Parádés hétvégével rajtolt az MNASZ Autós Gyorsasági Bajnokság. Az V. Heidelberg Kupán remek versenyeket látott a sokezer néző, plusz a koranyári langymeleg, az ingyenes családi programok és a május elsejei kavalkád már-már tökéletes idillt varázsolt a Hungaroringre.

Egy szezonnyitó mindig nagy durranás kell, hogy legyen - az volt. Rengeteg ember látogatott ki a Hungaroringre, apraja-nagyja sétált a boxutcában, napozott a lelátókon, programozott a parkolóban, evett-ivott-majálisozott, figyelgette a szocialista járműipar gyöngyszemeinek felvonulását. Ami a versenyeket illeti: volt nagy visszatérő (Móczár Péter, Porsche), vagy tíz gyönyörű és villámgyors Forma autó, aztán megannyi brutális erejű és hangú túragép Suzukitól, Ladától BMW-ig, Alfáig. "Kinézett" Palik László, a Hungaroring Sport Rt. elnöke, Erdei Zsolt profi világbajnok öklözőnk, Bárdosi Sándor olimpiai ezüstérmes birkózónk is.

Forrás: [origo]

Az izgalmakat persze szokás szerint a márkakupások, azon belül is inkább a cliósok és csatáik nyújtották.

Itt olvashat a Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa I-II. futamáról.

Itt pedig a Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa I-II. futamáról.

A Forma autósoknál az eddigieknél nagyobb mezőny jött össze, a címvédő, Minardi-tesztpilóta Chanoch Nissany fölénye azonban mit sem csökkent. Ha működött a technika. Szombaton működött, nagyon nyert (Pödör Balázs és Eszenyi László előtt). Vasárnap aztán a rajtrácson ragadt, eltörött a féltengelye, Pödör köszönte és győzött, második Fekete Krisztián, harmadik Bakoss Bence lett.

Forrás: [origo]

Pödör Balázs: Nagyon jól kaptam el a rajtot, meglepődtem, hogy Chanoch beragadt, próbáltam minél hamarabb ebből előnyt kovácsolni. A 6-7. kör felé rámentem egy olajfoltra, későn vettem észre a zászlót, és majdnem leestem a pályáról, szinte a fűről jöttem vissza. Pár körön keresztül a Mansell-kanyartól a sikánig lassan kellett menni, amikor már tisztult a pálya, a csapat mutatta a különbséget a többiektől. Beálltam egy nyugodt tempóra és behoztam az autót.

Bakoss Bence: Nagyon örülök ennek a harmadik helynek, bár közrejátszott a szerencse is, de az autósportban ez benne van. Pont előttem ütköztek ketten, láttam, ahogy kifolyt valami a pályára, és 3-4 körön keresztül azt kellett kerülgetni.

Fekete Krisztián: Nehezen jött össze az eredmény, mert a rajtnál szinte mindenki elment mellettem, az egyik "kolléga" leszorított a fűre, el kellett vennem a gázt. A  nagy küzdelemben hárman is kiestek előttem, így visszaszereztem a pozíciómat, ami járt volna. Balázs nagyon elment, Bencét próbáltam tartani. Nagyon jó gépek vannak, majdnem egyformák, szerintem nagy csaták lesznek ebben az évben.

A H, F csoportban szombaton Bódis Kálmán rajt-cél győzelmet aratott, egy másik pazar Porschéval a hét év kihagyásból visszatérő, 53 éves Móczár Péter pedig megcsípte a bronzot. Közéjük Pólya Miklós férkőzött be a BMW-vel. A második napon aztán Pólya Miklós és Móczár összeütköztek, Pólya Ádám (BMW) meg ezúttal nem egy stop-and-go büntetés miatt csúszott vissza, hanem ki is esett - váltóhiba... Florian Albrecht győzött Porschéval Bódis Kálmán és Pólya Miklós előtt.

Forrás: [origo]

Florian Albrecht: Most egy másik autóval jöttem versenyezni a Hungaroringre, ez egy 2004-es évjáratú 911-es Porsche Cup. Sajnos az időmérőn nem tudtunk menni egy elektromos probléma miatt, de ezt sikerült megoldani. Nem sok olyan ellenfél volt, akivel igazán lehetett küzdeni, de azért nagyon örülök a győzelemnek. Az volt a nehéz, hogy rettenetesen csúszott a pálya, de én nagyon szeretem a Hungaroringet, mert nagyon sok a kanyar, és nem a nagy sebesség számít. Sajnos azokban a bajnokságokban, amelyekben én indulok, ez a pálya nincs benne.

Pólya Miklós: Azt leszámítva, hogy ez a kis közjáték megzavarta a versenyt, nagyon jó volt. Szerintem ez egy szokványos versenybaleset volt, talán itt jött ki az, hogy a Porsche az egyenesekben a gyors, a BMW pedig a kanyarokban. Sajnálom, hogy a Péter nem tudta folytatni, mert jó küzdelem lett volna, a szombatihoz hasonlóan. Annak nagyon örülök, hogy a sérült futóművel is sikerült jó időket menni.

Forrás: [origo]

Az A, N csoportban szombaton dr. Kiss Elemér győzött magabiztosan BMW-jével, az RX-8-as Mazdák meccsét Assenbrenner Tibor nyerte. A "visszavágón" Kavecz István, a tavalyi bajnok diadalmaskodott persze, hogy BMW-vel, Kiss Eleméré a második hely (és elméletileg egy fairplay-díj) lett - ő segítette ki generátorral Kavecz Bongót).

Kavecz István: Jó volt a verseny is, az autó is. A rajtnál kicsit elaludtam, a piros után vártam a zöldet, de nem akart jönni! Elemér így elment mellettem, a második körben vissza tudtam előzni, utána már simán ment minden. Az autó rendben van, de még alakítunk rajta, remélem a következő versenyre még jobb lesz.

Dr. Kiss Elemér: Bongó generátora tönkrement, mi adtunk neki kölcsön, így tudott elindulni ezen a versenyen. Ő nyert, én második lettem! Sajnos a harmadik körben eltört a gázpedálom, ezért látványosan lassultam, elmaradt a jó kis csata.

Hernádi László: Ezzel a széria BMW-vel jobbra nem is számíthattam, próbáltam egy jó rajtot fogni és a saját köreimet autózni. A gumi továbbra is katasztrofális, biztos, hogy többet nem megyek ilyennel, csak normális versenygumival. A fékkel most nem volt gondom, nem volt olyan kalandom, mint szombaton. Sikerült kimaradnom a rajt utáni csatározásból.

Hegyes Gábor: Izgalmas volt a verseny, ez volt a második futamom ezzel az autóval. Rendkívül élvezetes volt, különösen, hogy az első helyért tudtam küzdeni végig a verseny folyamán. Kesjár János hibájának köszönhetem végül is, hogy én végeztem az élen. Körülbelül a verseny felénél megelőztem őt, majd hibáztam az egyik kanyarban, kisodródtam és veszítettem egy pozíciót. Később felzárkóztam, Kesjár az utolsó körben rontott, és így kerültem az első helyre.

Folytatás május utolsó hétvégéjén a pécsi hegyi versenyen.