Egyedi helyszín, egyéni hangulat jellemzi az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság hétvégén sorra kerülő versenyét. A kiskunlacházi reptéren kialakított pálya elsősorban a technikás, taktikus versenyzőknek kedvez, ráadásul sajátos aszfaltfelülete és sok szűk kanyarja miatt gyakran szolgál meglepetésekkel, már ami az eredményeket illeti.

III. Intersoft Kupa, az Autós Gyorsasági Országos Bajnokság V-VI. futama - Kiskunlacháza, 2005. július 1-3.

Több érdekessége is lesz a hétvégi versenynek. Visszatér a pécsi futamokat vitorlásbalesete miatt kihagyó Móczár Péter, ráadásul ő először szerepel ezen a pályán; a Cliósok között indul a sikeres NASCAR-tesztelésről nemrég haza érkezett Makai György, aki toronymagasan vezeti a bajnoki pontversenyt; és mindemellett különleges vendég is tiszteletét teszi a kiskunlacházi eseményen. Vári Gyula vadászpilóta, aki többször hozta el a legelőkelőbb díjakat a híres angliai Royal International Air Tattoo versenyekről, most is stílusosan repülővel fog érkezni szombat délelőtt 11 órakor, majd belekóstolva az autóversenyzés világába, tovább szárnyal. És hogy ki mit vár az előttünk álló versenytől? Íme néhány nyilatkozat a már lázasan készülő résztvevőktől:

Pólya Ádám (BMW M3 Evo II): Nagy várakozással és örömmel tekintek a hétvégi verseny elé, mert Kiskunlacházán eddig mindig a sárga E30-as BMW-vel mentem mindenféle technikai meg egyéb problémák miatt, most viszont a fehér E36-ossal vágok neki a küzdelemnek. Az ottani pálya extrém futóműbeállításokat igényel, kicsit olyan ralis érzés rajta menni, de én kedvelem. Az első versenynapot inkább tesztnek fogom fel, meg kell találni a megfelelő gumikeveréket, hiszen a többiekkel szemben kétéves mínuszban vagyok, mert ezzel az autóval nem mentem még ezen a pályán. Kíváncsi vagyok, mit sikerül kihozni magamból és az autóból ezen a különleges hangulatú viadalon.

Herter Gusztáv (Mitsubishi Evo VII): Mindenképpen nyerni megy a csapat Lacházára a tavalyi eredményeink tükrében, hiszen akkor győztünk! A 2005-ös autónak a pécsi volt az első versenye, még inkább olyan teszt számba ment, de most Lacházán már tiszta erőből támadunk! A tavalyi beállításokkal fogunk menni, reméljük, az idén is megfelelőek lesznek. Egyedül a nagy meleg nem valami kedvező a mi turbós autónk számára, de bízunk benne, hogy emiatt nem szenvedünk túl nagy hátrányt! Nagyon szeretnénk ismét nyerni, hogy megfelelően megháláljuk az új fő támogatónk, a Sky Guard belénk fektetett bizalmát!

Móczár Péter (Porsche GT3): Még soha nem mentem ezen a pályán, nem ismerem. Ahogy hallom, ez olyan óriás szlalomversenyszerű. Szerintem inkább egy jó tesztlehetőségnek szánjuk, büntetlenül lehet próbálgatni az autónak a határait, nem sérül meg az autó, ha hibázik az ember. Talán itt a gumiválasztás lehet a legfontosabb a nagy meleg meg a különleges aszfalt miatt. Mindenesetre jó felkészülés lesz ez a parádi versenyre, ahol szeretnék valami igazán jó eredményt elérni!

Butyka György (BMW 320i): Pécsett gondok voltak az autó kuplungjával, úgy néz ki, ezt most sikerült kijavítani, de Lacházán fogjuk igazából kipróbálni. Bízunk benne, hogy tökéletesen működik. Jópofa a lacházi verseny, különleges hangulata van a sok szúnyogot leszámítva, de arra majd rákészülünk! A gumiválasztással kicsit gondban vagyunk, hiszen ez egy elég különleges aszfaltfelület, meg a nagy meleg is komoly befolyásoló tényező.

Gál Szabolcs (Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa): Bevallom őszintén, nem a szívem csücske ez a verseny, nincsenek nézők, szurkolók, így kevésbé hangulatos. A pálya precízséget igényel, de volt két évünk, hogy megtanuljuk. Tudni kell, mik a pontos ívek, azokat jól befűzni, szűkre venni és lehetőleg nem eltalálni a gumibálákat, majd jöhet a kigyorsítás. Én inkább a gyors pályákat szeretem, de a tavalyi harmadik helyem azt mutatja, az átlagosnál job eredményre vagyok képes Lacházán is. Ami a csapatunkat illeti, egyelőre jól állunk, toronymagasan vezetjük a bajnokságot, de össze kell szednünk magunkat, hogy itt is pontokat szerezzünk. Solti Attila nem kedveli ezt a pályát, Bárkovics Zolinak már jobban szokott menni. Szeretnénk az első kettőben végezni.

Soós Szilvia (Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa): Alapjában véve nem igazán szeretem a kiskunlacházi versenyt. Pécshez hasonlóan ez ismét egy új pálya, amit meg kell tanulnom a Clióval is. Ezért felkészülni nem nagyon tudtam azon kívül, hogy rápihentem a versenyre. Amúgy még az autóval sem igazán vagyok tegeződő viszonyban, hiszen nagyon más, mint az Astra. Az új versenyváltó kezelése már jól megy, de a sperrdiffi lehetőségeit még nem igazán tudom kiautózni. A meteorológiát is félve nézegettem, mert esőt mondott szombatra, ami még egy plusz nehezítő körülmény lenne, mivel még sosem mentem esőben a Clióval.

Vladár Tibor (Shell V-Power Racing Renault Clio Kupa): A pécsi borulás után nagyon szépen megújult az autó! Szép lett az új színe, remélem, a közönségnek és a Minimax rajongó gyerekeknek is tetszeni fog. Mindenképpen szeretném kiköszörülni az előző futamon elszenvedett csorbát. Amolyan kutyaharapást szőrével módon, teljes erőbedobással megyek majd Lacházán az elejétől fogva. Szerintem nem fog hátráltatni semmiben a borulás emléke. Szeretnék benne lenni az első hatban, mivel már jó volna megkezdeni a felzárkózást! Bár az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy nekem a kiskunlacházi versenyek nem sikerültek valami fényesen az elmúlt években, de remélem, ezen majd most változtatok!

Farkas László (Mobil 1 Opel Astra Classic Kupa): Pécshez hasonlóan Lacházára is nyerni megyek, jó volna itt is begyűjteni mindkét futam első helyét! Tavaly egy első és egy második helyet sikerült szereznem. Ezen a pályán kicsit tartok a JB-sektől, mert ők is nagyon jók itt, de remélem, sikerül ismét egy száz százalékos hétvégét összehozni! Ez azért is lenne különösen fontos, mert a hegyiversenyeken nekem muszáj komoly pontokat gyűjtenem az utolsó hungaroringi futamokig, hogy megmaradhasson az előnyöm a végelszámolásnál, hiszen a ring köztudottan nem fekszik nekem.

Szabolcs Róbert, a Proex Motorsport csapatfőnöke: Szerintünk a nézők hiányát leszámítva nagyon jó kis verseny a kiskunlacházi. Egyszerű a pálya vonalvezetése, könnyű megtanulni, jobban oda lehet figyelni az autóra, és így könnyen születhetnek meglepetéseredmények is! Én is azt várok mindenkitől a csapatomban. Grigalek doki a legesélyesebb erre, aki mostanra már nagyon jól összebarátkozott a V6-os Clióval, és bízunk benne, hogy felveheti a versenyt a Porschékkal. Horváth Zsolti a Zengő Zolitól megörökölt Seat Leonnal fog debütálni az F csoportban. A külföldi kupás Clióval Borbély Zsolt áll majd rajthoz. A legtöbbet Fréditől (Szelényi Alfréd) várjuk, aki ugyan kicsit maga is megilletődött a remek pécsi eredményén, de reméljük, könnyen fel tudja dolgozni ezt a kellemes meglepetést és most itt, Lacházán is képes lesz egy-két hasonlóan kiugró teljesítményre. Astrában van egy új felfedezettünk Kiss Norbert személyében, aki Wéber Gabihoz és Makai Gyurihoz hasonlóan szintén a virtuális versenypályák világából, az LFS sorozatból érkezett a valódi versenypályára magyar bajnokként. Bízunk benne, hogy ő is hasonló sikereket ér majd el a mi felfedezettünkként, mint az előbb említett két versenyző. Jómagam maradok a hazai Clio Kupánál, ahol mindenképpen az első tízben szeretnék végezni! Mint csapatfőnök természetesen azzal lennék elégedett, ha minden versenyzőnk dobogóra állhatna, de azért a realitásoknál maradva erre most igazán csak Dokinak van esélye.