Módi - Ford Fiesta 1.6 TDCi Ghia

2005.07.27. 10:22

Mindig is remek, népszerű kis kocsinak számított, ezzel az új, erős dízelmotorral pedig még divatosabb a Ford Fiestája. Az meg nem az "ő" hibája, hogy ennyire drága.

Betyár - Ford Fiesta ST

Nahát, ez is Ford, ez is fekete, ez is egyhatos, ez is Ghia felszereltségű. Csak nem Focus, nem kombi és benzines. Viszont Fiesta, háromajtós és dízel. Igen, már nemcsak 1.4-es, hanem akár 1.6-os TDCi erőforrás is mozgathatja kis kékoválunkat 90 lóerő maximális teljesítménnyel és több mint 200 Nm-es nyomatékcsúccsal.

Az meg már bőven elegendő - nem mintha az 1.4-es nem szedné szintén egész fürgén a lábait. De ez az 1.6-os bizony jóval komolyabb. Motorilag is rátesz egy lapáttal arra a képre, törekvésre, tendenciára, mindenségre, hogy a kategóriák határvonalait módszeresen kirúgdossa, átrajzolja és újrahúzza a modern autóipar, az egyes modellek elsöprő többségükben nagyobbak és erősebbek elődjüknél feljebb pozícionálva, egyben nem lemaradva a riválisoktól.

Bizony, hiszen azok a fránya "ellenségek" nem nyugszanak, és mindig magasabbra pöckölik a lécet. A Renault Clióhoz ugye például nem kevesebb mint háromféle 1.5-ös dCi motort rendelhetünk, de végestelen sorolhatnók a példákat a VW-konszern kisautóitól PSA-ékon át az olaszokig vagy a japánokig - dízelforradalom van, teljesítményhegyezés meg minden. Apropó, PSA, ez az 1.6-os Fiesta-szív bizony a franciáktól van.

Csak valahogy az nem megy, de legalább senkinek, hogy lent tartsák az árakat. Mert még mindig igaz az, hogy soktízezer kilométert kell belegyömöszölni dízeles, turbódízeles kedvencünkbe azért, hogy ne csak a benzinkúton mosolyogjunk hülyén, félelégedetten. Mert ezekért a kisautókért mélyen a zsebbe kell nyúlkálni. Jelesül a Ford az 1.6 TDCi Fiestáért minimum 3,5 millió forintot kér - tesztautónk Ghia felszereltséggel már majd' 4, azaz négymillió, hát nem kevés. Sőt, 4,7 millió a további extrákkal (bőrbelső, napfénytető, tolatóradar, fűthető első szélvédő, stb.).

Forrás: [origo]
Viszont e jó sok pénzért csomó mindent ad is. Az 1.6-os, könnyűfém, harmadik generációs, közös nyomócsöves Duratorq motorhoz jár az ABS, aztán vannak ugye a szokásos kényelmi és biztonsági felszerelések, elektromos kütyük, lufik, klíma, egy parádés cédés rádió, miegymás. A háromesztendős, mégsem divatjamúlt kasztni csomagtérajtaján kis szárny, a hűtőmaszkon króm, egyedi ködlámpa - szóval mutatós, tartalmas kis járgányunk van, ha.

Meg akár sportcsomaggal (futómű, kötény) is rendelhetjük olajos Fiestánkat, amellyel akár ST-fíling is elérhető. Nem csupán látszatra, de gyakorlatilag, menet közben is, rugalmasságilag mindenképp. Tudniillik az 1.6 TDCi másfél másodperccel jobban gyorsul negyedik fokozatban 50-ről 100-ra, írja a katalógus. Nem mértük, de elhisszük, elhitette velünk.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Mivel a több mint 200 Nm nyomaték 90 %-a már 1250-es fordulattól a rendelkezésünkre áll, a Fiestával felettébb lendületesen lehet virgonckodni. Más, hogy a motorhang 2000-ig, hogy fimoman fogalmazzunk, megszokást igénylő. Bezzeg a váltó parádés, a kar rövid utakon jár, igen pontosan kapcsolgathatunk vele. Országúton, de még autópályán sem kell szégyenkeznünk, kompromisszumokat kötnünk (csak akkor előzök, ha szemből, de még a visszapillantóban is semmi mást, de napfényes horizontot látok, oszt még vissza is kell pakolnom négyesbe), csúnyán 130 fölött kezd csak lustulni a motor.

Közben, utazgatva, ha kisautósan is, de igen jól érezzük magunkat a műanyag (plusz bőr), de minőségi beltérben. Egyszerűen funkcionális műszerek, direkt kormány, aztán ugye a pazar váltó - nekem az ülések nem tetszettek annyira, főleg, ha valamivel keményebben küldtem neki. Egy jóízű szerpentinkedésen a feszes futómű, a fék is több mint jóra vizsgázik, a sofőr viszont kapaszkodhat erősen a volánba, nehogy.

Összességében bejövős autó a Fiesta 1.6 TDCi, így háromajtósan pláne. Hölgyeknek, második autónak, Fordnak tökély. De kiscsaládos elsőnek, egyetlennek is megfelelő. Hátra igaz, hogy nem a legkényelmesebb beszállni, meg ottan időzni, de. A csomagtér sem vonzza a hiába lapra szerelt, de mindig túl nagy pakkokat. Sebaj. Valamiért nekem mégis inkább az ST kéne, asszem, szerintem. Jaj, csak felejteném ezt a (nálunk) fránya 5,5 literes fogyasztást, túl jó.

ki

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK