Nem várt BMW-siker 2004-ben

A 2004. május 1-jén alakult BMW leányvállalat sikerrel mutatkozott be Magyarországon: a stagnáló hazai autópiacon tavaly 7,4%-kal több BMW kelt el, mint egy évvel korábban. Sőt, az idei év első négy hónapjában 28%-kal több BMW talált gazdára, mint 2004 hasonló időszakában. A BMW Magyarország 2005-ben az értékesítés utáni szolgáltatások fejlesztésére és a világszerte sikerrel bemutatott új modellek hazai értékesítésére koncentrál. A BMW-csoport 2005-ben várhatóan 600 millió euró értékben fog vásárolni magyarországi beszállítóktól.

Egy évvel ezelőtt, Magyarország EU-csatlakozásának napján, 2004. május 1-jén alakult meg a BMW-csoport magyarországi leányvállalata. A BMW Magyarország Kft. a BMW és Mini autók, illetve az eredeti alkatrészek, felszerelések behozatala és forgalmazása mellett a szerviztevékenységet is felügyeli.

2004-ben elért eredmények

A BMW Magyarországnak 2004-ben mind a magyarországi, mind a nemzetközi trendekkel ellentétben sikerült növelnie eladási számait. Tilo von Harling, a BMW Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója ezzel kapcsolatban elmondta, hogy 2003-hoz képest tavaly 7,4 százalékkal több BMW személyautó kelt el, ezzel sikerült fölülmúlni a müncheni központú anyavállalat eredeti elvárásait is.

A BMW-csoport a tavalyi év összesített értékesítési számai alapján rekordévet könyvelhetett el: a BMW-csoport piaci növekedése 2003-hoz képest 9,4 százalékos volt, összesen 1 208 732 autót adtak el.

A BMW Magyarország megalakulásával közvetlenebb lett a kapcsolat a BMW csoport németországi központjával és a gyárakkal is, ennek köszönhetően hatékonyabb lett a garanciális rendszer. A szorosabb együttműködés másik kézzelfogható eredménye, hogy az egész világot ellátó dingolfingi gyárból már naponta érkeznek alkatrész-szállítmányok, így a szervizek is rövidebb határidővel vállalják munkáikat. A raktárkészlet is nagyobb lett, ami tovább csökkentette a karbantartási, illetve szerelési időt. A gyorsabb szállításnak és az árharmonizáció okozta árcsökkenésnek köszönhetően az alkatrészeladás volumene 16%-kal nőtt tavaly, és a növekedés 2005 első négy hónapjában is folytatódott.

Von Harling hozzátette: az értékesítési eredmények mellett az elmúlt egy év legfontosabb eredményei között tartja számon, hogy a magyarországi leányvállalat egységes európai, gyári standardokat honosított meg az eladási, és az eladás utáni szolgáltatásokban. A cég területén felépült oktatási központban folyamatosan és magas színvonalon képzik a cég munkatársait, beleértve a márkakereskedésekben dolgozókat is. Ezen felül átszervezték, illetve folyamatosan fejlesztik márkakereskedői hálózatukat: hamarosan új épületekkel bővülnek a békéscsabai, miskolci és székesfehérvári márkakereskedések.

2004-ben a BMW-csoport itthon is meghonosította a Financial Services finanszírozási programot, amelynek keretében a BMW-vásárlók a piaci feltételeknél kedvezőbb és még inkább személyre szabott feltételek mellett nyújtott hitel-, lízing- és bérleti, illetve a közeljövőben biztosítási szolgáltatásokat vehetnek igénybe. A Financial Services ugyanakkor a nagykereskedelmi finanszírozás keretén belül a márkakereskedőket is segíti, hogy autóparkjukat folyamatosan frissíthessék, és még több bemutatkozó autó álljon az ügyfelek rendelkezésére.

A BMW-csoport több éve folyamatosan növekvő mértékben vesz különböző alkatrészeket magyarországi cégektől. A cégcsoport 2005-ben 600 millió euróért tervez vásárolni több mint 30 magyar beszállítójától.

Folyamatos modelloffenzíva

A folyamatos modelloffenzíva részeként a BMW-csoport 2004 szeptemberében mutatta be az 1-es sorozatot, amivel a bajor autógyár egy olyan területen jelent meg, amelyen eddig nem szerepelt. "Az innovatív 1-es BMW minősége meghaladja a kategória átlagát: valójában prémium autó a kompakt kategóriában. Szeptemberben pedig a legerősebb benzines változat, a 130i is bemutatkozik" - jelentette be Tilo von Harling.

A teljesen új 1-es modellcsalád bemutatása után fél évvel a bajor anyavállalat világszerte és Magyarországon is megjelent az új 3-as sorozattal, amely a magyar cég számításai szerint forgalmuk 40 százalékát teheti ki. "Az igényes, felső-középkategóriás autónak igen kedvező az ár-érték aránya, így nagyon bízunk a 3-as BMW ötödik generációjában" - tette hozzá Tilo von Harling. Az 1-es és új 3-as modelleken kívül az eddigi legsikeresebb 7-es BMW is modellfrissítésen esett át. A megújult 7-es sorozat már a hazai márkakereskedésekben is kapható.

Elvárások 2005-re

2004 első négy hónapjához képest 2005 hasonló időszakának (a Mini márkával együtt számolt) eladási adatai 25%-os növekedés mutatnak. Von Harling úr ezzel kapcsolatban megjegyezte: piaci elemzéseik és az első negyedéves eredmények alapján várhatóan még többen választják idén a BMW és a Mini személyautók nyújtotta vezetési élményt. Az alkatrészeladások is növekedtek: az év első négy hónapban több mint 28%-kal több alkatrészt értékesítettek a márkakereskedésekben, mint a tavalyi év hasonló időszakában. Az adatok alapján a BMW Magyarország bízik benne, hogy 2005 végére növelni tudják piaci részarányukat a prémium szegmensben.

Tilo von Harling véleménye szerint a növekedést a BMW-csoport hosszú távú stratégiájának megfelelően a márkakereskedőkkel való szoros együttműködés, a szolgáltatási minőség javítása, az új modellek bevezetése, illetve a magas szintű márkakommunikációs tevékenység biztosítja.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK