Már itthon is rendelhető a Peugeot 307-es új generációja, amely október végéig bevezető áron akár hárommillióért is elvihető.

Tesztvezetéssel egybekötött sajtótájékoztatóra voltak hivatalosak kedden a magyar média képviselői, amelyen a kicsinosított Peugeot 307-es mutatkozott be. Kezdésként Dominique Dourouze, a Peugeot Hungária vezérigazgatója rögvest "számháborúval" indított, ebből kiderült, hogy ez a kicsit "hagyományos", kicsit egyterű modell mennyire fontos a francia autógyárnak.

2001-es piaci bevezetése óta összesen 2,2 millió 307-es készült eddig, 2004-ben a kategória ötödik legkeresettebb típusa volt Európában. A vevők hatvan százaléka dízelmotorra szavazott, itthon ugyanez az arány 35 százalék volt. "Örömmel mutatjuk be egyik legnépszerűbb modellünk, a 307-es továbbfejlesztett változatát, amely egyik új fegyverünk a piac visszahódításában" - mondta Dourouze, majd megígérte, hogy idén még több új "fegyver" is bemutatkozik a magyar sajtónak.

2001 óta összesen húszezer 307-es ment el itthon, a 2003-as piaci statisztika szerint a három legnépszerűbb modell között volt saját szegmensén belül. A Peugeot teljes hazai értékesítésének 38 százalékát teszi ki a 307-es, számukra ez a modellfrissítés így az év egyik legfontosabb eseményének tekinthető. Megtudhattuk azt is, hogy a vásárlók az átlagosnál fiatalabbak, dinamikusabbak, sok közöttük a hölgy, ennek szellemében rajzolták át a vonalakat.

A fő cél az volt, hogy a meglévő jó tulajdonságok megtartásával és továbbfejlesztésével egyszersmind az új Peugeot-arculathoz is illeszkedjen a 307-es, így hasonló (bohóc)orrot kapott, ami a 407-es esetében már számos ellenséget, de legalább ugyanennyi hívet szerzett. Új a lökhárító, újak az oldalra jobban nyújtózkodó fényszórók, az egész megjelenés agresszívabb, vagy inkább a vásárlókhoz igazodva "dinamikusabb". Az új lökhárító rövidebb motorháztető-kialakítást tett lehetővé, ettől optikailag rövidebbnek hat az autó eleje, egyébként a (kül)méretek nem változtak semmit.

Forrás: [origo]Szintén újdonság, hogy a sportosság jegyében a ködlámpák krómházba pakolva a lökhárítón trónolnak, s ha már króm, szót érdemel az is, hogy a fényes díszítésből újabban többet találni elöl. Hátul gyakorlatilag minden változatlan, csak a lámpákkal variáltak kicsit. A modellváltással új dísztárcsák, illetve alufelnik is érkeznek, valamint néhány régi rovására rendelhetők új színek is.

Belül megújult a műszerblokk, kicserélték a központi kijelzőt (én napfényben kicsit nehezen láttam) s átalakult a klímavezérlő-panel is, az automata változatok immáron kétzónásak, azaz sofőrre és utasra külön fújják a levegőt. A középkonzol minőségibb borítást (az alukeret jól néz ki) kapott, ugyanígy a kárpitok is jobb tapintásúak, mint eddig. (Egy Peugeot 307-tulaj szerint számtalan apró, bosszantó hibát is kijavítottak.( Ezentúl szinte minden felszereltségi változathoz rendelhető bőrkárpitozás, ezt itthon annyira ugyan nem keresik a vásárlók, de ha gusztusuk támad rá, a 307-eshez kérhetnek.

Forrás: [origo]Apropó, felszereltség: az eddigi Profil, Presence, Premium és XSI szintek a 407-es mintájára alakultak át, azaz mostantól a Sphere az alap, feljebb pedig Symbole (+klíma), majd Supreme/Sportline a sorrend. Utóbbi csúcsa a Féline, amely már önmagában újdonság, az meg szintén, hogy a 307 CC-ből már ismert 180 LE-s, kétliteres motort adják hozzá. Kiemelendő még, hogy az általunk jól ismert és szeretett kétliteres dízelt immár a CC-vel is lehet kombinálni, egy ilyet el is vittünk néhány percre (többre sajnos nem futotta). Egy kabrióban a lényeg a fíling, a nyitott tető, de nem utolsó szempont az se', hogy jó motor legyen alattunk. A kétliteres dízelt nyilván nem a CC-hez fejlesztették ki anno, de benne sem teljesít rosszul, a kívülállók nem biztos, hogy rájönnek, gázolajért állunk sorba a kútnál. Nekem tetszett, lendületesen lehet vele haladni a városban.

Forrás: [origo]A másik tesztalany egy szintén dízel, 1,6-os ötajtós volt, a központi kijelző kapcsán jelzett piciny problémát leszámítva nem volt gondunk egymással. Talán a váltó négyes és ötös között akadozott kicsit, de előttünk még nem nagyon használta senki, úgyhogy simán lehet, hogy még nem "érett össze" a technika. Furcsa mód inkább alul tűnt aktívabbnak, mint felül, ez nagyon jól jött sávváltáskor és induláskor, de autópályán, száguldozva sem jött zavarba. 130-ról 150-re egész hamar képes felgyorsulni, mindezt ráadásul alig lehet észrevenni, a hangszigetelésen ugyanis szerintem tökéletesítettek. Ilyen - relatív - nagy tempónál is nyugodtan lehet beszélgetni, se a motor, se a szél nem zajong nagyon.

Az új 307-esből a Peugeot 3900-at akar eladni jövőre, az 1,4-es benzines, háromajtós alapmodell induló ára 3 290 000 forint. Október 31-ig, bevezető akció keretében 2 990 000-ért is hazavihető (az összes többi modellhez 90 ezres metálfényt adnak ajándékba), a háromajtós 1,6 HDi 3 940 000-től indul.

3 ajtós árlista
5 ajtós árlista
Break árlista

kd