Az [origo] autó Swift-dossziéja:

Ezt a listát ide kellett rakni. Félelmetes, mennyit foglalkoztunk, foglalkozunk a Swifttel, ugye. De köszönöm a szót, a megéneklést kedves motoros barátom által, aztán meg gyorsan hangot adnék különvéleményemnek, bár hiszem, hogy én vagyok többségben, és ettől nekem jó. Szóval szerintem háromajtósként szebb a Swift, pofásabb, gömbölydedebb, szeretnivalóbb, sportosabb meg minden. Hogy bezzeg az ötajtós praktikusabb, tény, de.

Háromajtós Swiftet 2 050 000 forinttól vehetünk, 200 ezerrel olcsóbban. Ezért a pénzért belegyömöszölhetünk pár hasznos extrát, például. Vagy tankolhatunk egy csomót, elmehetünk nyaralni, satöbbi. És nem mindenki családos, gyermekes, kutyás-macskás, nekik pedig tökéletesen elegendő a három ajtó. Ha nagynéha be-beszáll valaki hátra, szálljon csak bátran, nem nagy mutatvány. Azt nem mondom, hogy bőséges a helykínálat, de rövidebb távra nyugodt szívvel ajánlható, és gondoljunk csak bele, milyen jó lesz kipattanni még akkor is, ha odakünn fene nagy szél fú, és esik az eső.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Forrás: [origo]
Amúgy bizonyos, hogy a nagyvárosokban abszolút kihasználatlan az autók zöme, a Swift pediglen urbánus kis kocsi. Más tészta, hogy az olyan országokban, mint a miénk, családi szállítóeszközzé avanzsál - végül is erre a célra szintén megfelel. Ha nem is granturismo, de elvisz innen oda, sőt vissza is hoz, megtesz mindent a famíliáért. Apu elöl boldog, szabadság, szereti, nagyon-nagyon, mellette anyu elégedett, mert olyan aranyos, dögös kocsijuk van végre, ha merne vezetni, ezt már ő szívesen terelgetné, gyerkőcök hátul repesnek, mert ők még gyerekek, és még azért is, mert bár nem tudják, de futómű van alattuk, egész biztonságos, valódi karosszéria, és amikor értük mennek a szülők az oviba vagy a suliba, pajtásaiknak is jól meg tudják mutogatni, kerek szemek, tátott szájak, vattacukor.

Igen, a Suzuki minden szempontból följebb lépett az új Swifttel - a régit most már hagyjuk is. A jelen bestsellere, egy ország, mit ország, egy bolygó kedvence a maga nemében egy formai lottóötös - és most már a "tolvajlásról", az utánérzésekről sem kell beszélni. Ha új Swiftet látunk, és erre állandóan jó az esély, akkor konkrétan a legfrissebb mi autónk jár az eszünkben, egy Suzuki és nem más.

Már meg sem lepődöm, amikor olyan ismerősöktől hallom, hogy megrendelték a Swiftet, akik élből fikázták az elődmodellt márkástul, Esztergomostul, mindenestül. Hogy korábban benzintemetőkkel, kombikkal, csakis német autóval, bármi mással, csak nem Suzukival jártak? Mindegy. Az új Swift mindenkit levesz a lábáról, valamiért.

A mi tankunk a Swift. Úgy tör előre, meg Nógrádi úr szerint úgy is néz ki, olyan masszív. Szerencsére viszont annál fürgébb. Hogy pontos gyorsulási adatokat nem ismerünk, mindegy is, de megy, jól, az egyhármas alig gyengébb az egyötösnél, a fokozatok tényleg hihetetlen hosszúak, és valóban jókat lehet élményautózni a legfrissebb esztergomi atlétával.

De még az én "magasságommal" is zavaró az üléshelyzet, bak. És még mindig hülyeség, hogy csak a pillanatnyi fogyasztásról tájékoztat a fedélzeti számítógép. Semmi értelme. Ennyi. Hogy tudjuk, biztonságban utazunk, tökjó, kényelme hozza a kategória átlagát, minősége, elrendezése, dettó, a külsejével meg kitűnik, de ezt már nem ragoznók tovább.

Nemsoká kiderül, elődjéhez hasonlóan ez a Swift is tartós, igénytelen, gazdaságos lesz-e. Hogy marad-e mindenki kedvence. Puding próbája. Addig még mindig valahogy úgy összegezhetjük tapasztalatainkat, hogy kívül-belül jó autó a Swift, és az ára is kedvező. Ha én Swiftet vennék, tuti 1.3-as lenne, háromajtós, közel az alapfelszereltséghez. Már, ha nem lesz 200 lóerős Sport...

Kántor István