A Nissan olyan ultrahangos rendszert fejleszt, amely a bennülők csontozatának keménységét ellenőrzi, és az eredményhez igazítja a légzsákok és az övfeszítő működésbe lépését.

A Nissan a brit cranfieldi és loughborough-i egyetemek közreműködésével egy olyan biztonsági berendezésen dolgozik, amely ultrahang segítségével ellenőrizné a vezető, és az elöl ülő utas csontozatának szilárdságát.

Erre a Nissan szerint azért van szükség, mert a közlekedési balesetek egy részében maguk az autó biztonsági berendezései, vagyis az övek és a légzsákok okoznak sérülést.

A bennülők kezéről készült ultrahang-felvétel elemzésével a rendszer eldöntené, hogy hogyan időzítse a biztonsági övfeszítő patronjának, illetve a légzsákok működésbe lépését, valamint, hogy utóbbiakat milyen keménységűre fújja fel.

A rendszer minden egyes alkalommal elvégezné a "vizsgálatot", amikor az autót beindítják. Az első légzsákok megjelenése óta is sokat finomodott azok működése, de még mindig jellemzőek az olyan sérülések, mint például az orrcsont, a kulcscsont, a bordák, illetve a kéz törése.

Mivel a légzsák csupán másodlagos életmentő berendezésnek minősül, ezért a biztonsági övet is minden esetben be kell kapcsolni az autóban, így elkerülhető, hogy az utasok előtt kinyíló légzsák, a balesetben elszenvedhetőnél is komolyabb sérüléseket okozzon.

Bár a Nissan még nem erősítette meg a biztonsági rendszer gyártását, belső informátorok szerint először a prémium divízióban, vagyis a főleg a tengerentúlon forgalmazott Infinity-ben fogják alkalmazni azt.