Bombajó formában - Seat Leon 1.6 Stylance

Vágólapra másolva!
Noha a design már ismerős, felettébb látványos a Seat Leon formai evolúciója, a második generáció latinos temperamentumával csábít. Persze, az 1,6 literes alapmotor esetén ez kizárólag a vonalvezetésre érvényes.
Vágólapra másolva!

"Nézd csak, pont egy olyan autóban ülünk" - mutatok egy óriásplakátra a barátnőmnek, amelyen orral előre rombol a Seat. "Nem azt mondtad, hogy ezt Leonnak hívják?" - replikázik erre. Visszakapom a tekintetemet, s homlokon vág a nagy Altea felirat, ami eddig elkerülte a figyelmemet. Kicsit beégtem, most aztán magyarázhatom a bizonyítványt... Bárkivel előfordulhat ez, hiszen a spanyol márka legutóbbi modelljei (Altea, Toledo, Leon) elölnézetből úgy hasonlítanak egymásra, mint egyik tojás a másikra. Mindhárom a 2000-ben debütált Salsa tanulmányautó meghatározó stílusjegyeit viseli magán.

A második generációs Leont méretein túlmenően a hátsó ajtókeretbe integrált kilincsek, valamint a hátsó lámpák rajzolata különbözteti meg leginkább rokonaitól. Ennek kapcsán többen is nagy adag alfás utánérzésről panaszkodtak, azonban úgy is felfoghatjuk a dolgot, hogy ezek Walter 'de Silva mester saját szellemi termékei, s annyiszor használja fel őket, ahányszor nem szégyelli. Összességében a Leon formája ragyogóan sikerült, a kompakt kategória egyik legsportosabb, legtüzesebb példánya a spanyol újdonság.

Ismerős környezet

A valamit valamiért "törvényszerűséget" persze a Seat sem tudta megkerülni, a hatásvadász designnak megvannak a hátulütői. Például a vaskos A- és C-oszlop, valamint a magas farrész miatt körülményes a körkörös kilátás. A csomagtartóba nem a legkényelmesebb pakolni: a nyílás lefelé beszűkül, a küszöb magasan húzódik, s belül is nagy lépcsőn kell átemelni a poggyászt.

Forrás: Autó-MotorAlakja viszont előnyösebb a korábbinál, így jobban kihasználható, a 60/40 osztású üléstámlák ledöntésével pedig könnyedén bővíthető. Arányai miatt elődjénél zömökebbnek, kisebbnek látszik, pedig minden dimenzióban kiterebélyesedett a Leon. Hossza 131, szélessége 26, magassága 19 milliméterrel nőtt, míg a tengelyek közötti távolságon 67 millimétert nyújtottak a tervezők. Egyébként hirtelenjében összeszámolva ez a VW-konszern tizenkettedik modellje, ami a Golf V padlólemezre épül. A méretnövekedésből a csomagtér elhanyagolható mértékben profitált, befogadóképessége mindössze egy literrel nagyobb, mint korábban.

Forrás: Autó-MotorEllenben az utastér érezhetően szellősebb. Ha nem is a szegmens legtágasabbja, azért nagyjából 180 centiméteres magasságig négy felnőtt kényelmesen elfér benne. Mivel a kormány és az ülés egyaránt tág határok között állítható, szinte mindenki gyorsan kialakíthatja az ideális vezetési pozíciót. A műszerfal az Alteából és a Toledóból már ismerős, ám itt a számlapok fehér megvilágítást kaptak, vörös mutatókkal, amolyan Audi módra.

Forrás: Autó-MotorEgyebek mellett a középre helyezett fordulatszámmérő, az enyhén a vezető felé forduló középkonzol, s a nyugalmi állapotban hat óra irányába mutató mutatók próbálnak sportos hangulatot teremteni a belsőben. A középkonzol nekem kissé spártai, a nagy szabad felületre viszonylag kis méretű és - lelkesítő környezetükhöz képest - fantáziátlan kapcsolók kerültek. A praktikumot is szem előtt tartották a Seatnál, az ajtózsebek jól használhatók, a vezetőülés alól fiók húzható ki, a váltókar előtt pakolórekesz és mobil szemeteskuka (ennek a helyét esetünkben a kódos riasztóberendezés foglalta el) kapott helyet, a középalagútra pedig 12 voltos csatlakozóaljzat, két pohártartó és CD-tároló került.