Önreklám - Audi A6 Avant 3.0 V6 TDI quattro

2005.08.09. 12:26
Ajánló - AM 2005/15.
Igaz ugyan, hogy az A6 Avant praktikumát az is sokra értékelné, akinek a szállítás a munkája. A csomagtérajtó magasra nyílik, és az autó teljes szélességében feltárja az alaphelyzetben 565 literes poggyászteret, amit sima, függőleges falak határolnak, s nem bontja meg sehol a kerékdob belógása - vagyis az autó hátsó traktusából valóban minden köbcentiméternyi tér kihasználható. Ráadásul a poggyásztér 1660 literig bővíthető, igaz, némi munka árán, mert nemcsak az üléseket kell ledönteni, hanem két súlyos fémhengert is ki kell emelni a helyéről.

Az egyik a csomagtérrolót rejti magában, a másik pedig a csomagtér-elválasztó hálót; mindkettő több kilót nyom, vagyis nem könnyű egyedül bűvészkedni velük. Ám súlyuk komoly masszivitást is ígér, ami jól jöhet egy vészfékezésnél vagy netán balesetnél, amikor ezek a fémrudak fogják majd meg az előrezúduló rakományt.

Forrás: Autó-MotorAz Audi nagyon praktikus csomagrögzítő rendszert alakított ki az autóhoz. A csomagtér padlóján két bemélyített sín fut végig hosszirányban, ehhez csatlakoztathatók a különböző ötletes (és feláras) adapterek. Tesztautónkban négy rögzítőszem volt, amelyek egy csomagrögzítő háló sarkait feszítették ki. Maga a háló is átgondolt darab, mert szemei közé itt-ott apró gumikorongokat építettek, hogy az alá szorított apró tárgyaknak tényleg semmi esélyük ne legyen a csúszkálásra.

A rögzítőszemek emellett persze arra is alkalmasak, hogy hozzájuk kötözzük a nagyobb méretű tárgyakat. Ám ha ezt túl macerásnak ítéljük, választhatunk egy - ugyancsak a sínrendszeren mozgatható - gurtnit is, amely viszonylag stabilan a helyén tartja a szállítmányt, vagy egy olyan fémkorlátféleséget, ami előre-hátra csúsztatható a padlósíneken.

Forrás: Autó-MotorA tesztautóban ezekkel találkoztunk, de rendelhető még az A6 Avanthoz külön, zárt rakodódoboz és kerékpártartó rendszer is, amelynek segítségével két biciklit is biztonságosan rögzíthetünk a kibővített csomagtérben, eleget téve az aktív kikapcsolódás elvárásainak. Ezzel azonban nincs vége a kombi praktikumának. Abban a valószínűtlen esetben például, ha az A6 Avant tulajdonosa sáros gumicsizmákat kíván szállítani, a koszos rakományt egy vízhatlan műanyagburkolatú, tágas üreg várja, de a koszos cuccot egyszerűen beszórhatjuk a poggyásztérbe is, ha előtte megfordítjuk a kárpitozott padlóburkoló lemezt, aminek másik oldala ugyancsak lemosható.

Rendelhető még az autóhoz a lökhárítón túl kihajtható csomagtérburkolat is, de az alapáron kínált, több részből álló padlólemez is praktikus darab, mert felhajtott állapotában egyfajta térelválasztóként használható a hátsó traktuson belül. Akinek mindez nem elég, az tényleg vegyen inkább kisáruszállítót.

BM, fotó: Hilbert Péter

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK