Forma autók, H és F, A és N, Wankel csoport.

Az időmérő után

Forma autók

Szász László: Jobbra számítottam, ezek az időeredmények továbbra sem felelnek meg az elvárásaimnak. Nem tökéletes a helyzet, annak viszont örülök, hogy versenyben vagyunk. Az a baj, hogy az Európa-bajnoki sorozatban - épp most van futam Csehországban - sajnos eléggé le vagyok maradva a többiektől, és ez a távolság csak nő. Nem tudom, mi lehet az oka, hogy nem megy megfelelően az autó, remélem, megtaláljuk, csak félek, kevés az időnk rá.

Balatincz Zoltán: Tulajdonképpen jól sikerültek az edzések, csak a második felfutásnál rámentünk a kifolyt olajra szórt cementporra, felszedte a gumim, és emiatt csúszkáltam végig. Igazából nincs okom a csalódottságra, mert azt az időt, amit Chanoch futott, én is teljesíteni tudom.

Bódis Kálmán: Az 1,6-os kategóriában Harkányi idejét sikerült másfél másodperccel megdöntenem. Délután szeretnék két másodperccel 2:11 alatt lenni. A helyezés nem érdekel.

H, F csoport

Bódis Kálmán: Másik beállítást próbáltunk ki. Reggel a hidegben a 2003-as gumival mentem fel, nagyon jól működött a tegnapi beállítással. Másodszorra az idei gumit tettük fel, keményebbre állítottuk az autót, érezhetően jobban is sikerült az edzés. Másik ívet próbáltam ki, ami szerintem nem jött be, mert hosszabb utat tettem meg. A harminc kanyarban azért összejön egy másodperc. Az első versenyfutamra visszaállok a régi ívre az új beállítással. Úgy látom, Pólya Miklós 2:04-nél megállt, szerintem én képes leszek még gyorsulni. Az autóban is benne van, és ha rövidebb ívet választom, négy alá kell mennem.

Pólya Miklós: Az első időmérőn éreztem azt, amit már tegnap tudnom kellett volna, hogy a kuplungom tönkrement, csúszott. Utána gyors kuplungcsere, a Cserkuti-féle csapat megint csodákat művelt. Egy óra alatt kicserélték a kuplungot, ami egyébként 5-6 órát venne igénybe. A második futam tempós, de nem kimondottan erőltetett volt, 2:04 lett. De van még benne, a lényeg, hogy a kuplung most már rendben van.

Pólya Ádám: Mind a két edzésen olyan dolgokat próbáltam ki a pályán, amelyekkel tudnék gyorsítani, sajnos, egyik sem vezetett eredményre. Úgyhogy maradunk a hagyományos megoldásoknál. Fölrakjuk az új gumit, és megyünk, ahogy tudunk. Fogalmam sincs, hogy az időmérő eredménye mennyire reális, de úgy érzem, gyorsabbnak kéne lennem. Ilyen melegben még nem futott az autó, de az én kezemben is ott van néhány másodperc. Meglátjuk.

Klink János: Hiába dolgoztam, egyre rosszabb az időm. Fejlesztettem, motort javítottam, súlyt csökkentettem, mindent megtettem ahhoz, hogy jó irányba haladjon a dolog. Ugyanakkor a tavalyi időmnél hat másodperccel rosszabb időt megyek, sőt, egy másodpercet sem tudtam javulni a két nap alatt. Érthetetlen, nem tudom, mi van. Az autónak semmi baja, komputeren is megnéztük.

Butyka György: Tegnap kicsit csúszkáltunk, mert régi, 1996-os gumival mentünk, ez némi óvatosságra késztetett. Nem mindig tudtam úgy fordulni, ahogy szerettem volna. A pályán idén több az ugrató, ezért puhítani kell még az autón. A beállításokon is kell egy picit változtatni, mert a motor nagyon kormol. Ebben a melegben ember legyen a talpán, aki teljesen tud koncentrálni, a vége felé már néha kókadoztam. Bár Gyöngyöstől elég messze van, nagyon szeretem ezt a versenyt, tíz éve itt vagyok, még Ladát is hajtottam ezen a pályán, 2000-ben csoport-csapatbajnokságot is nyertem. Most Pólya Miki magasra teszi a mércét, de abszolútban az első tízben lenni tisztes küzdelem, mi most az ötödik hely környékén járunk.

Keszler Mátyás: Sok gondot nem okoz nekem a pálya, hiszen raliautóval megyek, és nem is először, 1984 óta állok rajhoz itt. Egyetlen pécsi versenyt sem hagytam ki, indultam itt már Wartburggal, Suzukival, Forddal, Lanciával, Toyotával, és nyolc éve már az Audit hajtom. Szerencsére találkozom itt a régi játszótársakkal, Klink Janival, Farkas Janival. Az első kör még kicsit belevisz minket, de a végére belejövünk. Szerintem jó és pörgős a verseny, az időjárás is a kegyeibe fogadott minket, egyelőre elégedett vagyok. Éveken keresztül A-csoportban mentem, ebben az évben először ugye H-val, raliban is és hegyen is. Bekerültem a százlovas armadába, a kategóriában hatodik tudok lenni, de nem is velük versenyzem, egyszerűen szeretem a hazai közönséget.

Szél István: 1997 óta indulok a gyorsaságiban, Lada VFTS-sel kezdtem, majd lecseréltem egy 1600-as kereklámpás Zsigulira, amellyel jó helyezéseket értem el itt is és a Hungaroringen is. Tavalyelőtt 316-os BMW-vel mentem. Eddig hátsókerekes kocsijaim voltak, most elsőkerekes Ford Fiestával próbálkozom, de még elég kiforratlan. Ezekkel a kocsikkal kevés lehetőség van a gyakorlásra, ezért meg kell küzdenünk a beállításokkal.

Dr. Grigalek Gábor: Szó szerint az első tapasztalatokat gyűjtöm ezzel a kocsival hegyen. A gondunk az, hogy a Nürburgringről jövünk, és az autó ott lett utoljára igazán jól beállítva. Hegyi futóművünk nincs, ezt érezni is, főleg, hogy én még kezdő vagyok ezzel a kocsival. Tesztelgetünk, kezdem megtanulni. Lacházán jobb lesz.

Burghardt Károly: 1995 után tavaly mentem itt újra Pécsen, reméltem, hogy most meg tudom mutatni, mit tudok, de sajnos nem jól telt ez a másfél nap. Tele voltunk műszaki problémával, ami abból adódott, hogy nem tudtuk időben felkészíteni az autót. Tegnap a versenyen féltengely-törésem is volt. A ma délelőtti eredményem is nagyon gyenge, javítani már nem fogok tudni rajta. Vinoczai Attilával vagyok versenyben, Szelepet hazai pályán nem lehet megverni. Nem is nagyon erőltetem a dolgot, mert abból nagyobb baj szokott származni, mintha ennyiben hagyom.

Tóth Csaba: Ez nem az az autó, amivel igazából menni szerettem volna ebben az évben. Elkezdtünk építeni egy kompakt BMW-t a királykategóriában, de sajnos nem készült el. Teljesen új konstrukció, ezért sok problémával találtuk szembe magunkat. Ezért hirtelen egy másik, teljesen utcai autóból kellett versenyautót varázsolnunk egy hét alatt, így annyi esélyünk van, mint a szamárnak az epsoni derbin.

Csuti László: A kocsi hibátlanul üzemel, de én nem vagyok jó. Rengeteget kell magamon javítanom, a kocsiban van még tíz másodperc, de nem hiszem, hogy ma sikerül kihoznom belőle.

Újházi László: A kocsi rendben van, az időjárás tökéletes. Sokszor voltam már itt Pécsett, mindig esett az eső, és azt nagyon utálom. Az eredményemmel elégedett vagyok, ez az autó többet nem tud. Pontokért jöttünk, nem titok, mert a ringen mindkét futam nulla volt.

Dr. Tóth István: Mindent elkövetünk, hogy az Újházinak ne sikerüljön jobb időt futnia, mint nekünk. A kánikula ma meglepett minket. Most vagyok először itt, a második napon az edzéseredmények alapján a második helyen állunk -1400-ban, elégedett vagyok.

Nagy Szabolcs: Eddig minden hibátlan volt. Ma az időmérőn első lettem -1400-ban.

Vinoczai Attila: Semmi nem úgy alakult, ahogy szerettem volna, az áttétel erre a helyszínre nem jó. Görcsösen próbálkoztam, szalagkorlátot fogtam, a futómű is megsérült. A kormány visszaütött egy kicsit, a jobb kezem megsérült, egyelőre nem tudok vele rendesen fogni. Ma a ringes váltóval megyek, abban jobb az áttétel. Tavaly voltam itt először, még idén is tanulgatom a pályát.

A, N csoport

Dr. Kiss Elemér: Először óvatosan mentem, mert poros és hideg volt a beton, most viszont sikerült egy 2:09 perces időt autóznom, ami versenyképes az első helyért is. Kicsit állítottunk a hátsó futóművön, így szerintem van még benne.

Kavecz István: Az első edzés nagyon jól sikerült, a másodikon viszont hatalmasat hibáztam. Azzal a használt gumival mentem, amivel tegnap a versenyen. A versenyre újat teszek fel, majd meglátjuk, hogy fog alakulni. Az első kanyarban még nincs fékem se, tolja az orrát a kocsi, viszont ha bemelegedett a gumi, akkor már jó.

Németh "16V" Péter: Akadt egy kis üzemanyag-problémám a Mitsubishivel, nem raktunk bele elég benzint, és négyszer leállt. Ettől eltekintve nagyon jó az autó, a Skodával pedig hibátlanra sikerült a felfutás. Mindegyik időm jobb, mint a tegnapi.

Nagy Szabolcs: Még soha nem vezettem Mitsubishit, tegnap jött az ötlet. Nagyon tetszett az autó. Annyira jó, hogy elmesélni nem lehet. Csak az tudja elképzelni, aki kipróbálja.

Grózly Attila: Tegnap jobban mentem. Remélem, a versenyfutamon sikerül jobb időt futnom, mint az edzéseken, és meg tudom ismételni a tegnapi eredményt. Még vannak másodpercek a pályában.

Wankel-csoport

Assenbrenner Tibor: Új gumikat kaptam, így nagyon élveztem az első edzést. Lehet, hogy a reggeli hidegnek is köszönhető, hogy jobban ment az autó, de most nagyon jó volt. Megpróbálok még javítani, remélem, szerencsésebb napom lesz, mint tegnap. Akkor esélyem sem volt javítani.

Hegyes Gábor: Nem futottam túl jó időt az első edzésen, nekimentem a bal elejével a korlátnak. Próbálgatom, hogy másodikban vagy harmadikban forduljak-e a kanyarokban, és nem mindig sikerül úgy, ahogy szeretném. Felraktuk az új gumikat is, de még nem az igazi.

Kesjár János: Jöttem egy közepes időt, remélem, a második felfutás már jobb lesz. Még nagyon reggel volt, én pedig nem voltam képben. Remélem, most hogy melegedett az idő, jobb lesz a gumi is, és talán már én is magamnál vagyok.

Kincses István: Viszonylag jól sikerült az első felfutás, próbálgattam dolgokat, más fokozatban vettem egy-két kanyart. Úgy tűnt, lassabban mentem, viszont az időm jobb lett. Kesóval századmásodpercre ugyanolyan időt autóztunk.

A versenyt követően

Forma autók

Pödör Balázs: Sajnos, tegnap először túl puha gumit tettünk fel. Ma Chanoch jobbat futott, így az összetettben csak második lettem. Lacházán szeretném mindenképpen megszorongatni Chanochot.

Chanoch Nissany: Tegnap problémánk volt a tapadással, ma sokkal jobb volt a pálya. Szerintem azért nyertem, mert jók voltak a feltételek. Most pár hétig a Minardinál lesz dolgom, utána megpróbálok ismét indulni Magyarországon, hiszen nagyon szeretem az itteni versenyeket.

Bódis Kálmán: Baumgartner Zsolt 97-es Renault-ja nagy iskola, isteni volt. Jó nagy dőlést adtunk neki, nyomtuk a gázt, olyan, mint egy lendkerekes autó: kettes, hármas. Elvem: röviden, élesen fordulni, sok kigyorsítás és kevés váltás. A váltási idő szerintem itt, Pécsett az eredmény rovására megy.

Szász László: Örülök, hogy simán lezajlott a verseny, szerencsére jó idő volt. Szurkolók is voltak szép számmal, ami azt mutatja, hogy van érdeklődés a sportág iránt, és ez jó dolog. Örülök, hogy egy ilyen autót tudtam idehozni. Bízom benne, hogy megoldjuk a gondokat, és az időm javulni fog.

H,F csoport

Bódis Kálmán: A legnagyobb öröm az, hogy dupláztam, ragyogó időt futottam, 2 perc 02-t Porschéval még senki sem ment.

Pólya Miklós: Nagy várakozással indultam neki a versenynek, de ebben a melegben mindig benne van a hibázás lehetősége. Melegszik az aszfalt, mindig kicsit másképp kell menni. Az autó, a gumik, koncentráció és az aszfalt adja ki az eredményt, nekem jól sikerült. Azt hoztam, amit vártak tőlem és vártam saját magamtól. Abszolútban második lettem, kategóriában pedig harmadik éve veretlen. Addig fogok versenyezni, amíg ez így marad.

Klink János: Vegyesen sikerült a verseny, ha jól láttam, harmadik lettem. Örülök a harmadik helynek, de nem vagyok elégedett, hiszen nyerni jöttem Pécsre. Az autó jó, de nem hozza azt a teljesítményt, amit a munka alapján várnék tőle. Komoly fejlesztésen ment át, viszont csak csütörtökön indult be először, és nem tudtam igazán beállítani, kipróbálni.

Herter Gusztáv: Az első nap a beállítások keresésével telt, a második nap pedig a versenyzéssel. Bódis Kálmán és Pólya Miki nagyon gyorsak voltak, nem is bíztam benne, hogy meg tudom őket előzni. Az elért harmadik hely is sokat számít, sok pontot hoz a konyhára. Az autó jó, de nem olyan futóművel érkeztünk Pécsre, amennyire hepehupás már a pálya, ezért nem tudtam leadni azt az erőt, amelyet az autó képvisel. Kiskunlacházát már a hagyományok folytatása miatt is meg kell nyernünk, hiszen tavaly kettős győzelemmel hagytuk ott a repteret.

Lada Show

Király Gábor: Az első helyen sikerült végeznem a Lada Show különfutamán. A tegnapi nap után ez technikailag nagy elégtétel, mert tegnap pont a versenyfutamokon rakoncátlankodott a váltóm. Notheisz Attilával nagyokat meccseltünk a két nap alatt, századmásodpercekre voltunk egymástól. Nap végére négy tized lett az előnyöm Attilával szemben.

Notheisz Attila: Jó csatát vívtunk, a mai nap annyiból volt jobb, hogy nem kellett szerelnünk, tegnap mindent megcsináltunk tisztességesen. Olyan volt ez a nap, amilyennek vártam. Egyszer elrontottam a rajtot, és nem tudtam ledolgozni a hátrányt. A második körben viszont sikerült javítanom - Gábornál is jobbat mentem -, de nem annyit, amennyit az elsőben kaptam. Élveztem a versenyt.

Kis István: A tréningfutamokon egész jó időket futottam magamhoz képest, a tegnapi versenyfutam idejével azonosat. Az első versenyfutamon volt egy kis galiba, mert féltávon beszorult ötödik sebességi fokozatba a váltó, és onnan elég nehezen döcögtem fel. Így az egész el is úszott, pedig a második kör hibátlan volt, sikerült megcsinálni a váltót.

Matisa László: Az edzőfutamok és a versenyfutamok is jól sikerültek, azonos időket tudtam autózni. Ugyan nem csúcsidőket, de új motor van az autóban, kicsit még kímélnem kellett. A pálya nagyon jó volt, tempósat lehetett rajta autózni. Egymás között is meg voltak a kis csaták, házi bajnokságot csináltunk, nagyon jól éreztük magunkat. Az autó nagyszerűen működött, kicsit bátrabb sofőr kellene bele, akkor még eredményt is hozna.

Wankel-csoport

Assenbrenner Tibor: A mai az én napom volt, tegnap nem voltam jó passzban. Jó idő volt, a gumik is nagyon jók az autón. Mind a négy felfutást megnyertem, és semmivel nem volt problémám.

Kesjár János: Ma kicsit gyengébben szerepeltem, de azért jól sikerült ez a verseny is. Második lettem, nem tudtam megverni Assenbrenner Tibit és el kell ismernem, hogy ma ő volt a jobb. Időben javultam, viszont azokkal a gumikkal mentem, amik tegnap újonnan kerültek fel az autóra. Használtak a gumik, a versenyfutamok elején éreztem, hogy tolja az elejét.

Kincses István: Harmadik lettem, akárcsak tegnap, nem sikerült javítanom. Amit tudtam, kiautóztam magamból és a versenyautóból is. Az autó karcmentes, a motor egyben van, úgy éreztem, jót jövök. A csapat is eredményes volt, abszolútban is jó időket futottunk, fejlődnek a fiatalok.