Hazánkban is bemutatkozott a korábban már Genfben (is) leleplezett, már újhullámos Kia Rio. A koreaiak ízléses csomagolásban korrekt technikát kínálnak - kedvező áron.

Az idei év elején Detroitban debütált a négy-, Genfben az ötajtós Kia Rio. A második generációs, a már korszerű és gömbölyűbb modell, amelyet a Kia Motors zászlóshajójának tekint, amelytől átütő sikert vár. Főképp fiataloknak szánva, sportos, dinamikus, praktikus, európai és értékarányos kisautóként.

No nem olyan piciként, mint a Picanto, amely nálunk is szépen fogy. A kompakt Rio jóval rövidebb elődjénél, de még az ötajtós is így is négyméteres, meg hát magasabb, leheletnyivel szélesebb is. Tengelytávja majd' tíz centit nőtt, a helykínálat ennek megfelelően remek, és még a csomagokat is van hová pakolni.

Elöl, a motorháztető alatt egyelőre vagy egy 97 lóerős, 1.4-es benzinest, vagy egy 1.5-ös dízelt találunk, utóbbi közös nyomócsöves, változó geometriájú turbófeltöltővel szerelt, 110 lóerős. A nagyobbik, 1.6-os, változó szelepvezérléses (CVVT), 112 lovas benzinesre még várni kell jövő év elejéig.

Forrás: [origo]

Galéria

Miként egyelőre kettő az erőforrás, pont egy pár felszereltségi szint közül választhatunk: van az alap LX, meg az EX. És vagy ötsebességes kézivel, vagy egy négygangos, fullautomata váltóval kérhetjük Riónkat (a dízelt csak manuálissal). Az induló ár pedig több mint jutányos: az ötajtós, benzines LX  Riót 2 040 000 forinttól guríthatjuk haza.

Más kérdés, hogy ezért a pénzért bizony nem túl gazdag az autó felszereltsége, mindössze egy vezetőoldali légzsákot, illetve immobilisert kapunk. Az EX-ben már állítható magasságú szervokormány, elektromos ablak, központi zár és utasoldali légzsák kényeztet/vigyáz - 2 380 000 forintért. A szedán felára 35 ezer forint. A manuális klíma 220 ezer (EX Cool), a blokkolásgátlóért és az oldallégzsákokért 370 ezret kell leszurkolni (Safety Cool). Az automata váltó 250 ezer.

Forrás: [origo]

Olajos Riónk (csak EX) 2 870 000 forinttól lehet, azaz hárommillió alatt egy tágas, praktikus, ízléses, modern kocsit kínál a Kia egy minden bizonnyal vérbő és takarékos turbódízellel. A karneváli bemutatón próbálni egyelőre csak az 1.4-es benzinest lehetett - jómagam egy automata váltós változattal tettem meg legalább három kilométert. Többet, bármi érdemit tehát a teszt után.

ki