Ésszel - Mercedes-Benz E CDI 4MATIC menetpróba

Vágólapra másolva!
Állandó összkerékhajtású dízelekkel bővült a Mercedes-Benz E osztály eddig sem szegényes kínálata, többek között megnéztük hát, milyen is nem megcsúszni ott, ahol a kétkerekeseknek előz a hátulja.
Vágólapra másolva!

Ott tartunk, hogy a benzineseket kábé már minden szempontból előzik, de legalábbis megfogták a dízelek, há' akkó' nehogy má' ne lehessen ötvözni az olajosok erejét, korszerűségét és népszerűségét az überbiztonságos négykerékhajtás előnyeivel! Gondolhatták az innovációra és a biztonságra mindég oly' kényes Mercedes-mérnökök, és előrukkoltak a soknagybetűs és kiváló CDI 4MATIC duóval - az E osztályban.

Azaz adott az E 280 és az E 320 CDI modell jó nyomatékos turbódízelekkel, plusz a stuttgartiaknál 4MATIC névre keresztelt összkerékhajtás, és ebből az lesz, hogy a nagyautók (vagy felső középkategóriások) piaci szegmensében a Mercedes-Benz E osztályé a legkomolyabb kínálat, hiszen immár 27 különböző motor- és karosszériaváltozat közül válogathat a kedves ügyfél.

Persze a "fírmatikok" bevezetése nem azt jelenti, hogy az alap E Mercik ne lennének kiváló és biztonságos személygépjárművek - azok. Amúgy sem sportos, vadulós típusok, sokkal inkább tehetősek, politikusok, üzletemberek, a prezstízsre adók, a márka szerelmesei választják, és nem feltétlenül azért, hogy csapassanak velük kanyarról kanyarra, várják az esőt, a havat, a csúszós-nyálas időt, útviszonyokat.

Lényeg a lényeg, az összkerekes autók biztonságosabbak, jobban tapadnak, és ha számítana a közutakon, hát az is mellettük szól, hogy gyorsabban lehet vélük eljutni innen oda meg vissza is akár. Technikai ínyencségek, paraméterek a 4MATIC-ról a következő oldalon. Árak, marketing is. Meg világrekord. A csúcsdízelről itten most nincsen szó, de ugye arról, a V8-as E 420 CDI-ről is tudunk a kis 730 Nm-es nyomatékával, 314 lóerejével, 6,1-es gyorsulásával, hétsebességes automata váltójával. Szörnyeteg.

Jó. A menetpróba programja meg az volt, hogy delegáltuk magunkat Budapestről Taksonyon át Kiskunlacházára, szeretett volt szovjet repterünkre. Ottan aztán két kis fellocsolt tesztpályán figyelgettük, mit tudnak a négykerekesek, amit a hátulhajtottak nem és fordítva - gyorsultunk meg kanyarogtunk egy csöppet. És csúnyán meglepődve tapasztaltuk, hogy a fírmatikos (most már ugye tán le lehet írni idézőjelek nélkül) E Mercikkel valamivel kevesebb idő alatt teljesítettük a teljesítenivalót, miközben nem csúszkáltunk, nem forogtunk - nem is élveztük annyira...

Forrás: [origo]

Több és nagyobb fotóért tessék klikkelni!

Bezzeg a világrekorder matricázású autókkal, a hátsókerekesekkel aztán volt ám kilinccsel mindenfelé közlekedés, ESP kikapcs, fullgáz, ralisztájl. Értelme semmi, de annál szórakoztatóbb. És végül is szigorúan szakmai szempontokból is helyes, amit tettünk, hiszen kipróbáltuk jó sokszor, mit is nem lehet az összkerekesekkel.

Forrás: [origo]

Hazafelé még sikerült egy normálisat autózni viszonylag hosszan és haladósan egy E 320 CDI 4MATIC-kal sokadrendű "utakon", az 51-esen, imádott nullásunkon, meg pici sztráda, majd dugó. Ja, magyarázza meg már nekem valaki, miért van az, hogy egy autóúton nem lehet 80-nál gyorsabban menni? Mármint, hogy nem szabad. Miért? Miééért? Akkor meg mi a viharért nem szedik le azokat a táblákat, amelyek szerint mintha 110 km/h lenne a megengedett, hm?

Forrás: [origo]

Mély levegő. A Mercedesszel meg amúgy is inkább lassan, nyugodtan érdemes autózni csendben, békében, tudva, hogy azért menne ám a vas, ha kihasználnánk, és ha lehetne. Az 1600-as fordulattól rendelkezésre álló 510 Nm-es nyomaték, a 224 lóerő bőven elég, sőt, az E-Klasse meg méretes, kényelmes, elegáns kocsi - a 4WD pedig csak javít a biztonság- és komfortérzetünkön. Nemsoká mindenki meglássa, mert vonul a delegáció szerteszét az országban.

ki

Don Vito és társai/auto/ujdonsag/20050426tesztek.html