Crosstown koncepció a smarttól

2005.09.12. 16:37

Ingatag gazdasági helyzete ellenére a smart új tanulmányt mutatott be Frankfurtban, amely akár a fortwo utódja is lehet.

Úgy tűnik, hogy a gazdasági problémákkal küzdő smart váltani készül, és a gyár talán a márka megmentőjét látja a crosstownban. A Frankfurti Autószalon egyik meglepetése a városi terepjáróvá átgyúrt, akár a fortwo utódjának is tekinthető tanulmány.

A kisautó - a tervezők szerint - igen közeli rokoni viszonyban van a jelenleg futó fortwo modellel, ám még annál is jóval merészebb vonalakkal rendelkezik.

A crosstown úgy fest, mint egy mosásban összement Wrangler Jeep, de ugyanakkor még mindig valamivel nagyobb, mint a fortwo. A városi kisautó 18 centivel hosszabb, tengelytávja pedig 9 centivel nagyobb, mint a jelenlegi kétülésesé.

A terepjárókkal való hasonlóság egyébként nem merül ki az autó kinézetében, ugyanis a majdnem függőleges szélvédő eltüntethető az autó orrában, az ajtók külső zsanérozásúak, a tető pedig elektromotor segítségével lehajtható. A belteret szándékosan olyan puritán kialakításúra tervezte a smart, mint egy valódi terepjáróban.


Az, hogy a crosstown rendelkezik némi első és hátsó túlnyúlással, arra enged következtetni, hogy a tervezők az autó formájú autók felé próbálják a smart fejlesztéseit eltolni. Ez a törekvés figyelhető meg egyébként a forfour modellnél is, amelynek gyártását az előzetes hírekkel ellentétben mégsem állítja le a DaimlerChyrsler érdekeltségű smart.

A városi "terepjárásra" tervezett kisautó annak a hibrid erőforrásnak a továbbfejlesztett változatával rendelkezik, amelyet még 2001-ben mutattak be a fortwo-ban, szintén a Frankfurti Autószalonon.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK