Lehullt a lepel az Audi Q7-ről

2005.08.17. 11:06

A hivatalos premier ugyan csak a szeptemberi Frankfurti Autószalonon lesz, ám az Audi már most hivatalos képeket és adatokat tett közzé vadonatúj szabadidőautójáról, a Q7-ről.

Az Audi eddig nagyon ravasz módon csepegtette az információkat és képeket a készülőfélben lévő járgányáról, ám most végre előrukkolt a kész művel, amit leghamarabb szeptemberben lehet megtapogatni a Frankfurti Autószalonon. A szeptember közepétől rendelhető Q7 nem lesz könnyű helyzetben, hiszen napjainkra már az összes nagyobb márka piacra dobott valami hasonlót ebben a kategóriában: gondoljunk csak a Mercedes M osztályára, a Volvo XC90-esre, a BMW hamarosan megújuló X5-ösére, a Porsche Cayenne-re, vagy egy házon belüli ellenfélre, a VW Touaregre. Újat az Audi se nagyon tudott mit kitalálni, ezért elhatározták, hogy a Q7 méreteiben fogja maga alá gyűrni az ellenfeleit.

Több mint 5 méteres hosszával (5086 mm), 3 méteres tengelytávjával (3002 mm), közel 2 méteres szélességével (1983 mm) és 1,737 méteres magasságával a Q7 szó szerint kimagaslik a szabadidőautók közül, amit bizonyára az amerikai piacokon fognak a legjobban értékelni. A sportos, de ugyanakkor elegáns formájú járgányhoz kezdetben kétféle erőforrás lesz rendelhető: a benzines motorok kedvelői egy 4,2 literes, 350 lóerős V8-assal repeszthetnek aszfalton és terepen egyaránt, míg a dízelpártiak egy 3 literes, hathengeres, 233 lóerős TDI motorral kérhetik Q7-esüket. Mindkét motorhoz 6 sebességes triptonic váltó jár.

Akárcsak az Audi RS 4-es, a Q7-es is megkapta a legfejlettebb Torsen differenciálművet, amely alapesetben 40:60 százalékban osztja el a motor erejét a hátsó kerekek javára. A felfüggesztés kialakításánál rengeteg könnyűfémet használtak, hogy könnyítsék a rugózatlan tömeget. Akárcsak az új Mercedes M osztály esetében, a Q7-es is rendelhető lesz állítható légrugózással. A karosszéria magassága szintén állítható lesz, a kalandvágyó tulaj 180 mm és 240 mm között variálhat, attól függően, hogy egy padkán, vagy egy vízátmosáson kíván átgázolni. Alapesetben egyébként 18 collos kerekek járnak az autóhoz, ám némi pluszpénzért a felnigarnitúra 19 vagy akár 20 collosra is nőhet.

A Q7-es további erénye a hihetetlenül jól kihasználható óriási beltere: a gyár információi szerint nem kevesebb, mint 28 kombinációt lehet kialakítani a három üléssor variálásával. A második üléssor székeinek helyzete állítható, így a hátul ülők a kategória egyik legnagyobb lábterét élvezhetik, igaz a harmadik sor, vagy a csomagtartó rovására. A két hátsó üléssor elfektetésével akár áruszállításra is alkalmas lehet a méregdrága járgány, ekkor ugyanis több mint 2 köbméternyi hely (2035 liter) áll a csomagok rendelkezésre.

Az olcsóbbik, TDI motorral szerelt Q7-est 48 900 euróért lehet megrendelni Németországban szeptember közepétől, a kiszállítások azonban csak 2006 első negyedétől kezdődnek. Az Audi terepjárói a VW-konszern szlovákiai gyáregységében fognak készülni.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK