A Porsche két új négykerékhajtású modellt jelentett be. A Carrera 4 és a Carrera 4S a 911-es család hagyományait hivatott követni.

A Porsche a legendás 959-es, valamint az 1988 óta gyártott Carrera 4 modellekkel tartja a lépést az összekerék-hajtású szegmensben. Az új 911-esben változtattak a futómű hangolásán és méretén, a fékeken, és némileg az autó kinézetén.

A legfontosabb újítás, hogy az autó a hátsó futóműnél 44 milliméterrel szélesebb lett, így a kerékjárat nagyobb gumit képes befogadni, mint az elődmodellen. A Carrera 4-et a jól bevált 3,6 literes, hathengeres, 325 lóerőt teljesítő erőforrás 5,1 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára, a végsebesség pedig 280 km/óra.

A Carrera 4S-ben egy 3,8 literes, 355 lóerőt teljesítő motor dolgozik, amellyel 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órát, és amely 288 km/órás végsebességet garantál.

A PSM (Porsche Stability Management) menetstabilizáló rendszert új funkciókkal látták el. Csökkentették a féktárcsa és a betétek közötti távolságot, így hamarabb fognak a fékek, valamint a klasszikus fékrásegítő funkciót is alkalmazzák: ha a vezető hirtelen fékez, de nem teljes erőből, a rendszer megnöveli a fékerőt.

forrás: Porscheforrás: Porsche


A felfüggesztést kétféle, egy sportos és egy mindennapi körülményekhez alkalmazkodó beállítással látták el, a kettő között gombnyomással lehet választani. Az aktív felfüggesztés a Carrera 4S modellben az alapfelszereltség része. Mindkét modellt igény szerint 20 milliméterrel kisebb hasmagassággal is lehet választani, ez az opció mechanikus hátsó differenciálzárat is tartalmaz.

forrás: Porsche

Opcionális felszereltség továbbá a Sport Chrono csomag, mely a menetstabilizátor (PSM) és az aktív felfüggesztés beállításait, valamint a motor karakterisztikáját képes változtani.

forrás: Porsche

Németországban az autók listaára 71.100 (Carrera 4) és 79.900 (Carrera 4S) euró lesz, és 2005. október 22-én érkeznek a kereskedőkhöz az első modellek.