Megérkeztek a Mazda 2005-ös újdonságai

2005.09.26. 8:20

Múlt hét legvégén itthon is bemutatkozott a Mazda két idei újdonsága, a kompakt családi egyterű ötös, illetve a ráncfelvarrt hatos. Csak emlékeztetőül: mindkét modell alapára 5 299 900 forint.

MX-5 és Mazda6 MPS jövőre

Hogy miért emlékeztetőül? Hát azért, mert voltunk olyan szerencsések, és már jóval a honi premier kipróbálhattuk a Mazda idei újdonságait: kezdtük a benzines ötössel, folytattuk a kikezdhetetlen hatossal, és legvégül nyúztuk a kompakt családi egyterűt dízelmotorral is. Nem feledkeztünk el az árlistákról sem, közöltük mindet részletesen, minthogy azonban az ismétlés és a tudás kapcsolatáról szól egy elmés közmondás, a lap alján megtalálja mindet újra. A lényeg, hogy az ötös és a hatos is ugyanonnan, 5 299 900 forinttól indul.

A Mazdánál 2000-ben kidolgozták a Millenium-tervet. Célként azt tűzték ki maguk elé, hogy 2002-től csak olyan autókat gyártsanak, amelyekben az MX-5 lelke is benne van, s hogy valamibe nagyon beletalálhattak, azt bizonyítja a márka elmúlt néhány éves sikertörténete. A 2003-ban bemutatott Mazda3-asból például máig nem tudnak annyit gyártani, amennyire igény lenne, de a hazai piacon maradva az sem lehet véletlen, hogy míg a Mazda 2001-ig inkább kisteherautó-márka volt az eladási adatok alapján, mára gyökeresen megváltozott a helyzet.

Személy szerint én örülök is ennek. Ültem az RX-8-asban (a Wankel-motoros sportkocsiról csak annyit, hogy sikere még a Mazdát is meglepte, bemutatása után itthon duplájára nőtt a sportautó-piac...), vezettem a B2500-ast, még Milánó mellett összebarátkoztam az ötössel, hétvégén végre kipróbálhattam az új hatost (és ha már ott volt, egy dízel hármast) is, s mindegyikben volt valami, ami megfogott. Többek között minőség és fíling.

Forrás: [origo]

Ami az új hatost illeti, nem akarom hosszúra nyújtani, hiszen Kántor kolléga minden lényegeset elmondott már. Élménybeszámolóm röviden annyi, hogy tökéletes autó kombiként és négyajtósként is, kiváló váltóval, még kiválóbb futóművel (a Heves megyei kanyarok tudnának mesélni), s egészen elképesztő hangszigeteléssel. A Mazda is elismeri, hogy az első szériának épp a (nagy) zaj volt a gyenge pontja, nagyon sokat dolgozott hát rajta - eredményesen -, hogy befogja a konkurenciát. Karosszéria-változattól függetlenül 120-nál konkrétan olyan érzés belül, mintha az autó hatvannal vánszorogna, alapjáraton meg olyan néma, hogy cserénél a kolléga azt hitte, leállítottam a motort. Még időben szóltam, hogy ne adja rá a gyújtást újra.

A sajtótájékoztatón kiderült, hogy ugyan a kombi és ötajtós modellek egyre népszerűbbek, mégis szedánból veszik a legtöbbet. Érdekes, hogy a vevők nem az alapváltozatokat keresik, a kényelemért hajlandóak a zsebükbe nyúlni, így hatmillió forint felett már több autó megy el, mint alatta. A hatos esetében is megtörtént a kiegyenlítődés, érdekes viszont, hogy az árstratégiának köszönhetően sokkal több dízel fogyott, mint benzines. Pontosan 83-17 volt az arány 2004-ben az olajosok javára, ami néhány idei benzines akció eredményeképp év végére módosul majd kicsit.

Forrás: [origo]

Az 1,8-as benzinessel szerelt Mazda6 alapmodell ára 5 299 900 forint, csak ezt szerelik ötsebességes váltóval, az összes többit hatgangossal. Ugyan ezzel sincs baj, pontos és kellemes, a hatsebességes mégis jobb választásnak tűnik, az már tényleg szinte magától megy. És ha már itt tartunk, vezettem automatát is, nem rossz az se, ám nekem kicsit sokatgondolkozós, úgyhogy én hárompedálos hatosra szavazok. Az alapmodell ára hat légzsákot, ABS-t, vészfékasszisztenst, első-hátsó villanyablakokat, manuális klímát és még sok minden mást tartalmaz. Részletek itt. Az értékesítési cél a limitált beszállítás miatt 400 új Mazda6 idénre (összesen ezer), 2006-ra 1200 és nyolc százalékos piaci részesedés elérése. A benzines modellek már rendelhetőek, a dízelek bevezetése január-februárban lesz.

Forrás: [origo]

Az ötöst nem szorítjuk méltatlanul háttérbe, róla azonban már kétszer is írtunk részletesen, most legyen elég annyi, hogy a karakuri ülésrendszer még mindig zseniális. A harmadik üléssornak hála akár hét személy szállítására is alkalmas kompakt egyterű ötcsillagos minősítést szerzett az Euro NCAP töréstesztjén, alapára 1,8-as motorral szintén 5 299 900 forint. Lufiból négy, elektromos ablakemelőből csak elöl van, viszont a klímát itt is mellékelik. Részletek itt, benzines bevezetés szeptember végén, dízel január-februárban. Értékesítési cél száz darab idénre, 400 jövőre.

Az ötössel egy időben a Mazda világelsőként bevezeti a digitális szerviz-nyilvántartást (DSR), azaz a szervizkönyv, mint olyan, megszűnik létezni. Minden adatot elektronikus formában rögzítenek majd, kezdetben csak az ügyféladatokat, illetve az elvégzett karbantartásokat és átvizsgálásokat, a második fázisban azonban már a karosszéria-javításokat, felújításokat, visszahívásokat és garanciális javításokat is.

Forrás: [origo]

A DSR adatbázisba független szervizek is rögzíthetnek majd adatokat, de csak korlátozott hozzáférési jogokkal. A márkaszervizekben kérésre bármikor nyomtatnak kivonatot az autó "elektronikus szervizkönyvéből", így az előélet bármikor ellenőrizhető.

Mazda6 alapárak (Ft):

  • 1.8i CE - 5 299 900
  • 1.8i TE - 5 649 900
  • 2.0i TE - 6 199 900
  • 2.0i TE/AT - 6 499 900
  • 2.0 CD120 CE - 5 699 900
  • 2.0 CD120 TE - 6 049 900
  • 2.0 CD143 TE - 6 449 900
  • 2.0 CD143 GT - 7 749 900

Sport

  • 1.8i TE - 5 749 900
  • 2.0i TE - 6 299 900
  • 2.0i TE/AT - 6 599 900
  • 2.3i GT - 7 999 900
  • 2.0 CD120 CE - 5 799 900
  • 2.0 CD120 TE - 6 149 900
  • 2.0 CD143 TE - 6 549 900
  • 2.0 CD143 GT - 7 849 900

Sportkombi

  • 1.8i TE - 5 899 900
  • 2.0i TE - 6 449 900
  • 2.0i TE/AT - 6 749 900
  • 2.3i GT - 8 149 900
  • 2.3i GT AWD AT - 8 799 900
  • 2.0 CD120 CE - 5 949 900
  • 2.0 CD120 TE - 6 299 900
  • 2.0 CD143 TE - 6 699 900
  • 2.0 CD143 GT - 7 999 900

Mazda5 alapárak (Ft):

  • 1.8i CE (116 LE, 5MT): 5 299 900
  • 1.8i TX: (116 LE, 5MT): 5 899 900
  • 2.0i GTA (146 LE, 5MT): 7 399 900
  • CD 110 CE (110 LE, 6MT): 5 799 900
  • CD 110 TX (110 LE, 6MT): 6 399 900
  • CD 143 GT (143 LE, 6MT): 6 899 900
  • CD 143 GT+DVD (143 LE, 6MT): 7 349 900
  • CD 143 GTA (143 LE, 6MT): 7 649 900

-konczdé-

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK