Hivatalos képek a Jaguar XK-ról

Tíz évvel az előző generáció bemutatását követően, a Jaguar a közönség elé tárta az új XK kupét, amelyet hamarosan a kabrió és a sport változat követ.

Az előzőnél jóval könnyebb XK-ról eddig csak kémfotókat láthattunk, illetve a Jaguar egy koncepcióval is előállt a Detroiti Autóshow-n. Az ALC (Advanced Lightweight Coupe) egy teljes egészében alumíniumból készült tanulmány volt. Ennek az XK szempontjából az a jelentősége, hogy ez a modell is - az új XJ-hez hasonlóan - a lehető legtöbb könnyűfém felhasználásával készült.

Az XK tömege 1,6 tonna alatt marad, és 100 kilóval alulmúlja az előző modellváltozat tömegét. Az alumínium felhasználásának további előnye, hogy merevebb konstrukciót lehet belőle előállítani, ami kétségkívül jó hatással van a vezetési élményre, és nem utolsó sorban a biztonságra.

Mivel az előző XK sorozatot bírálták a túlságosan nagy első és hátsó túllógások miatt, a Jaguar gondosan ügyelt arra, hogy az új XK-nak sokkal komolyabb és kompaktabb külsőt kölcsönözzön.

Az E-Type-on lehetett utoljára találkozni a csomagtér ajtajának kialakításával, és bár az ajtó hatalmas, a csomagtér nem lett sokkal nagyobb, és jobb beosztású sem. A régi S és X-Type-okon látható, retro jelleget tükröző légbeömlőket alkalmaztak az első kerekek mögött, így ennek, és a letisztult, ugyanakkor markáns vonalaknak köszönhetően, az új XK egyszerűen brutális lett.



A belső teret szintén alapvető változások érték. Az üléspozíció továbbra is megfelelően sportos és alacsony, ám az előző XK belső magasságát sokan kifogásolták. Amellett, hogy az új modellben 2 centivel több a fejtér, az általános helykínálaton is javítottak. A tervezők szerint az autó 2+2 személyes, azonban erről tudni lehet, hogy igazán csak az elöl ülőknek jut elegendő tér a kényelmes utazáshoz.

Az új XK indításához sem kell már a kulccsal bíbelődni, ha a vezetőnél van az azonosító kártya, az autó felismeri, nyitja az ajtókat, az indítás és leállítás pedig gombnyomásra történik.

Ami az esztétikumot illeti, természetesen egy Jaguárban csakis a hagyományos valódi fa, és bőr borítás az elfogadható, a modernebb ízléssel rendelkezők pedig választhatnak fém burkolatokat is a megfelelő helyekre.

Az új XK a Jaguar legújabb fejlesztésű erőforrását kapja meg, azt a 300 lóerős, 4,2 literes V8-as motort, amely az XJ-ben is dolgozik, és amelynek 410 newtonméteres nyomatékának 85 százaléka - a gyár szerint - már 2000-es fordulattól jelentkezik.

Az XK kupé végsebességét 250 km/órában limitálják, ám a gyorsulásnak nem szabtak határt, így az autó 5,9 másodperc alatt sprintel 100-ra.



A hab a tortán a szintén új fejlesztésű, hatfokozatú automataváltó, amely alkalmazkodik a vezetési stílushoz, sport módban pedig minden visszaváltásnál gázfröccs segítségével szinkronizálja a fordulatszámot. Azok, akik nem kedvelik az automataváltót, az XK-t a kormányra szerelt, szekvenciális váltóval is rendelhetik.

A biztonságról az ABS, a gumik nyomását figyelő rendszer, valamint a kormánnyal együtt forduló fényszórók gondoskodnak. A műszaki arzenálban akad még az utat figyelő, az esetleges akadályokra figyelmeztető biztonsági berendezés, illetve a gyalogosok védelméről gondoskodó, gázolásnál a motorház felső élét megemelő szerkezet is.

Az új Jaguar XK kupé forgalmazása 2006 év elején kezdőik meg Európában.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK