Egy rosszul felpumpált gumi nem csupán balesetveszélyes, de felesleges kiadással is megterheli az autós amúgy is érzékeny pénztárcáját.

Egy nemrégiben, a brit autósok között végzett felmérés szerint a megvizsgált autók 90 %-ának a négyből legalább egy kereke helytelen nyomásértékre volt felfújva. A rosszul felfújt gumik akár 15 %-kal is megrövidíthetik azok élettartamát, és átlagosan 2,5 %-os fogyasztásnövekedést is okozhatnak.

Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a helytelenül felpumpált gumik baleseti veszélyforrást jelentenek. A brit Közlekedési Minisztérium statisztikája szerint évente legalább 2600 balesetet a gumi defektje, vagy nyomásvesztése okoz. A túl alacsony nyomásra felfújt gumik főleg nagy sebességnél okozhatnak balesetet, de a túl kemény, vagy puha gumik, megcsúszva megnövelik a fékút hosszát is.

A guminyomást érdemes rendszeresen, legalább havonta egyszer, vagy akár minden tankoláskor ellenőrizni. A brit gumigyár, az Avon mérnökei azt javasolják, hogy bár a kötelező minimális profilmélység 1,6 milliméter, érdemes korábban megfontolni a gumik cseréjét, hiszen ekkor már számottevően csökken a gumi vízkiszorítása, amely esős időben vezethet balesethez.