Bemutatkozott Európának az új Renault Clio

2005.06.16. 14:57

Magyarországon és Európa 16 másik országában tartották meg ugyanolyan díszletek között azt a sajtótájékoztatót csütörtökön, amelyen bemutatkozott a harmadik generációs Renault Clio. A jövevény nem kifejezetten karakteres jószág.

Képgaléria

"A Modus 2004-es bevezetését követően a Renault a Clio III-mal folytatja megújulását és kiskategóriás kínálatának színesítését" - kezdődik a sajtóanyag, amely hosszú oldalakon keresztül hangsúlyozza a megújult kisautó előnyeit. Az új Clio valóban nagyon biztonságos, valóban nagyon beleillik a Renault arculatába, de talán nem annyira eredeti, karakteres darab, mint elődje, a "Duci" volt.

Ahogy a Modus, úgy az új Clio is a Nissannal közösen kifejlesztett B-platformra épült, a franciák rengeteget költöttek rá. Egészen pontosan 953 millió eurót öltek a fejlesztésbe - ebből 630 milliót a három gyártóüzem korszerűsítésébe -, mindeközben arról sem feledkeztek meg, hogy mai, felgyorsult világunkban nem vacakolhatnak sokáig a megvalósítással sem.


Erre csupán egy példa: a jelenleg futó Clio-generáció kifejlesztése még 49 hónapig tartott, az új azonban elkészült 28 alatt. Ez a legrövidebb fejlesztési idő a Renault történetében, talán ezért sem született igazán ütős modell. Persze, az új Clio így sem csúnya, megnyúlt (egy centi híján már négy méter), megszélesedett, magasítottak is rajta, és az övvonal feletti hátsó beszűküléssel még emlékeztet is elődjére. A hűtőrács, az első és hátsó lámpák teljesen kicserélődtek, utóbbi kidudorodása emlékeztet kicsit a Modusre.


A B-szegmens fontos kategória a hazai piacon, tavaly az értékesített autók 44,7 százaléka innen érkezett. A Renault ütős kezdést akar produkálni az új Clióval, amelynek első példányai október magasságában érkeznek. Az autónak ára még nincs, egyelőre számolgatnak a franciaországi központban, az viszont biztos, hogy 2006 végéig a jelenlegi Clio is kapható lesz. A lépcsőshátú változat, a Thalia esetében nem várható frissítés.


Bevezetésekor a Clio három benzines és három dízelmotorral lesz kapható, utóbbiak mind 1,5-ösök, csak teljesítményük különbözik. Lesz 70, 85 és 105 lóerős változat, benzinfalókból 1,2-es (75 LE), 1,4-es (100 LE) és 1,6-os választható. Váltókból ugyanolyanokat kap, mint a Modus, a robotizált verzió a kormányról lesz kapcsolgatható. Jöhet az "F1-es Clio-kupa".

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK