Ippeg megmutatták őket a Frankfurti Autószalonon, és már ki is próbálhattuk itthon az Opel megújult Vectra/Signum párosát - a 2005-os Zafirával egyetemben. Változások kívül-belül, motorilag is, folytatódhat a bestsellerek sikertörténete.

Ha sokat nem is, de nemrég vezettem a C Vectrát a kiváló 1.9-es, 150 lóerős dízelmotorral, és nagyon tetszett, főleg a tartalma, a technikája - Koncz kollégának is. A H Astra (kombiként vagy turbósan, de GTC kasztnival is) külalakilag meg egyértelműen nyerő, így aztán biztos voltam benne, hogy a három év után felfrissített, az Opel "új formanyelvén beszélő" Vectra/Signum páros kvázi le fog venni a lábamról. Nem is tévedtem nagyot.

Az előzetes hírek/képek, frankfurti jelentések alapján mondjuk annyira nem voltam arról meggyőződve, hogy az astrás dizájn a középkategóriás nagytesónak is jól fog állni. De "élőben" rögvest elnézést kértem, kalap le, ez a Vectra is rendben van. Persze az elődöt is több mint sokan komálták, jó 600 ezer fogyott belőle Európa-szerte. A Signummal együtt kapott egy rakás díjat, elégedett volt vele mindenki, megbízhatósága legendás, és, hogy már négyféle karosszéria-változatban kellette magát, az is segített (más, hogy nálunk annyira nem kelendő a Signum).

No, ezért hát alig kellett hozzányúlni, csak apró módosításokat eszközöltek a formán (200 millió euróból). Természetesen az "arcon" radíroztak a legtöbbet, finomították, lágyították, ne legyen má' olyan szegletes. Sportos, dinamikus bezzeg annál inkább. Belül kábé az a legkomolyabb difi, hogy mostantól egymás mellett húzódoznak az alumínium- és fahatású dekorelemek. Döntse el majd mindenki maga, tetszik vagy sem. Meg alapból háromküllős a kormány, meg ilyenek. Minőségibb, több kell, hogy legyen az új Vectra (és a nálunk méltatlanul elhanyagolt Signum is, ugye, amelynek akkora a tengelytávja, mint a Caravannak, ergó szép méretes hátul is). Olyan extrákkal is púpozhatjuk már kedvencünket, amelyek eddig még nyilván felettébb hiányoztak a tulajoknak, pölö a sofőri fotel felveszi az alakunkat (MultiContour), nemcsak fűthető, de szellőztethető is, ésatöbbi.

Képgaléria Vectrástul, Signumostul, Zafirástul

Motorilag az van, hogy már hatféle benzines és négyféle dízel közül válogathatunk (mind Euro4-es). Ez ügyben is mindent leírtunk már korábban, úgyhogy csak pár szóban: nemcsak 120 és 150, de (nyugati adószempontok miatt) 100 lóerővel is vehetjük az 1.9-es turbódízelt, és eltűnt a csúcsról a 3.2-es V6-os, hogy átadja helyét egy 2.8-as V6-osnak. Ez a GM-globál alublokk 230 lóerőt tud kettős beömlésű turbóval támogatva, a később érkező OPC-ben 255-öt. Változó vezérlés, 60 fokos hengerszög, 330 Nm-es nyomatékmaximum már 1500-as fordulattól. A végsebesség leszabályozva 250 km/h, ilyen se volt még. Százas gyorsulás akár 7.3 s alatt, nem rossz.

További technikai miegymások: alap a karbantartást nem igénylő részecskeszűrő a háromliteres, módosított CDTI modellekben (184 LE, 400 Nm), az 1.9-es Caravanokban és a Signumokban, valamint az összes automata sebességváltós verzióban. Aztán az összes dízelhez dukál a hatsebességes váltó, fejlesztettek egy jót az IDS-futóművön is. De akár IDSPlus adaptív futómű elektronikus csillapítás-szabályozással, AFL kanyarfényszóró, bixenon is nemesítheti új Vectránkat/Signumunkat. Tüsténkednek hát a rüsselsheimi fiatalemberek.

Amit még tudni érdemes, hogy lehet szaladni a boltokba, hiszen a forgalmazás megkezdődött, alapból nyolc a légzsák, széria még a klíma, a központi zár, a magasságában állítható vezetőülés, az első elekromos ablak, az elektromos tükör, a hifi meg még egy csomó egyéb, ennek fényében az 5 089 000 forintos alapár kedvezőnek mondható. Ja, a Nagy Opel Teszten a gépjárműparkot kontinensünkön 550 ezren próbálgatták az érdeklődők, idehaza is több mint 11 ezren, siker. Mi, magyarok még azzal is jobb, ha tisztában vagyunk, hogy egyre kevesebb a panaszunk, ha Opelt veszünk, és, hogy persze a rüsselsheimi márka esetében is igaz, hogy jobbára már a dízel a nyerő.