Itthon is bemutatkozott a Mercedes új elitlimuzinja, amely egy sor forradalmi újdonságot és kényelmi extrát vonultat fel.

Mercedes S osztály az Autósmoziban

Az S osztály nemzetközi bemutatójára már korábban sor került, a hazánkban pedig novemberben, a forgalmazás megkezdése előtt debütált az autó.

Az új S osztály amellett, hogy egy sor forradalmi műszaki újdonságot vonultat fel, minden részletében megújított karosszériát kapott, amely kétféle tengelytávval rendelhető.

A műszaki elemek sorát olyan berendezések alkotják, mint például a fékasszisztens, vagy a lépésben haladó forgalomban is használható tempomat, amely a tartja a követési távolságot, és ha a forgalmi helyzet úgy kívánja, gyorsítja, vagy fékezi az autót.

A kényelmi és biztonsági felszerelések listáján olyan opciók is megtalálhatóak, mint például a kanyarfényszóró, a baleseti szenzorok, az ESP, a kulcs nélkül nyitható hátsó és csomagtér ajtók, vagy a légpárnák segítségével tökéletesen beállítható, és masszírozó ülések.

Az S osztály egyik legfontosabb eleme a légrugókkal együttműködő, adaptív futómű, amely a forgalmi és az útviszonyoknak megfelelően, egymástól függetlenül vezérli a négy felfüggesztést. Nagy sebességnél például a megfelelő aerodinamika elérése érdekében egy centivel lejjebb ülteti az egész karosszériát, hirtelen irányváltásoknál, illetve kanyarban pedig a terhelt oldal csillapításán és előfeszítésén hangol. A futóművet egyébként előre programozottan is lehet állítani, így komfortos és sportos beállítás is elérhető.

A modellkínálat kétféle hosszúságú tengelytávból és négy alapváltozatból áll, az S 320 CDI, az S 350 és az S 500 rendelhető a rövidebb, illetve a hosszabb tengelytávval, a csúcsteljesítményű változat, az S600 pedig csak a hosszabb tengelytávval készül. Szintén a közelmúltban mutatták be a páncélozott karosszériájú S osztályt is.

A motorválaszték két új taggal bővül. Az egyik egy 2987 köbcentis V6-os dízel, amely az S 320 CDI-ben 235 lóerős teljesítményt és 540 newtonméteres nyomatékot produkál. Ezzel az erőforrással 2006 első negyedévétől lehet majd megrendelni az új S osztályt.

A csúcsváltozatban, vagyis az S 600-ban dolgozik majd az új fejlesztésű, 5514 köbcentis, V12-es, dupla turbós erőforrás, amely 517 lóerőt és 830 Nm névleges nyomatékot produkál. Ez a motor az S 600 2180 kilogrammos menetkész tömegét 4,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/órára.

Modellváltozatok

S 320 CDI V62987 cm3 235 LE/540 Nm
S 350V63498 cm3 272 LE/350 Nm
S 500V85461 cm3 285 LE/530 Nm
S 600 V125514 cm3 380 LE/830 Nm


Önnek melyik autó tetszik a legjobban?

Árak

Az S osztály induló ára 22 millió forint felett van, egészen pontosan 22 121 000 forintért kínálják a V6-os S 350-et a rövidebb tengelytávval. A hosszított változat ára 24 205 000 Ft. A V8-as S 500 induló ára 27 221 000 forint, a hosszabb karosszériával pedig 28 721 000 forinttól kapható. A dízel S 320 és a csúcsteljesítményű modell, az S 600 árát valószínűleg 2006 első negyedévében teszi közzé az importőr, a forgalmazás megkezdése előtt.