Új ZZ-R 1400 a Kawasakitól

Vágólapra másolva!
Az elmúlt pár év a Kawasakinál a szupersport motorok jegyében telt. Most figyelmet szentelnek a túra-sport szakosztálynak is.
Vágólapra másolva!

A tengerentúlon és Európában is nagy sikert aratott, legendás "Zizi", vagyis a ZZ-R 1100 utóda, a ZZ-R 1200 után jövőre érkezik a ZZ-R 1400. Az 1100 köbcentis, valamikori szupersport motorból előbb túra-sport, majd inkább túramotor vált. Az 1200 változat már teljes mértékben ezt a vonulatot szolgálta, annak ellenére, hogy sokan mégis inkább a túra-sport szakosztályba sorolták a gépet.

A 2006-os esztendőt a Kawasaki a szupersport széria megújítása után végre a kisebb géposztálynak, valamint a felső kategóriának szánja. Az új ER-6n bemutatása már itthon is megvolt, és nemrégiben került sor az új 1400 köbcentis ZZ-R, vagy ahogy Amerikában nevezik, a ZX-14 bemutatására.

A Kawa-rajongók szerint ideje volt a váltásnak, hiszen az 1200 köbcentis modell alaposan megosztotta a közönséget. Volt, aki a kinézetét kritizálta, mások szerint túl nagy és nehezen kezelhető volt a motor. A ZZ-R sohasem tartozott a pillekönnyű kategóriába, hiszen a nagyobb tömeg a magabiztos túrázás egyik sarokköve, a másik természetesen a teljesítmény.

2006-ra a ZZ-R a ZX-12R kissé áthangolt blokkját kapta, amelynek lökettérfogata a korábbi 1164 helyett 1352 köbcenti. Ez némi teljesítménynövekedéssel jár, de a legszembetűnőbb változások leginkább szabad szemmel láthatóak.

Lassan, de biztosan eltűnnek a régi Zizire utaló formák, így például a farokidom jellegzetes, a hátsó lámpát és indexeket magába foglaló kitüremkedései. A hátsó lámpa V-alakú lett, és ledes megvilágítást kapott. A fejidom inkább a szupersport vonulat formáit tükrözi, a fényszóró szintén, és eltűntek a fejidom kritizált, kerek-íves fényszórókeretei is.

Az oldalidomok teljesen átalakultak, és az első indexek is beleolvadtak az idomba. Összességében az új ZZ-R sokkal jobban illeszkedik a Kawasaki modellkínálatába, mint az előző, 1200-as modell.

Az első felfüggesztés bombabiztos 43 mm belsőcső-átmérőjű teleszkópvillát, a hátsó futómű pedig Uni-Trak rendszerű rugóstagot kapott. Ezeken kívül áttervezték a vázat, amely már az airboxot is magában foglalja, és az alacsonyabbra helyezett lábtartók miatt kissé túrásabb lett az üléspozíció is.

Az új öntött felniken hullámos szélű, a korábbinál nagyobb átmérőjű féktárcsák, és természetesen radiális rögzítésű féknyergek vannak. Áttervezték a hűtőrendszert és a műszerfalat is, amely az elmaradhatatlan LCD-kijelző mellett megőrizte az analóg fordulatszám- és sebességmérőt.

Nem valószínű, hogy a Kawasaki a Suzuki Hayabusa ellenfelének tervezte az 1400-as ZZ-R-t, ám arra mindenképp ésszerű újítás volt, hogy visszaszerezze a motor rajongóit, és megfelelő konkurenciája legyen a Honda CBR-1100 XX és a Yamaha FJR-1300-nak.