Nagymacska - Peugeot 607 3.0 V6 tiptronic

2005.07.18. 8:13

A 607-es elegáns, kis híján öt méter hosszú bálnatestéről messziről ordít, hogy nem lehet kényelmetlen autó. És tényleg nem az. A miénk nemszeretem bőrös volt, 450 ezres felárért, de az biztos, hogy a volán mögé ülve mindig úgy éreztem, mintha egy hatalmas fotelba csüccsentem volna bele. Állítás jobbra-balra, előre-hátra, fel-le villanymotorok segítségével, nehogymá' dolgoznia kelljen a karnak, lábnak.

Jobb egyben a lábtér akkora, hogy nyújtózkodni lehet, ha páromnak lenne végre jogosítványa, néha átkéredzkedtem volna a helyére. A sofőrülés elméletileg memóriás, az ajtón virít egy egyes és kettes feliratú gomb, én viszont hiába próbáltam pozíciót tárolni, csak a tükörbeállítást tudtam megjegyeztetni. A felszereltségi táblázat külön jelöli a tükör- és ülésmemóriát, úgyhogy vélhetően rossz helyen nyomogattam a gombokat. Béna.

Forrás: [origo]

::: Képgaléria I, II, III ::: Videó a csúcsdízelről :::


A 607-es tengelytávja kereken 2,8 méter, a francia mérnökök hátul sem spóroltak a hellyel. Ahogy egy elitlimuzintól elvárható, a fej- és lábtér bőséges, s a viszonylag nagy szélesség miatt a konditeremből is nyugodtan hazafuvarozhatjuk a vállas erős embereket. A klíma kétzónás, úgyhogy a gyúrásban leizzadt "kopaszok" nyugodtan küldhetik magukra külön a fagyos levegőt.

Ami a közpkonzolt, műszerfalat és egyebeket illeti, minden nagyon letisztult és egyszerű. Utálom, ha egy autóba beülve mást se látok, mint mindenhol csak gombokat, a 607-esben rend és fegyelem uralkodik, zsúfoltságnak nyoma sincs. Navigáció híján a legfontosabb infókat egy kisebb színes kijelzőről olvashattam le, áttekinthető, jó helyen van, nem lehet belekötni.

Forrás: [origo]

::: Képgaléria I, II, III ::: Videó a csúcsdízelről :::


És hogy milyen vezetni a háromliteres hatalmasságot? Kicsit talán semleges. Mert egy olyan autóról, ami úgy össze van rakva, hogy meg se nyikkan egy elnézett kátyútól, ami olyan jól van szigetelve, hogy a menet- és szélzaj fogalmakat el lehet felejteni benne, nem lehet se jót, se rosszat írni. Méreteinél fogva vagánykodni nem igazán lehet vele, egyébként miért is lehetne, amikor az ESP OFF gomb ebben is csak mutatóban van benne, ötven felett automatikusan visszakapcsol. A 607-esben az ember szépen kihúzza magát, legszebb öltönyében feszítve stílusosan elmegy a dolgára, aztán hazamegy. Egyszer sem éreztem úgy, hogy nekem ezzel a géppel szerpentinvadászatra kéne mennem, még úgy sem, hogy a futóművet lehet sportos üzemmódra is állítani (akkor kicsit ráz).

Igazi élményt (már ha a kényelem nem elég) csak a 211 lovas V6-os motortól lehet remélni, nem is okoz csalódást a drága: 4500-5000-es fordulattól csodaszép, gyönyörű hangja van, az egyébként pazar hifi helyett tessék "őt" hallgatni. A tiptronicos, hatfokozatú automata váltó a végtelenségig leegyszerűsíti a "kormányos" dolgát, szépen, bólogatás nélkül dolgozik, s gyors (ha úgy tetszik, korai) felkapcsolgatásokkal még a gazdaságosságra is próbál ügyelni. (Nem túl nagy sikerrel.)

Forrás: [origo]

::: Képgaléria I, II, III ::: Videó a csúcsdízelről :::


Manuális módban tapasztaltam egy furcsaságot, ami mellett nem mehetek el szó nélkül: egyik este éppen tökegyedül autóztam hazafelé, midőn a Váci úton egy ötös BMW keveredett mellém a pirosnál. Magam vagyok, kemény vagyok, szaftos gázfröccsökkel jeleztem is gyorsan a túloldal felé, hogy benne vagyok a meccsben: a váltót Sport üzemmódba kapcsoltam (mert azt is lehet, tovább pörög a motor, és dinamikusabb az egész), aztán a zöldnél tapostam, mint a hülye. És ekkor történt az, hogy a piros fordulatszám-tartománytól még irdatlanul messze, anélkül, hogy megmozdítottam volna a gázpedálra feszülő lábamat, a váltó magától feljebb kapcsolt egyet. 

Szórakozz mással, sóhajték, visszatoltam, s azon tűnödtem, hogy talán véletlen hiba volt. Hát nem. A következő pirosnál, a második felvonásban ugyanezt játszotta, káromkodtam is, hogy ilyen nincs. Szerencsére az "ellenség" ügyetlen volt, még így is simán nyertem a harcot, mert a gyorsulással úgy egyébként nincs gond. 1644 kiló, mégis tíz alatt van százon, bravó.

Valószínűleg a Peugeot is tudja, vagy legalábbis sejti, hogy a 607-es ezzel a motorral nem igazán lesz tucatáru. Mert ugyan a felső tízezer számára készült, ahol mindegy, milyen sűrűn kell megállni tankolni, nekem viszont a 16 és fél literes átlag sok. Ha tizenmilliót akarnék költeni erre az autóra (ez a veszély azért nem fenyeget), ezerszer inkább venném a dízel V6-ost, a 2,7-est. Az is megy, mint a golyó, viszont sokkal kevesebbet fogyaszt, s az alap listaárat tekintve csak hétszázezerrel drágább (kereken 12 millió), mint a benzines. Ezen a szinten ez minimális különbség.

Forrás: [origo]

::: Képgaléria I, II, III ::: Videó a csúcsdízelről :::


És ha már összegek: 2,2-es motorral már 8,9 milliótól kaphatunk 607-est, a miénk alapára 11,3 millió volt. Vicces, de még a 450 ezres bőrös felárral is olcsóbb, mint az Executive felszereltségű (igaz, 3,5-ös) Opirus, ezek után komolyan nem értem, ki veszi a Kiát. A 607-es valóban luxuslimuzin, az Opirus viszont csak rémgyenge utánzat, aki ebben a kategóriában keresgél, sose térjen be egy Kia-kereskedésbe. Ajánlom viszont a Peugeot-t.

Koncz Dávid

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK