Az Alfa Romeo újabb tanulmányt alkotott 8C Spider néven, amely a hasonló nevű kupé alapjaira épül.

A 8C Competizione nevű koncepcióhoz hasonlóan a Spider is a sportos, kétüléses kategóriát gazdagítja. Vagyis egyelőre nem gazdagítja, mert ez az autó is még csak tanulmányként létezik.

Az olaszok szerint az agresszív és sportos külső mögött lakozhat egyszerre elegáns és kitűnő vezetési élményt garantáló műszaki tartalom, és kompromisszumok nélküli beltér.

A 8C Competizione korábbi bemutatása nem mellőzi az előzményeket, ugyanis 1950-ben a Fangio és Zanardi által, a Mille Miglián vezetett autó a 6C Competizione volt, a tervezők pedig tiszteletüket akarták leróni a nagy előd előtt a 8C megalkotásával.

A Spider bemutatása előtt az Alfa nem közölte az autó paramétereit, ám a közös műszaki alapokból kiindulva elképzelhető, hogy ugyanazt a 90 fokos hengerszögű, 4,2 literes, V8-as turbó erőforrást kapná az autó, mint a 8C Competizione. Ehhez a motorhoz egy hatfokozatú kézi váltó, 400 lóerő és 300 km/órás végsebesség tartozik.