Döntő stádiumához érkezett a Porsche által április közepén bejelentett, az amerikai Le Mans-sorozatba szánt LMP2 (Le Mans Prototype 2) jelű versenyautó megvalósítása.

A napokban sikeresen lezárultak a Porsche weissachi Kutató- és Fejlesztő Központjának pályáján az első gyakorlati tesztelések. Ezzel hivatalosan is kezdetét vette az új versenyautó teljeskörű tesztelése, amely a szénszálas kevlárkarosszériától az új motoron, alvázon, erőátvitelen keresztül a felfüggesztésig teljes egészében a Porsche saját fejlesztése.

A prototípust egy újonnan kifejlesztett, 3,4 literes, 480 LE teljesítményű, 90 fokos hengerszögű V8-as, hosszútávú versenyekre szánt motor hajtja, amelyet az előírásoknak megfelelően levegőmennyiség-határolóval láttak el. A motor könnyű súlyával és rendkívül alacsony súlypontjával tűnik ki. A 32 szelepes aggregátot szárazkarteres kenéssel és hengerenkénti fojtószeleppel látták el.


A kormányon elhelyezett kapcsolókkal vezérelhető hatfokozatú, szekvenciális sebességváltót és a háromtárcsás, szénszálas versenykuplungot teherviselő elemként az alvázba építették. Az új versenyautó-prototípus a Porsche Carrera GT-hez hasonlóan egy szénszál-erősítésű, önhordó karosszériával rendelkezik. Ez a nagy szilárdságú, ám rendkívül könnyű karosszéria elöl és hátul is kettős lengőkaros kerék-felfüggesztéshez csatlakozik, amelyeket állítható keménységű rugókkal, kereszt-stabilizátorokkal és lengéscsillapítókkal láttak el.