Legyen Ön is Ferrari tesztpilóta!

Vágólapra másolva!
Ehhez csupán annyit kell tennie, hogy vásárol egyet a Ferrari legújabb műszaki programjához épített FXX prototípusból.
Vágólapra másolva!

Legújabb fejlesztői programját a Ferrari egészen egyedi módon kívánja megvalósítani. Lehetőséget ad ugyanis a nem profi, de magas szintű autóvezetői tudással rendelkezők részére, hogy tapasztalataikkal segítsék a jövőbeni modellek fejlesztését.

Az FXX egy olyan kétüléses GT autó, amelyet nem homologizáltak utcai használatra, így a tesztek zárt pályán zajlanak majd. A tapasztalatokat összevetik a profik, vagyis a Forma-1-ben versenyző Michael Schumacher és Rubens Barichello, valamint a Ferrari házi tesztpilótáinak tapasztalatával.

Mivel a Ferrari alapvetően a versenyzéshez használt technológiát ülteti át az utcai autókba, ezért a gyár szerint egyáltalán nem jelent majd problémát, hogy az autókat csak zárt pályán lehet használni.

A tesztcsapathoz való csatlakozáshoz a vezetői tudás elengedhetetlen, ugyanis az FXX-be egy 6262 köbcentis, V12-es blokk kerül majd, amelynek 8500-as percenkénti fordulaton leadott maximális teljesítménye 800 lóerő. A váltót a Forma-1-es autóból építik át, ennek megfelelően a szerkezetnek körülbelül 100 milliszekundumra van szüksége a váltáshoz.

A projektben a Ferrari nincs egyedül, ugyanis a Bridgestone kizárólag az FXX kedvéért fejlesztett egy 19"-os slick pályagumit, a Brembo pedig külön erre a célra készített egy kerámia-kompozit féktárcsát, a hozzá méretezett, megfelelő hűtésű nyereggel és betétekkel.

Amellett, hogy a vásárlókat a Team Ferrari tagjaivá avatják, az autó vételárában benne foglaltatik a pályanapokon való részvétel is, amelyet a gyár szervez az elkövetkezendő két év során, a versenysportban jelenleg is használt pályákon.


Ha az FXX tulajdonosok ennél többre vágynának, a Ferrari a privát pályanapokat is megszervezi, sőt, profi felügyeletet is biztosít, így ez akár egy spontán vezetéstechnikai tanfolyamként is felfogható.

Ha a vásárló úgy kívánja, Maranellóban hagyhatja az autót, a Ferrari pedig vállalja, hogy a szállításról saját logisztikai rendszerén keresztül gondoskodik. Hogy még teljesebb legyen az élvezet, és kényelmetlenségek ne befolyásolhassák a teszteredményeket, minden egyes megrendelőre - ahogy azt a klasszikus autóépítők is teszik - rászabják az autót, egyedileg alakítva ki a pedálok, az ülés és a kormány pozícióját.

Mindezt mennyiért? A Ferrari nem kevesebb, mint nettó másfél millió eurót, azaz 382.500.000 forintot kér egy FXX-ért és az összes humbugért. Ám megelőzendő a csúnya baleseteket, és az újgazdag dömpinget, a maranellói gyár fenntartja magának a jogot, hogy maga válogassa ki a húsz főből álló tesztcsapatot.