A nyugalom szobra - Subaru Legacy 2.0

Vágólapra másolva!
Van olyan Subaru is, aminek nem feltétlenül dolga, hogy mindenkit szétalázzon az utakon. Ilyen a kétliteres Legacy, amely az egyenesekben (esetleg) összeszedett hátrányát azért könnyedén ledolgozza a kanyarokban.
Vágólapra másolva!

Autósmozi: Subaru Legacy

Ez az a Subaru, amelybe bele se kell ülni, hogy tudjuk: soha nem fogja feltépni az aszfaltot. Oldalainkon egy autó-motoros, szép hosszú cikket már olvashattak a kétliteres Legacyról, abból sok minden kiderült, úgyhogy engedtessék meg nekem, hogy inkább amolyan különvéleményként firkáljak most ide néhány sort. Szóval.

Ha nekem azt mondják, Subaru, egyből az Imprezára és brutális száguldozásokra gondolok. Az összkerékhajtás, boxermotor kettőshöz agyam általában rögvest hozzácsapja a turbófeltöltést is, pedig a japánok szoktak hétköznapi motorokat is csinálni. Csakhogy én ilyennel korábban még nem találkoztam, egyszer egy STI Imprezával vittek el egy körre, oszt slussz, így nehezen "raktam össze", hogy a Legacyban csak 137-138 ló (attól függ, merre kerekítünk) fog ficánkolni alattam. Nagy test, mérsékelt erő, hát mi lesz velem a Váci úton, amikor a Janik átkiabálnak a túlsó sávból?

Gondolatban lejátszva: zakó. Aztán kiderült, hogy ez nem is annyira biztos, mert a rövid első és második fokozatnak hála azért tartogat meglepetéseket az autó, bár elsőre - mint a kollégák általában - én is úgy éreztem, hogy a kétezres alapmoci gyengusz. Vigyor el, tanakodás sokkal, de a gépet végül abszolút pozitív benyomásokkal adtam vissza.