetőfülkében/utastérben!
  • 18. Rendszeresen ellenőrizze a légnyomást a gumiabroncsokban!
  • 19. Ügyeljen arra, hogy rakományát vészfékezés, kitérési manőverek, illetve rossz utak esetére is biztonságosan rögzítse!
  • 20. Rakodáskor ügyeljen a megfelelő súlyelosztásra!

További tudnivalókért, fizikáért, Mercedesért tessék a következő oldalra kattintani, másfajta vezetéstechnikai élményért pedig nézzék meg ezt a videót!

Ajánlat: