Rajtol a gyorsasági bajnokság

Vágólapra másolva!
Az idei évben változatlan formában zajlik majd a Gyorsasági Szakág bajnoksága. Hat versenyhétvégén, tizenkét futamon mérik majd össze tudásukat a versenyzők a bajnokság öt kategóriájában. A bajnoki címek sorsa három hungaroringi és három hegyi futamon dől majd el. Hagyományosan egy mogyoródi versennyel, az V. Heidelberg Kupával indul az év május első hétvégéjén.
Vágólapra másolva!

Habár a versenyek helyszíne és lebonyolítási rendje változatlan, azért az alapkiírás néhány pontban megváltozott (egyre jobban igazodva a nemzetközi szabályokhoz). Ez utóbbi azért fontos mert, EU-tagságunk miatt már ránk is érvényesek azok a szabályok, hogy a bármely EU-tagországból érkező versenyzők a saját nemzeti licencükkel is rajthoz állhatnak bármelyik futamon minden különösebb procedúra nélkül - amennyiben az autójuk is megfelel a választott kategória szabályainak.

A leglényegesebb változás az OB lebonyolításában, hogy megszűnik a túraautós mezőny 1600cm3 alatti és feletti kettéosztása. A hungaroringi futamokon az elmúlt évek Zóna Trófea versenyeinek lebonyolítása szerint egy futamban és mezőnyben indul az összes A és N csoportos, és egy külön mezőnyben és futamban indul az összes H és F csoportos autó.

Mínuszolás is van, félévenként egy futam eredménye dobható el. Természetesen a köbcenti szerint felosztott géposztályok külön értékelése is megmarad a már régebben jól bevált felsorolási szabály kis módosításával, amelynek köszönhetően nem fordulhat elő az az eset, hogy egy versenyző fölöslegesen indul el egy futamon, és géposztályának létszámhiánya miatt nem kerül értékelésre.

A túraautók mezőnye sok új és különleges autóval gyarapodik majd, a hírek szerint akár tíz Porshe is állhat majd a rajtrácson egyszerre, és ezzel a márkával tervezi visszatérését az aktív versenyzéshez a sportág egyik régi nagy egyénisége, Móczár Péter is. Várhatóan szintén nagy számban bővül a mezőny a különösen szép formájú és különleges technikájú Mazda RX-8-asokkal, valamint az egyéb márkák közül is láthatunk új versenygépeket.

Továbbra is külön mezőnyt és futamot alkot majd a két márkakupa sorozat és a forma autók. Az utóbbi kategóriában remélhetőleg az eddigi évekhez képest örvendetes létszámnövekedés lesz, és még több új és korszerű versenygép fog megjelenni a mezőnyben.

A két márkakupa sorozat várhatóan az idén is a leglátványosabb és a legizgalmasabb futamokat produkálja majd a versenyeken. A tavalyi év végén felmerült technikai szabálytalanságok okozta sportszerűtlen intermezzók elkerülése érdekében a szakágvezetés gondosan átdolgozta a műszaki szabályokat mindkét sorozatban, és a versenyzők komoly technikai ellenőrzésekre, és az esetlegesen feltárt szabálytalanságok miatt komoly szankciókra számíthatnak ebben az évben!

A hazai autósport második legnagyobb szakágában személyi változások is történtek. A szakágban résztvevő egyesületek a sportág 1998-as bajnokát, Zengő Zoltánt jelölték szakágvezetőnek, amit az MNASZ elnöksége az alapszabály szerint jóvá is hagyott. A népszerű versenyző, aki már eddig is rendkívül sokat tett a sportág fejlesztéséért és népszerűsítéséért, most a bukósisakot szögre akasztva az egész hazai gyorsasági autósport jelképes kormánykerekét vette a kezébe, és legalább olyan sikerrel szeretné azt is forgatni, mint eddig a valódi volánt a versenypályákon.