A Mercedes-Benz a biztonságos közlekedés úttörőjeként vezetéstechnikai tréninget rendezett a tököli reptéren. Figyelmet felkeltendő transzporterei aktív, passzív biztonsági rendszerére, illetve lehetőséget biztosítva arra, hogy a meghívottak extrém körülmények között is kipróbálhassák önmagukat, sofőri képességeiket. Emellett a rakományok helyes rögzítéséről is sok mindent megtudhattak a résztvevők.
Történt mindez a gyakorlatban úgy, hogy egy kis elmélet után Vitókkal, Sprinterekkel egy jól fellocsolt pályán állóra fékeztünk vagy éppen a gázt taposva tekeregtünk a bólyák között. Elfogadva a blokkolásgátló, a menestabilizátor, a kipörgésgátló, a fékerőelosztó meg még egy rakás hárombetűs biztonsági rendszer nyújtotta segítő jobbot. Aztán megtapasztaltuk, milyen az, amikor majdnem jól felborulunk, de persze - a támasztókerekeknek hála - mégsem, majd súlyelosztásilag, rakományrögzítésileg, áruszállításilag okultunk, ergo a "testnevelésen" túl fizika- és matekóra volt a napi menü.
Amikor egy, a gépháztetőre szerelt alkalmatosságba teniszlabdát raktak, nekünk meg az volt a feladatunk, hogy szlalomozás közben vigyázzunk, nehogy leguruljon, mindamellett minél gyorsabban érjünk be a célba, na akkor nem valami nagy sebességgel közlekedtünk. De feltűnt, milyen könnyen és pontosan is lehet manőverezni ezekkel a transzporterekkel, amúgy meg roppant erősek, nyomatékosak, és még komfortosak is - de ez egy másik cikk témája.
A Mercedes szakértői tényleg szakértenek, íme például azok a teendők, elindulás előtti ellenőrzések, amelyek nagy jelentőséggel bírnak a biztonságos közlekedés feltételeinek megteremtéséhez - 20 pontban:
További tudnivalókért, fizikáért, Mercedesért tessék a következő oldalra kattintani, másfajta vezetéstechnikai élményért pedig nézzék meg ezt a videót!
Ajánlat: