Itt van hát piciny hazánkban a legkisebb Toyota, az Aygo. Kiderült végre, hogy az alapár 2,195 millió forint, gazdag alapfelszereltséggel és sok-sok lehetőséggel.

Képgaléria -> Itt a Toyota Aygo

Mókás dolog ez. A Citroën, a Peugeot és a Toyota elhatározta, hogy közös padlólemezre kisautót épít (a benzinmotort a japánok, a későbbi dízelt a franciák adják), de abban még véletlenül sem alakított ki egységes álláspontot, hogy ki, mikor dobja piacra saját verzióját. Nálunk a C1-es debütált először, menetpróbáltuk, az Autó-Motor tesztelte, múlt hét legvégétől pedig már Toyota Aygót is vehet, aki csak akar.

Nem tudom, mi újat írhatnék róla, hiszen Kántor kolléga városban, országúton, autópályán, mindenhol kipróbálta Olaszországban, sőt, a tengerparton még "homokozott" is vele. Az áprilisi írást (képgaléria itt) annyiban tudnám gyorsan kiegészíteni, hogy míg akkor még csak álmodozás folyt az Euro NCAP négycsillagos minősítéséről, addig a független szervezet mostanra összetörte a szükséges mennyiségű Aygót, s oda is adta az áhított négy csillagot. A kisautó gyermekvédelemből hármas, de mindössze egy ponttal maradt le a "jó" osztályzatról.

A sokat rohangáló (Aygo=I go) városi fiataloknak (20-30 év) belépőautónak, "első Toyotának" szánt (háromajtós) Aygo 2,195 millió forinttól indul (ötajtós +75 ezer), csak hogy gyorsan túlessünk az anyagiakon. A Citroën 2,169 millióért, azaz valamivel olcsóbban méri az alap C1-est, ám felszereltségileg nem is ad annyit, mint a japánok. Aki a kis Citroënhez CD-s rádiót akar, külön kell fizetnie, a Toyotánál ez széria. Csakúgy, mint a sebességfüggő elektromos szervó, és a magasságban állítható kormányoszlop, 1-0 az Aygónak (fékerőelosztós ABS-t és dupla első légzsákot mindketten adnak). Valamikor jövő év elején érkezik a Peugeot minije, a 107-es még "aláígérhet" a többieknek, koránt sincs vége a(z ár)harcnak.

Forrás: [origo]

Minimalista belső dizájnjával és egyedi külsejével nekem bejön az Aygo. Tetszik, hogy kerekeit ügyesen kilökdösték a sarkokba, túlnyúlás elöl-hátul szinte semmi, parkolni-manőverezni gyerekjáték vele. Bevallom, hitetlenkedve röhögtem fel, amikor az olasz túra után azt olvastam, négyen is kényelmesen elférnek benne, megcáfolni, megcáfolni, adtam hát ki magamnak a jelszót a menetpróbára készülődve. Kudarcot vallottam, láttam, tapasztaltam, hogy tényleg sikerült nagyot alakítani a belső térrel, nem csak elfértem magam mögött, de volt még kicsi "fölös" lábterem is. Elképesztő.

Forrás: [origo]

A C1-est nem próbáltam, fogalmam sincs, hogy fekszi az utat, az Aygo futőműve mindenesetre kicsit sem jött zavarba Budapesttől. Szépen simítgatja a kátyúkat, nem rázza ki a reggelit, kifejezetten jó érzés autózni vele. Az ötsebességes kézi váltó annyira nem nyűgözött le, lehetne kicsit pontosabb, de nem sikerülhet minden tökéletesre. Az a Toyotánál az M-MT automata, nem szeretem a robotokat, de az Aygómba azt kérném, és punktum. Az egyliteres, amúgy ultrakönnyű motor (lásd sajtóanyag) untig elég a - felszereltségtől függően - 8-900 kilós autóba, városi használatra kifejezetten ideális.

Forrás: [origo]

Kántor kolléga is megírta, hogy a sebesség- és fordulatszámmérő formailag kissé minis (de jó), ezzel nem árulok el semmi újat. A kormányoszlop "kinövése" egyébként nem széria, külön kell kérni, a Sport csomag tartozéka. Ha már itt tartunk, létezik egy bizonyos Aygo+ szint is, amely színrefújt tükröket és kilincseket, exkluzív, sötétszürke kárpitozást, 50/50 arányban dönthető hátsó üléseket, elektromos csomagot (ablakok, ajtózárás, távirányítós kulcs), oldallégzsákokat és két hátsó fejtámlát tartalmaz. A légkondi a Sport csomaghoz (14"-os alufelnik, ködfényszóró, egyedi küszöbdíszlécek, fordulatszámmérő - csak Aygo+-hoz) hasonlóan még itt is csak opció, az úgynevezett Utazó csomag (csomagtartóba illő Samsonite táska és hátizsák, a nyitott kesztyűs rekeszbe passzoló kistatyó) viszont mindkettőhöz kérhető.

Az Aygo+ felára 180 ezer, a Sport csomagé 300 ezer Ft, a légkondiért 200 ezret számolnak fel. Az Aygo+-hoz és Sport csomaghoz passzintható ötfokozatú M-MT automata ára 155 ezer Ft, metálfény 70 ezer. A Tom Tom navigációs rendszert tartalmazó Mobilitás csomag magyarországi bevezetése későbbre várható. A Toyota jövőre 5-600 darab Aygót szeretne eladni.

kd