Vezetéstechnikai játékunk nyertesei

Vágólapra másolva!
Vezetéstechnikai rovatunk nyereményjátékára megszámlálhatatlan jó megfejtés érkezett, köszönjük! Sorsoltunk, eredményt hirdetünk, szakértőnk el is magyarázza, miért az volt a helyes válasz, ami.
Vágólapra másolva!

Kétfordulós játékunkban öt-öt kérdésre vártunk válaszokat kétszer tíz darab kétórás vezetéstechnikai tréningért, illetve a fődíjért, ami egynapos vezetéstechnikai tréning az Allianz Hungária Vezetéstechnikai Centrumban.

Temérdek megfejtést kaptunk kedves olvasóinktól, köszönjük a komoly érdeklődést! Sorsoltunk, íme a nyertesek névsora:

Kétórás vezetéstechnikai tréninget nyertek:
Bagi ZsuzsannaDeák Tímea
Bácsalmási CsillaKovács Györgyné
Csörgits PéterKravecz Róbert
Dvorzák Tamás
Leblancz Zsanett
Fábián TiborNémeth-Csóka Levente
Komáromi CsillaSarkadi Péter
Krecz MiklósSzele Csaba
Petheő GáborTarsoly Tamás
Szabó ViktorVaranka Zsolt
Vrankó MáriaVarga Péter
Egynapos vezetéstechnikai tréninget nyert:
Kühn Gábor


Gratulálunk, mindenkinek köszönjük a részvételt, a nyerteseket e-mailen értesítjük.

A december 8-14. közötti kérdések a helyes válaszokkal (kövér betűvel), magyarázattal:

1. Téli időszakban szükséges-e fagyálló ablakmosó folyadékkal feltölteni az ablakmosó tartályt?

a. nem, mert a meleg motortérben nincs fagyveszély
b. igen, mert fagyveszélynek van kitéve
c. tetszés szerint lehet

Ha az éjszakai kemény mínuszok a szabadon álló autó vízzel teli ablakmosó tartályát szétrepesztették, akkor a motor melege már utólag nem segít.

2. Téli időszakban hol számíthat fokozottabban az úttest eljegesedésére a gépjármű vezetője?

a. nyílt, szeles útszakaszon
b. hidakon, felüljárókon és erdősávval védett útszakaszokon
c. aluljárókban, alagutakban és nyílt szeles útszakaszokon

Ezek korábban, előbb fagynak át, mint az előtte-utána lévő úttest, hiszen két irányból, alulról és felülről egyszerre kapják a hideget. Az erdősávval védett út megváltozott klímáját annak köszönheti, hogy növényzet határolja. Ennek kipárolgása pedig fokozott jegesedést okoz.

3. Hogyan kell az autót fékezni csúszós lejtős szakaszon?

a. a megfelelő fékhatást biztosító sebességfokozatba kapcsolva, motorfékkel, és ha szükséges, időnként lábfékkel
b. lábfékkel szakaszosan
c. lábfékkel és kézifékkel egyidejűleg

Az üzemi fék (vagy ismertebb nevén a lábfék) használata - különösen ABS nélküli autó esetén - fokozott odafigyelést kíván. A minimális tapadás miatt inkább a motorfékre támaszkodjunk, mint a hirtelen lassulást kevésbé jelentő lábfékre. Ennek persze fontos feltétele a sebesség helyes megválasztása. Ne felejtsük el, hogy elindulni mindig könnyebb, mint megállni.

4. Téli körülmények között az autó hajtott kerekei jégre futnak. Fékezés nélkül, hogyan lehet ezt felismerni?

a. A motor felpörög, a kormányzás pedig nagyon könnyűvé válik
b. A motor lefullad, a kormányzás pedig nagyon könnyűvé válik a szabályok megtartására ügyel
c. A motor felpörög, a kormányzás pedig nagyon nehézzé válik

Ugyanazon gázpedál-állásnál, a lényegesen rosszabb tapadás miatt, a hajtott kerekek felpörögnek, a kormánykerék forgatása pedig olyan könnyűvé válik, mintha szervórásegítésben lenne részünk. Hasonlít az érzés a vízenfelúszás jelenségéhez.

5. Mi a legfontosabb téli felszerelése az autónak?

a. jégkaparó
b. hólánc
c. téli gumi

A fontosság tekintetében a téli gumiabroncs mindenképp dobogós. Bár ha a befagyott ajtó nem nyílik, akkora zárjégoldó is előkelő helyezést kap. Igaz kevesebb balesetet okozott, ha egy autó nem indult el, mint az, amelyik fékútja a nyári köpenyek miatt a többszörösére nőtt.

Tehát a helyes válaszok betűjelei: b, b, a, a, c.