A Párizsi Motorszalon újdonságai

Vágólapra másolva!
Október elsején végre a nagyérdemű számára is megnyitotta kapuit az idei év egyik legnagyobb motoros seregszemléje, a Párizsi Motorshow. Szerencsére az előre bejelentett újdonságokon túl azért akadt meglepetés bőven, ráadásul igen szemrevaló hölgyek kellették a járgányokat.
Vágólapra másolva!

A Párizsi Motorszalon legnagyobb újdonságairól lehetett tudni ugyan előre is, ám bizonyára nem csalódott az, aki személyen is felkereste a rendezvényt, hiszen az 1 négyzetméter/motor érték mellett az 1 négyzetméter/bombázó mérőszám is igen magas a kiállítás területén. Arról már nem is beszélve, hogy nincs is annál kényelmesebb, mint egyik világújdonságtól átsétálni a másikig, megtapogatni, körbecsodálni, esetleg ráülni...

Az európai helyszín ellenére szó szerint tapintható a távol-keleti, azon belül is a japán gyártók dominanciája, akik annyi újdonságot hoztak a francia fővárosba, hogy attól bármelyik motorrajongónak könnybe lábadhat a szeme. A motorokon és a rájuk szabott tuningalkatrészeken túl quadokat, robogókat, sőt még a legújabb bicikliket is meg lehet csodálni az október 7-ig nyitva tartó rendezvényen, ahová potom 12 euróért lehet bejutni.

Lássuk tehát az újdonságokat ABC-sorrendben:

Forrás: [origo]Aprilia: Nem lehet panasz az olasz motorgyárra, ugyanis egy sereg újdonsággal érkezett Párizsba. Kezdetnek mindjárt ott van a brutálisra sikeredett új Tuono, amely továbbra is az egyik legizgalmasabb külsejű csupasz motor. A változtatások önmagukért beszélnek: könnyebb aluváz, 133 lóerősre izmosodott V2-es blokk, új kipufogórendszer 2 kidörrenővel, hogy csak a legfontosabbakat soroljuk fel a teljesen átszabott külsőn kívül.

Szintén említésre méltó újdonság a Pegaso modellcsalád Trail nevű tagja, amelyet - ahogyan azt a neve is jelzi - elsősorban a könnyebb terepezés érdekében alakítottak át az alapváltozathoz képest. A kis túraendúróban a már jól ismert 659 köbcentis, egyhengeres dolgozik, amelyből 50 lóerőt hoztak ki az olasz mérnökök. Ugyancsak Párizsban rántották le a leplet az SXV jelölésű supermotóról és annak terepváltozatáról, az RXV-ről. A motorokba - a sok finom kis alkatrészen túl - egy 77 fokos szöget bezáró kéthengeres blokkot pakoltak, amely vélhetően sokkal egyenletesebb teljesítményleadásra képes, mint a konkurencia egyhengeres megoldásai.

BMW: Sajnos a bajor motorgyár nem vitte el Párizsba a legújabb modelljét, a kéthengeres F 800 S-t, amit valószínűleg csak a november közepén nyíló Milánói Motorkiállításon lehet majd megcsodálni. A 800 köbcentis masináról elöljáróban annyit érdemes tudni, hogy ez az első soros kéthengeres konstrukció a gyár történetében, ám ezt leszámítva hamisítatlan BMW-megoldások köszönnek vissza rajta. Ott volt viszont a párizsi standon az új HP2-es terepmotor, amelyről korábban már részletesen beszámoltunk.

Kawasaki: Egy egész flottányi újdonságot ugrálhattak körül a márka rajongói a francia fővárosban. Az ezres Suzuki GSX-R-t próbálja majd jövőre lelökni trónjáról az új ZX-10R, amely szinte minden porcikájában megújult. A középkategóriában az - általunk is kipróbált - ER-6n és annak idomos változata, az ER-6f próbál majd utat törni magának a népes konkurencia között, míg a cirkálók szerelmesei az új VN 900-as vasnak örvendezhetnek. A sportos beállítottságú túrázóknak ott lesz a szintén teljesen új ZZR 1400-as, amely kényelmével, bődületes erejével és nem utolsósorban agresszív külsejével próbál hódítani.

A 2006-os újdonságok részletesebb bemutatása: