A Honda befejezi az NSX gyártását

Szeptembertől leáll az a futószalag, amelyről a japán sportautó európai változatai gördülnek le, decembertől pedig a japán és a tengerentúli változatok gyártását is befejezik.

1990-es bemutatása óta az alumínium-karosszériás sportautóból 18 000 darabot adtak el világszerte. Az autóból a legtöbb 1991-ben fogyott, abban az évben 8500 darab talált gazdára.

A gyár egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy az autónak lesz-e utódja, illetve ha lesz, akkor mikortól kezdik meg a gyártását. Mindenesetre várhatóan nem marad követő nélkül az NSX, hiszen még 2003-ban bemutatták a HSC koncepciót, amely kinézetében és méreteiben is igen közel áll a végnapjait élő utcai sportkocsihoz.

A 3,2 literes, V6-os blokk köré épített tanulmány szintén alumíniumból, valamint karbonból készült, és 4,5 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, végsebessége pedig 285 km/óra. A HSC 18 centiméterrel rövidebb, mint az NSX, ennek ellenére hosszabb a tengelytávja. A belső térben szintén az alumínium és a karbon, valamint a bőr dominál.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK