Autósmozi: Peugeot 607 2.7 V6 HDi

Vágólapra másolva!
Végül is egyet lehet érteni Oroszlánékkal, bizony jó, még jobb az elérhető luxus egy csúcsdízellel. Gyorsteszten gazdagítottuk tapasztalatainkat a megújult 607-es Peugeot-ról - kamerástul.
Vágólapra másolva!

Peugeot 607 videó - 1:56 p.

Ismerkedtünk már egy menetpróbán a Peugeot legfrissebb zászlóshajójával, a minap további kis tesztelgetésre kaptunk egy ráncfelvarrt, bitang-biturbó 2.7 HDi erőmű hajtotta 607-est. Közös nyomócsöves befecskendezés, ugye két, változó geometriájú feltöltő, hat henger V alakban, 204 lóerő, kolosszális, 440 Nm-es nyomaték igen széles fordulatszám-tartományban. Hozzá pedig kiváló, hatfokozatú automata - akár kézi üzemmódban is.

De nagyon nem akarjuk ismételni magunkat, tessék csak "visszalapozni" a technikát, a külsőt, a belsőt, az árakat és a miérteket illetően. Ehelyütt inkább csak arról, hogy nagy óvatosan és egyáltalán nem illendően az örkényi Euro-Ringen is vallatóra fogtuk a 607-est, és hát ez a parádés motor könnyedén, vidáman húzta ki a szűk fordítókból a méretes és nem csekély tömegű limuzint.

Közben az aktív lengéscsillapítást automatikusból sport állásba pattintva igazából sok minden nem történik, csöppet felkeményedik, direktebb lesz a gép. A tempós, vagy inkább tőgázas, bevállalós kanyarvadászatban is partner a 607-es, igen semleges a drága, de kapaszkodjunk jól, mert az egyébiránt roppant kényelmes ülések nem tartanak, meg hát a kormány sem köszöni, hogy.

Bezzeg autóúton, és főleg sztrádán pazar oroszlánkodni. A fejedelmi luxusnál csak a motor jobb, illetve ez a 2.7-es HDi is hozzátesz az érzethez, az élményhez, felsőbb körökbe repít, sietve nyugtat, némán harsogja forradalmi dalát. De vissza a földre: baromi rendben van az, hogy a 130-as sebességet 9 másodperc alatt letudja, sőt annál (sokkal) följebb is ereje teljében van, rugalmassága példás, közben egy kis doromboló hang, az utasoknak fogalmuk sincs arról, hogy dízel, szélzaj, az is csak módjával olyan tempónál, hogy azt le sem merem írni.

Forrás: [origo]

videó > fotó

Szintén elmondhatatlan, hogy a suhanás alatt milyen istenes is átadni magunkat a zenének, a jó zenének jó hifiből. Már bent a városban a sportfokozatot felejtsük el, ront a 607-es úttartásán, meg a mi kis közérzetünkön is. Keressünk inkább parkolóhelyet, s ha megvan, nem aggódni, segít a radar, elöl-hátul. De kell is, mert tényleg hatalmas a kasztni, formája, vonalai is szükségessé teszik.

Forrás: [origo]

videó > fotó

Nem mellesleg kinek tetszene meghúzva, lekoccolva ez a gyönyörű nagy vas? Nem és nem, akkor se nem oké, hogy a kedves franciák (meg az olaszok, spanyolok) pont tojnak autójuk épségére, egy karc nem karc, két lámpa, két tükör fölösleges, a felni vagy a dísztárcsa pláne hagyján. És már mink, magyarok, nagyvárosi magyarok is hajlamosak vagyunk mediterránul gondolkodni, na de egy felsőkategóriás autó esetében azért mégsem.

Forrás: [origo]Forrás: [origo]Forrás: [origo]

videó > fotó

Mindenesetre ha nekem volna egy 607-es Peugeot-om (kiváltképp az új 2.7-es V6 HDi-vel), meg családom (kiváltképp sok csomaggal, gyerkőcökkel), és mennénk jól nyaralni (kiváltképp Szicíliába, legalább), hát akkor jó lenne nekem, nekünk. Utazás, biztonság, örülés, a méretekhez és a menetteljesítményhez képest szerény fogyasztás (10 alatt). Vagy ha cégvezető volnék, na akkor is szívesen venném a csúcsragadozót. A riválisokhoz mérten elfogadható ár, növekvő presztízs, megjelenés.

ki

A 607-es járat/auto/ujdonsag/20050317a607es.htmlOroszlánkirály - Peugeot 607 2.7 V6 HDi/auto/ujdonsag/20050125oroszlankiraly.html