Loeb mégis ember

Vágólapra másolva!
Vasárnapig a szezonzáró Ausztrál ralin porol a vb-mezőny, az első igazi nap után a norvég Petter Solberg (Subaru) vezet a belga Francois Duval (Citroen) és nagy meglepetésre a skót, Skodával is betyáros Colin McRae előtt. Helyi szokás szerint jó sokan máris kiestek, például csodák csodájára a második világbajnoki címét persze már rég bebiztosító, francia Sebastien Loeb (Citroen) is.
Vágólapra másolva!

Hát, ezt azért senki nem gondolta, aztán mégis jól bekövetkezett: Loeb kiesett! Éppen most, éppen ezen az Ausztrál ralin, ahol már kábé semmiért nem kellett nyomnia, csak egy sokadik rekordért - de nyomta, egy balos kanyarnál hibázott, későn fékezett, és eldobta. Sem ő, sem Elena navigátora nem sérült meg - Loebék egyébként az első-második helyen meccseltek Solbergékkel. És ugye már csapatilag sem volt muszáj figyelni, na mindegy.

Nincs már versenyben a szintén kétszeres világbajnok finn Marcus Grönholm (eltört felfüggesztés, a harmadik helyről), sőt, a másik 307-es Peugeot-t hajtó svéd Daniel Carlsson se nem (fának rohanás, kigyulladás, de semmi bajság). Kiesett még a privát Ford-pilóta német Warmbold, illetve a spanyol Pons (Citroen). Ausztráliában már csak így szokik ez lenni, nem kicsi a fluktuáció.

A gyorsmurvás, száraz, csúszós Ausztrál rali egyébként még csütörtök este kezdődött két szuperspeciálissal (ezeket a két subarus: Solberg és a helyi menő Chris Atkinson nyerték), hogy aztán pénteken kilenc szakasszal folytatódjon. Összesen 26 gyors a program 355,01 km-rel, az össztáv 1345,41 km. (Tavaly Loeb győzött a fordos észt Märtin és az akkor még ugyancsak Focust terelgető Duval előtt.)

A pénteki gyorsokat sorrendben Atkinson, Atkinson, Solberg, Solberg, Loeb, Loeb, Atkinson, Atkinson és Rovanperä nyerték. Atkinson vezetett is az összetettben, mígnem aztán a hatoson bennhagyott vagy 40 másodpercet, a hetesen még többet - kormányhiba. Visszaesett, de nem adta, nem adja föl. Tavaly ugye ezen a versenyen győzte meg a Subaru vezetőit WRX-es ötödik helyével, szerződtették is hamar Solberg mellé.

Akinek, a 2003-as világbajnoknak meg az a tét, hogy meglegyen az abszolút ezüst, és ez azzal, hogy a 2000-es és a 2002-es szezon legjobbja, Grönholm feladta, akkor hát meg is volna. 71-71 pontjuk van, de Solbergnek több a futamgyőzelme 3-2, azaz ha mostan pont nélkül marad, akkor is övé a pódium középső foka (meg a presztízsdics).

Aki meg alig várja, hogy hibázzon, s akkor első futamgyőzelmét ünnepelhetné, az Duval, aztán óriási teljesítmény az 1995-ös világbajnok McRae mestertől az ideiglenes bronz a gyengécske Fabiával, jól mennek még a Mitsubishik, és a friss, ropogós 2006-os Ford Focusok - Gardemeister és Kresta is pontszerző annak ellenére, hogy félperces büntivel kezdtek, hiszen nem azt a motort használták, amit a legutóbbi Katalán ralin (és a szabályok szerint két meccset kell egy erőforrással lezúzni). Folytköv a hétvégén, megfogyatkozva, törve, levezetve.

18. Ausztrál rali, állás 11 gyors után (élcsoport)
1. Solberg, Mills (norvég, brit, Subaru Impreza WRC) 1:14:58.0 ó (103,8 km/h)
2. Duval, Smeets (belga, Citroen Xsara WRC) + 46.6 mp
3. McRae, Grist (brit, Skoda Fabia WRC) + 48.0 mp
4. Rovanperä, Pietilainen (finn, Mitsubishi Lancer WRC) + 1:03.5 p
5. Stohl, Minor (osztrák, Citroen Xsara WRC) + 1:13.4 p
6. Galli, D'Amore (olasz, Mitsubishi Lancer WRC) + 1:20.2 p
7. Gardemeister, Honkanen (finn, Ford Focus WRC) + 1:37.6 p
8. Kresta, Tomanek (cseh, Ford Focus WRC) + 1:46.8 p
9. Sola, Amigo (spanyol, Ford Focus WRC) + 2:00.9 p
10. Atkinson, MacNeall (ausztrál, Subaru Impreza WRC) + 2:09.3 p