A Mitsubishi Lancer Év autója lett Oroszországban

2005.04.21. 9:44

Az oroszországi autósvilág legkívánatosabb díját söpörte be a Mitsubishi Motors. A legnépszerűbb, alsó-közép kategóriában a Lancer lett az Év autója.

A díjat 2000-ben alapította az Autopanorama magazin. Később további négy jelentős szaklap: 5th Wheel, Russian Newsweek, Kompania és a Men's Health is csatlakozott a kezdeményezéshez. A fenti öt orosz lap olvasói választották ki kedvenc autóikat, különböző kategóriákból. A kétségkívül komoly megmérettetésben a Lancer legnagyobb vetélytársai felett győzedelmeskedett, második a Toyota Corolla, míg harmadik a Mazda 3 lett.

Rolf Holding a Mitsubishi Motors oroszországi vezérképviselője 11924 darabos rekordeladást (+158%) produkálva Oroszországot az első helyre léptette az MME tízes ranglistáján. Ezzel a Mitsubishi Motors az ötödikről a harmadik helyre ugrott a teljes körű negyedéves eladások terén, utolérve a Toyotát és a Fordot (beleértve a helyben gyártott Focus-t is). Ennek eredményeként Rolf Holding lett az orosz piacon a külföldi autók első számú importőre, míg a Lancer az első számú importautó Oroszország-szerte.


A Lancert az európai piacra 2003 augusztusában a Moszkvai Motorshow-n vezették be. Ez a modell most az MME második legjobban fogyó típusa Európában a Colt után, 2005 első negyedévében 12923 darabot adtak el belőle. Ez nagyjából 64,4%-os növekedést jelent 2004 ugyanezen időszakához képest.

KAPCSOLÓDÓ CIKK