Közösen épít autót a Ford, Mazda, Fiat hármas

Német lapértesülés szerint a Ford-konszernen belül a Mazda átveszi a jövő kisautó-platformjainak fejlesztését.

Az auto, motor und sport szerint megegyezés született a Ford és a részben tulajdonában álló Mazda között, hogy a jövőben a japánok foglalkoznak a kisautó-platformok fejlesztésével. Már el is készült egy-két skicc, a jövőben érdekes formát ölthet a Mazda2, a Ford Fiesta és a Fusion.

Van azonban a Fordnak még egy kisautója, mégpedig a Ka, amelynek utódja nem a Mazdával, hanem a Fiattal együttműködve készülne Lengyelországban. A Ford európai fejlesztési felelőse, Martin Leach már két évvel ezelőtt is "bejelentkezett" a Fiatnál egy esetleges együttműködés reményében, ám az olaszok a General Motors miatt akkor elutasították az ajánlatot.


Az auto, motor und sport úgy tudja, hogy az eredeti tervek szerint az új Kát a Fiesta rövidített alapjára építették volna, ám erről költséghatékonysági tényezők és súlyproblémák miatt végül lemondott a Ford. A leendő új Fiat 500-assal vállalt közösködésnek ára, hogy a platform átvétele és a dizájn módosítása miatt az új Ka 2008-ban kerülhet szériagyártásba, miközben az olaszok már 2007-ben bemutatják az 500-ast. A lengyelországi Tychyben lévő gyár évi százhúszezer Kát és Fiat 500-ast gyárt majd, később mindkettőből jön kabrió és kombi verzió. A motort az alapért cserébe a Ford adja egy 850 köbcentis, háromhengeres benzines képében, bár nem kizárt, hogy eleinte a Fiat meglévő egyliteres négyhengeresét használják.

A Ford és Mazda közötti együttműködés irányvonala a Frankfurtban bemutatott Sassou tanulmány, amely a Mazda oberurseli dizájnstúdiójában "született". A hírek szerint a szériaváltozat négyajtós csapotthátúként már a 2006-os Párizsi Autószalonon bemutatkozik, mégpedig a Mazda2 utódjaként. Egy évvel később a kettes család egy sportkupéval (amelynek terveit a Mazda hirosimai stúdiója készíti, kép a bekezdés alatt), valamint egy Amerikában megrajzolt SUV-os kompakttal egészül ki, amely a 2008-ban debütáló Skoda Yetihez hasonlóan kizárólag első kerekes változatban készül majd.


A valószínűleg 2008-ban bemutatkozó Fiesta-utód pozícionálása nem változik, a Fusioné viszont annál inkább. A távoli utód nagyobb és magasabb lesz, mint az aktuális generáció, a Ford kompakt egyterűként képzeli el a modellt B oszlop nélkül, és ellentétes irányba nyíló ajtókkal (lásd első kép!). A konszernen belül a Mazdának nagy tervei vannak az új kisautó-generációval, a modellpaletta kiszélesítését és új piacokra való betörést (pl. Oroszország) figyelembe véve úgy számol, hogy évi 300-500 ezer autót tud eladni. Ekkora kapacitáshoz új gyárak kellenek, japán helyszínek mellett szóba kerültek európaiak és kínaiak is.

KAPCSOLÓDÓ CIKK