Keménykalap - Peugeot 407 SW 2.0 HDi Sportline

2005.06.27. 9:29

Keménykalapban Krumpliorr, vagyis a 407-es Peugeot kombi változatát tisztelhetjük. Formás, szép darab, amelyen még most is megakad a járókelők szeme.

Videó: Peugeot 407 2.0 HDi Supreme

Imádom a 407-est, odavagyok az üvegtető(k)ért, magyarul a kombi változatot nekem találták ki. Szeretem a PSA kétliteres turbódízelét is (vagy legalábbis eddig nem volt bajom vele), az ilyen lehetőségekre mondják, hogy unikum. (Itt az elején üdvözlöm azt a kedves akárkit, aki az egyik hipermarket parkolójában izomból nekitolta bevásárlókocsiját a hátsó lökhárítónak. Utólag is köszi, ezentúl csak a bejárattól messze, légüres térben teszek le autót.)

A 407 SW - az Alfa 156 hasonló jelzésű modelljét leszámítva - szerintem a legszebb, vagy nem is, inkább legformásabb kombi. Megvan a húzott szemekkel díszített aranyos bohócorra, nevet, mindig csak nevet, és ez nagyon jó. A B oszlopig ugyanaz, mint a limuzin, onnantól az ívek kicsit másképp kanyarodnak, kialakítva a formás popsit. Az oldalra mélyen benyúló hátsó lámpatestek kifejezetten ütősek, az emelkedő öv- és ereszkedő tetővonallal együtt valóban dinamikus, sportos érzést sugároznak. Manapság persze minden puttonyos sajtóanyagában kötelező elemként szerepel ez a két jelző, de a 407-es esetében nem érzem túlzónak. Máskor szoktam. Nekem nem tűnik aránytalannak a hosszú első és rövid hátsó túlnyúlás, úgy jó, ahogy van.

Képgaléria

Persze van, ami nem tetszik, a hátsó rendszámtábla mellé például én biztos nem raktam volna oda azokat a fantáziátlan, négyzet alakú lámpákat. Olyanok, mintha kedvenc Ikarusainkról érkeztek volna, pedig a 407 SW-től semmi sem áll távolabb, mint a buszok bumfordisága. Ötletes, és ami a legfontosabb, kicsit sem unalmas forma, még mindig forgolódnak utána a népek, pedig nem egy vadiúj darab.

Képgaléria

Ha létezik fullos tesztautó, ez az volt. Ami a Peugeot extralistáján szerepel, azt gyakorlatilag mind megkapta picibe-tutiba, így lett a 7,25 milliós induló árból jó néhány százezerrel több. A korábban próbált, sima multifunkciós kijelzős limuzinnal szemben ebben színes képernyőt, navigációt, előre beépített mobiltelefonrendszert és CD-tárat találtam, a cucc listaára 650 ezer forint. Nem olcsó az első ülésfűtéssel kombinált teljes bőrkárpitozás sem, pontosan 300 ezer az ára, a metálfény vacak 120. Sötétített hátsó ablakok 170 ezer, s akkor még nem is beszéltünk a Sportline felszereltséghez járó eleve gazdag felszereltségről (tempomat, automata fényszóró és esőérzékelős ablaktörlő, parkolóradar, csupa hárombetűs rövidítés ésatöbbi). Szóval volt itt minden, ami csak egy sofőrt jobb kedvre deríthet.

Előző
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK