Átlényegülés - Mercedes-Benz M-osztály menetpróba

2005.04.27. 9:07

Nyolc esztendővel ezelőtt debütált elődjénél nagyobb, elegánsabb és lényegesen jobb minőségű köntösben gördül piacra a csillagos divat-SUV második kiadása. A stílusos felszín alatt ráadásul technikai újítások sora vár bevetésre.

Autósmozi: az új M-osztály - 2:33 p.

A létraalváz már a múlté, mint ahogy a gyenge minőségű összeszerelés is - utóbbi csorba kiköszörülése a minőségi anyagválasztással párosulva akár az új M-osztály aduja is lehet. Persze más is van a tarisznyában, gondolok itt a két új erőforrásra, a hétfokozatú automata sebességváltóra, a hatékonyabb összkerékhajtásra és a légrugózásra, még akkor is, ha utóbbi csak extraként választható.

Az új M-osztály hosszabb (+150 mm), szélesebb (+71 mm), ugyanakkor laposabb (-5 mm) elődjénél, így kiállása már eleve lendületessé teszi. A jól eltalált sziluetthez jön még a marcona frontrész, amelynek vaskos hűtőbordái és örökített nagy márkaemblémája valóban letaglózó hatást kelt a szemlélőben - a kategória potenciális vásárlóit megszédítheti a látvány. Az utastér nemkülönben stílusos. Elöl és hátul egyaránt hatalmas tér és bizalomkeltő minőség fogad, a részletek komoly fejlődésről árulkodnak. A műszerpult vezetővel szemközti paneljét az SLK-ból ismerős, krómcsőbe bújtatott sebesség- és fordulatszámmérő uralja, a duplakörös designra pedig a középső légbefúvók, az audio- valamint a klímarendszer kezelőgombjai is rájátszanak.

Önkiszolgáló

Forrás: Autó-MotorA típusjegyként is azonosítható C-oszlop mögött 551 literes csomagtér fogadja a pakkokat, felárért pedig kétféle elektronikai és egy manuális megoldás is segítségünkre lehet. Az EASY PACK rendszer a raktér padlótálcáját tolja elénk egy sínen és viszi vissza a helyére, s rendelhetünk automata hátfalajtót is. A gombnyomásra nyíló/záró szerkezet mozgás közben figyelmeztető hangot ad ki. Az EASY PACK kiegészítője a teleszkópos rudakkal fixálható hevederes csomagrögzítő szett, amellyel a kisebb tárgyak kultúráltabb és biztonságosabb szállítását oldhatjuk meg.

Igények szerint

Forrás: Autó-MotorA teherautós létraalváztól elköszönt új M-osztály önhordó karosszériájához elöl dupla keresztlengőkaros, hátul pedig négylengőkaros felfüggesztés csatlakozik, az alaphelyzetű összkerékhajtás tengelyenkénti nyomatékelosztása 50:50%. A rendszer szériaként tartalmazza a hegymeneti indulást segítő és a lejtmeneti kúszó-sebességkontrollt, a fokozott terepjáró képesség iránti igényt pedig az Offroad Pro technikai csomag igyekszik kielégíteni. Ennek része a terepáttételeket aktivizáló, kétfokozatú osztómű, a tengelyek, illetve a hátsó kerekek közötti teljes reteszelésű differenciálzár, valamint az AIRMATIC légrugózás speciális változata. Ennek segítségével alaphelyzetből további 110 mm-rel, 291 mm-re növelhető a kocsi szabad hasmagassága, a gázlómélység ebben az esetben kereken 60 cm, ami már komolyabb dagonyázásra is feljogosítja az új M-osztályt.

Forrás: Autó-MotorA légrugózás persze nem csak a terepcsomagot vásárlók kiváltsága lesz, az AIRMATIC megrendelhető a "normál" 4x4-es verzióhoz is. Az autójukat szinte kizárólag aszfaltúton használók ez esetben az adaptív lengéscsillapító-szabályozás (ADS) kényeztetését élvezhetik - a műszerfalról kapcsolóval választva komfortos vagy sportos beállítás között. További ismérv, hogy a légrugózás nagyobb tempónál (120 km/h felett) az alaphelyzetnél három centivel alacsonyabbra ülteti a karosszériát, így kisebb lesz a légellenállás és csökken a fogyasztás, az új Mercedes SUV pedig még dögösebben feszít a forgalomban.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK