Forma autók, H és F, A és N, Wankel csoport és Lada Show.

Az időmérő után

Forma autók

Balatincz Zoltán: Tulajdonképpen gyorsultunk, az első felfutás még ismerkedés volt a pályával, állítottunk az autón, ami szerencsére pozitívan változtatott az irányíthatóságán. Szerintem még fogok gyorsulni, mert bennem van, meg az autóban is. Hegyen nem tudunk úgy edzeni, mint a pályán, itt 3 kilométeren kell jól teljesíteni. Tavaly jobb időt mentem, remélem most is sikerül azt az hasonló időt teljesíteni.

Chanoch Nissany: Jó időt mentem, elég gyors voltam. A tapadás is elegendő volt. Megpróbálom felidézni a pályán tavaly tanultakat.

Szász László: Egyáltalán nem vagyok elégedett az időkkel, messze van még a jótól. Most elemezzük, vajon hova lettek az elveszett másodpercek. Igazából tesztelni jöttünk, az autó teljesen új, tavaly nem ezzel versenyeztem. Próbálunk állítgatni rajta, hogy a versenyfutamok már igazán jól sikerüljenek.

Bódis Kálmán: A Forma kocsival isteni volt az időmérő, egyetlen sebességet tudtam csak kapcsolni. A kettest és a négyest kidobta, az egyes rövid lett volna, hármasban mentem végig. De javítani fogok, reszkessetek kétliteresek!

Rátkai Ferenc: A Forma autó kicsit veszélyesebb, mint a Porsche, a perspektíva sem jó annyira, a Porschéból jobban ki lehet látni. Meg kell tanulnom a pályát, de ez az igazi versenyautó.

H, F csoport

Pólya Miklós: Egy éve nem jártam ezen a pályán, az első tapasztalatok alapján azt mondhatom, a kocsi remek, a gumi remek, a rendezés remek, a társaság remek! Nagyon szeretek itt lenni.

Klink János: Nagyon gyengén mentem így elsőre, általában 2 perc 4-5-öt szoktam menni. Meg kell még szoknom az autót, a verseny előtt mindössze három kilométert mentem vele, plusz most ezt a hármat. A pályát természetesen jól ismerem, hiszen már az első pécsi hegyiversenyen is itt voltam, ez a 37. szezonom, csak az autót kell megérezni. Remélem, hogy bemelegszem.

Bódis Kálmán: Két évvel ezelőtt mentünk itt utoljára, akkor teljesen más volt a pálya, most hepehupásabb, porosabb. A beállításokat is próbálgatjuk még. Egyelőre puhatolózunk.

Pólya Ádám: Csodálkozom, hogy a többiek ilyen lassan mentek. Én használt gumikkal mentem fel, új beállításokkal. Elsőre csak végig akartam menni a pályán, hogy megnézzem, hogyan hatnak az autóra a különböző útviszonyok. Semmi energia nem volt ebben a felfutásban. Volt olyan, ahol már fölfelé kellett volna váltanom, de elkezdtem fékezni, és lassan mentem. Ez látszik az időmön is, mert jó 10-12 másodperccel többet tudok ennél. A célom az, hogy mindkét napon százszázalékosan be tudjuk fejezni a versenyt. A kocsi jelen pillanatban hibátlan, váltót és kuplungot cseréltünk benne. A szárnyakon és a futóművön újabb beállításokat tesztelgetünk. A pálya még csúszós volt, de ez jellemző a hegyi versenyeken az első felfutáskor.

Herter Gusztáv: Az új gumikat egy kicsit meg kellett karcolni az első időmérőn, hogy alkalmas legyen a versenyre. De nem siettem, nem akartam lenyúzni az új gumikat. Ahhoz képest, hogy úgy éreztem, csak nézelődöm, az első időm, a 2:18,96, jó. A kocsi remek, nagyon sokat dolgoztunk vele. Úgy érzem, ha a tapadásunk meglesz, dobogós helyen végezhetünk.

Németh "16V" Péter: Nem vagyok elégedett magammal és az autóval sem. A Mitsubishiben hosszú váltó van, emiatt az autó egyáltalán nem él ezen a pályán. A Skoda Feliciával látványosat autóztam, nem az időre ment, csúszkáltam eleget, az olajfolton is keresztbe vágódtam, de élveztem. Szeretnék tíz másodperccel lejjebb kerülni.

Rátkai Ferenc: 2000-ben mentem ezen a pályán utoljára Porschéval, Forma autóval pedig talán 1996-ban. Nagyon tetszik a verseny, de rendkívül megfontoltan kell autózni, mert a féktávokon elég nagy dobbantók vannak. De mindenkinek egyenlők a feltételek. Az autók jók, egyelőre egyben vannak. Mindkét kategóriában élvezem a versenyzést.

A, N csoport

Dr. Kiss Elemér: Katasztrófa a pálya, a négykerekes autókkal jobban kellene menni. Nem vonok le következtetést az időmérő edzésekből, majd meglátjuk, mi lesz a versenyfutamokon.

Kavecz István: Rendkívül poros a pálya és csúszik, az én autómat nagyon dobálja. Nem tudok annyit lágyítani rajta, hogy normális időt menjek. Az A-s autóval közel 10 másodperccel mentem rosszabbat, mint az N-essel. Megpróbálunk állítani rajta, rakunk fel új gumikat. Mindenféleképpen nyerni kell, ma is, holnap is. A versenyen majd sietek egy kicsit.

Gáspár István: Valami miatt sokkal lassabban mentem a második időmérőn, most nézegetjük, mi lehet a baj. A hatéves gumival jobb időt mentem, mint a teljesen újjal, amit nem értek. Végül is teljesen mindegy, mert nincs ellenfelem.

Grózly Attila: Szerencsére sikerült a Botka Team-től megint jó autót kapnom. Az első időmérőn kategória első időt mentem, de sajnos a másodikon már nem tudtam megismételni. Akadt egy kis problémám a vezetéssel.

Wankel-csoport

Hegyes Gábor: Ezen a pályán újdonság nekem ez az autó, de jónak értékelem az első edzésfutamot. Semmi problémám nem volt, egy kicsit lendületesebben kell autóznom, és akkor tudok még javulni. Az autónak fekszik a hegyi pálya. Még nem új gumival megyünk, de gondolkodunk rajta, hogy a versenyre felrakjuk az újakat.

Assenbrenner Tibor: Kicsit furcsa itt az autó, teljesen más, mint az Astra. Gondolkodnom kellett, hogy elfér-e harmadikban vagy visszaváltsak másodikba, és ez szokatlan volt. A Hungaroringen sokkal jobban viselkedik a Mazda, de majd megszokom.

Kesjár János: Semmi gond a kocsival, kicsit furcsa, mert itt, Pécsett még nem mentem Mazdával. Remélem, körönként egyre jobb lesz. Nagyon tetszik az autó, jóindulatú, jól kezelhető. Második időt mentem, de úgy gondolom, mindenki nyerni jött, én is megpróbálok javítani. Az elején még hidegek a gumik, és lefelé néztem, hogy nagyon kavicsos a pálya, de azért megpróbálok sietni.

Kincses István: Nagyon gyengének érzem ezt az eredményt, annak ellenére, hogy első időt mentem. Ez nem jelent szerintem semmit, mert az első körben mindenki tapogatózik. Ilyenkor még sokat hibázik az ember, az autó is új, nem az enyémmel megyek és még szokatlan. Sok zavaró tényező van, például lötyögök az ülésben, pedig azt szeretem, ha passzol, mert úgy jobban érzem az autót.

A versenyt követően

Forma autók

Szász László: A nap kezdetéhez képest sokat javítottunk a helyzetünkön. Szerettem volna egy kicsit jobb időt menni, de azt hiszem, nem vagyunk még annyira együtt az autóval. Bízom benne, hogy holnap jobb lesz. Úgy érzem, állítanunk kell még az autón, nekem is rá kell találnom. A tavalyi adatainkkal összehasonlítva, sajnos, az út is romlott, és ez a gyors részeken komoly időveszteséget okoz.

Balatincz Zoltán: A mezőnyt tekintve nagyon elégedett vagyok az eredményemmel, mert az én autóm az egyik leggyengébb.

Bódis Kálmán: Most már a többi sebességet sem dobálta ki. Büszke vagyok az autóra, itt az 1.6-osoknál Harkányi sem tudott 2:11 alá menni annak idején, én most 2:10-et mentem. Óriási a kocsi, ez Baumgartner Zsolt 1997-es autója.

H, F csoport

Bódis Kálmán: Talán a startnál otthagytam pár tizedet, belemozdultam és nem tiportam le a gázt. Örülök, hogy nagy küzdelemben le tudtam győzni az ellenfeleimet. A ringen én nyertem két futamot, most már itt is megvan egy. Míg a BMW-k hegyre készültek, ez egy teljesen széria Porsche, így lehet kapni.

Pólya Miklós: Őrületesen rossz időket mentem és nem tudom mire fogni. Jó az autó, én is együtt vagyok, de valószínűleg a tíz év kevés volt hozzá, hogy megtanuljam a pécsi pályát. Rettentően elrontottam egy kanyart, ott hagytam 2-3 másodpercet. Utána hiába rohantam, mint az őrült, pár századdal a második helyre szorultam.

Pólya Ádám: A tavalyi kalandom után - volt egy fejtetőm az utolsó kanyarkombinációban - úgy érkeztünk ide Pécsre, hogy a hiba nélküli felfutás a terv. A mai napon bevállaltam a csapatnak, hogy szépen, óvatosan megyek fel, minden kockázat nélkül. De azt hiszem, holnap az eredményre fogok koncentrálni, mert van még bennem erő, tudok gyorsulni. Majd kiderül. Kicsit más beállításokkal és gumikkal megyünk, mint tavaly.

A, N csoport

Kavecz István: Mindkét edzés katasztrófa volt, nem volt jó a gumi, a futómű és a rugó sem. Állítgattunk rajta, mindent kicseréltünk, és lassan kezd összeállni. Ha innen lemegyek, megnézzük, mit mutatnak a műszerek, és tovább csiszolgatunk rajta. Úgy érzem, van benne idő még bőven. Még akadnak olyan részek a pályán, amelyeket nem vállalok be, nem hiszem el, hogy elfér.

Dr. Kiss Elemér: Nyerni jöttem ide, egész évben küzdünk Pongóval (Kavecz István). Most másodikként sikerült befutnom, Pongónak a nagyobb rutinja is segített. Holnap azért megpróbálom jobban megszorítani.

Grózly Attila: Sokat javultunk az első felfutáshoz képest, jól sikerült ez a feljövés, harmadikak vagyunk. Hála istennek, nagyon jól felkészítették az autót.

Garami Zoltán: Gyakorlatilag tréningezni jöttem, a Szombathely ralira készülök. Az időkkel meg vagyok elégedve, bár egy ralisnak mindig hiányzik egy jó navigátor.

Lada Show

Notheisz Attila: Nehéz és küzdelmes volt, nagyon sokat kellett szerelni. 10 éve nem mentem hegyiversenyen, nem gondoltam volna, hogy a legjobb leszek. Teljesen szkeptikus vagyok, olyan lehetetlen dolgok mentek tönkre, amelyek tíz év alatt még sosem. De szerencsére mindent megoldottunk.

Király Gábor: Az első futamban úgy érzem, elég pontosan feltaláltam és végül is 13 századdal az első helyen fejeztem be a küzdelmet. Notheisz Attila volt mögöttem, akivel megbeszéltük, hogy másodikra jót meccselünk. Másodszorra is pontosan átjöttem tökön-babon, de félpályánál ötödikben beragadt a váltóm, és onnantól kezdve csak a kuplungot rugdosva tudtam haladni. Összetettben a második helyre sikerült bejönnöm.

Kis István: Az első felfutás jól sikerült, óvatos volt, de hibátlan. A második még jobb lett volna, csak a balos-nagybalos előtti kombinációban negyedik fokozatban beragadt a váltóm, és gyengébbre sikeredett. Holnap reggel innen folytatjuk, délutánra belejövünk.

Wankel csoport

Kesjár János: Jó volt a futam, nagyszerűen éreztem magam. Az első felfutáson úgy éreztem, hogy gyors, gyors, de talán még van benne. A másodikon már jobb lett az idő. Úgy gondolom, a Mazdáknak még vannak tartalékaik, hiszen először jöttünk fel Pécsett. A futómű-beállítást, a guminyomást még ki kell kísérletezni.

Hegyes Gábor: Az első felfutáson háromszor is félrekapcsoltam, emiatt másfél másodperccel lassabbat mentem, mint az edzésen, harmadikként végeztem. A második felfutáson jobban odafigyeltem, és bár kopott volt a gumim, visszakaptam, amit elveszítettem. Boldog vagyok.

Kincses István: Nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, megvert Kesó és Hegyes is, aki két századdal lett csak jobb. Többet kellett volna kockáztatnom, esetleg új gumit feltenni, nem tudom.