Dízeloffenzíva a Fiattól

2005.05.13. 15:12

A Közlekedési Múzeumban tartott sajótájékoztatót pénteken a Fiat, amelyen hivatalos formában is kiderült, hogy az eddigieknél sokkal jobban rámegy a dízelek eladására.

Képgaléria

Minden a Fiat 1,3-as Multijet dízele körül forgott pénteken a Közlekedési Múzeumban. A motor maga nem újdonság, hiszen régóta kapható a magyar piacon, ám ahogy a cég fogalmazott, "eddig csak mellékszereplőként tűnt fel a katalógusokban." Áprilistól azonban minden más, hiszen erőteljes marketingkampánnyal megkezdődött az 1,3-as olajos népszerűsítése, a figyelmes tv-nézők a múlt hónapban már több vicces, főleg a kedvező fogyasztást (és árat) kihangsúlyozó spotra is felfigyelhettek.

(A magam részéről ezek közül egyet sem láttam, szerencsére az eseményen levetítették mindegyiket. A mozizás része volt a Fiat arculatváltásáról szóló beszámolónak, a cég mostantól fiatalosabb, lazább, "olaszosabb" képet kíván kommunikálni az ügyfelek felé. A hat tíz másodperces spot mindegyike telitalálat szerintem, állítólag a vásárlóknak is tetszik. A Multijet "hangja" a népszerű Gianni, aki a sajtótájékoztató végén egy Barchettát kapott a Fiattól.)

Az áprilisi eladási adatok szerint a Fiatnak nagyon bejött a kampány, az eddigi tíz százalék körüli dízeleladás ötvenre ugrott fel. Ez hatalmas különbség, ezért az olasz gyár júniusban folytatja a népszerűsítő hadjáratot, azaz a reklámok újra feltűnnek a tévében. Eddig az árérzékenynek gondolt magyar piac sajátosságai miatt nem nyomták a dízelt, ennek mostantól vége: amúgy is most kell lépni, hiszen az előrejelzések szerint dízelből az elkövetkező években többet fognak eladni, mint benzinesből, a fellendülés azonban maximum 2015-ig tarthat. Várhatóan ekkor vezetik be ugyanis a szigorú Euro 6-os normát, aminek az olajosok csak aránytalanul nagy anyagi befektetés árán tudnának megfelelni.

A sajtótájékoztatón megcsodálható volt a Fiat Idea is, amely szintén nem új modell; tőlünk nyugatabbra már közel egy éve bemutatták, hozzánk viszont csak most érkezett meg. A Fiat hosszas vacillálás után döntött úgy, hogy Magyarországon is bevezeti (Torinóban állítólag nem is lelkesedtek az ötletért), ez a Punto-alapra épített egyterűszerűség magas felszereltségével ugyanis nem biztos, hogy kedvező fogadtatásra talál a vásárlók között.

Forrás: [origo]

Az Idea hivatalos bemutatója kb. egy hónap múlva lesz, az importőr addig kalkulálja ki a hivatalos árat. Az Idea az 1,3-as Multijettel természetesen elérhető lesz, de a Fiat tervezi a vadonatúj, nyolcszelepes, 1,4-es benzines forgalmazását is, amely a jól ismert, 1,2-es 16 szelepes erőforrást hivatott leváltani. A belépőmodell ára hárommillió forint körül várható.

Végezetül három modellben, a Pandában, a Puntóban és a Doblóban lehetett kipróbálni az 1,3-as Multijetet, ami valóban nem tűnik rossz választásnak. A Pandába került változatot nyomatékban lebutították a kis kasztni miatt, ez kár volt, hiszen így nem annyira lendületes. Máskülönben annak, aki A pontból B-be jutásra akarja használni az autóját, nem kell feltétlenül több az 1,3 Multijetnél.

kd

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK