Wéber elkapta Makait

Vágólapra másolva!
Vasárnap tovább emelkedett a hőmérséklet és az izgalom a SEAT Vörös Autóház 43. Pécsi Hegyiversenyen. Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság negyedik futamán szokatlan kánikula fogadta a mezőnyt, akik az olvadó aszfalton további másodperceket igyekeztek kicsiholni gépeikből - több-kevesebb sikerrel.
Vágólapra másolva!

A Mobil1 Opel Astra Classic Kupa futamában Farkas László teljesítette a maga elé kitűzött célt, szorgalmas munkával és szoros küzdelemben ezt a versenyt is megnyerte, így a prológon aratott győzelmével együtt százszázalékos teljesítménnyel távozhat a Mecsekből. A további érmekért vasárnap is a J.B. Motorsport versenyzői küzdöttek. Az ezüstöt ezúttal a versenyzőiskolából frissen kikerült Molnár Zoltán hódította el, mindössze fél másodperccel elmaradva a bajnoktól, a harmadik helyet pedig Szamosvári Béla szerezte meg.

Fotó: Gyűrű Attila

A Shell V-Power Racing Renault Clio Kupában Wéber Gábor minden erejét és tudását összeszedve visszavágott, és elhódította Makai György elől az aranyat, ezzel megszakadt Makai győzelmi sorozata (idén eddig csak ő nyert futamot, sőt, a tavalyi utolsó négy hungaroringi versenyen is ő győzött). Makai György az első felfutásban még maga mögött tudta tartani Wéber Gábort, ám Wéber a második felfutásban remek, 2:17,11-es időt futott, ez összesítésben 46 századmásodperccel volt jobb, mint a trónkövetelőé. Solti Attila egy kiváló második felfutással biztosította magának a bronzérmet.

pecsi.hegyiverseny.hu

Érdemes még megjegyezni, hogy a ralis (trabantos) fenegyerekként ismert Kőváry Barna a parádés hatodik helyen zárta a futamot. A hétvége egyetlen komolyabb bukását Vladár Tibor mutatta be az első felfutásban. Minden stációt végigjárt, korlátot fogott, árokba esett, majd fejtetőn végezte, de szerencsére a versenyzőnek az ijedtségen és a korai befejezés okozta elkeseredettségen kívül nem esett baja.

pecsi.hegyiverseny.hu

Garami és az Evo VII-es Mitsubishi

Az A, N csoportosok küzdelmében az első két helyen megismétlődött a szombati forgatókönyv, Kavecz István ismét aranyéremmel fejezte be a viadalt Dr. Kiss Elemér előtt. A dobogó harmadik fokára ezúttal a Szombathely-ralira tréningező Garami Zoltán állhatott fel.

A Mazdák, azaz a Wankel csoport vasárnapi küzdelmét az Astra-kupából idén átigazolt Assenbrenner Tibor nyerte Kesjár János és Kincses István előtt. A Lada Show leggyorsabbja, a csapat vezéralakja, Király Gábor lett. A betétfutamon a szépség mellett azért az időeredmény is számított, hisz' Notheisz Attila mindössze 38 századdal maradt le az aranyról.

Forrás: MTI

Bódis és Porschéja

A H, F csoportban Bódis Kálmán továbbra is nyerő szériában van. A sok próbálgatás nagyszerű eredményhez vezetett, és magabiztosan, szenzációs idővel nyerte a versenyt. Az időmérők alatt sikeresen kisakkozta a megfelelő beállításokat, gumit és íveket, majd a felfutások során óraműpontossággal tartotta is magát a tervéhez, 2:02,73-at, illetve 2:02,72-t futva. Pólya Miklós egy váltócsere után sem tudta magát 2:04 alá verekedni, így meg kellett elégednie az ezüsttel. A harmadik vetélytárs, Pólya Ádám nem tudott velük lépést tartani, az első felfutásban a szalagkorlátot is elkapta, így dobogós helyét Herter Gusztáv vette át.

Forrás: MTI

Szász és a Reynard-Zytek F3000

A formaautósok versenyében Szász László a hétvége záróakkordjaként 1:50,03-as időnél állt meg, jövőre innen folytathatja a pályacsúcs megdöntéséért vívott küzdelmét. Ideje természetesen az aranyra jogosította volna fel, de eredményét az országos bajnokságban nem értékelik, lévén, hogy egyedül van a géposztályában, illetve nem minden bajnoki futamon indul el. A győztesnek járó kupát így Chanoch Nissany, a Minardi tesztpilótája emelhette a magasba, aki Szásztól vasárnap összesen 11 másodpercet kapott. A harmadik helyre Pödör Balázs tornázta fel autóját.

Forrás: MTI

Nissany és a Nissan-WRL

Az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság július 1-3. között Kiskunlacházán folytatódik.

Program / Beharangozó / térkép / V. Heidelberg Kupa szöveg / videó / képek